افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
5

آمریکا مجبور شد تحریم های این کشور را لغو کند.

  • کد خبر : 118188
آمریکا مجبور شد تحریم های این کشور را لغو کند.

آیرین: قطعنامه سازمان ملل متحد درباره لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا موفق شد رای مثبت 187 کشور را به خود اختصاص دهد و تنها آمریکا و رژیم صهیونیستی به آن رای منفی دادند. مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با اکثریت قاطع قطعنامه ای را تصویب کرد که از ایالات متحده می خواهد تحریم […]








آیرین:

قطعنامه سازمان ملل متحد درباره لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا موفق شد رای مثبت 187 کشور را به خود اختصاص دهد و تنها آمریکا و رژیم صهیونیستی به آن رای منفی دادند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با اکثریت قاطع قطعنامه ای را تصویب کرد که از ایالات متحده می خواهد تحریم اقتصادی و تجاری اعمال شده علیه کوبا از سال 1960 را لغو کند.

این قطعنامه موفق شد رای مثبت 187 کشور را به خود اختصاص دهد در حالی که تنها آمریکا و رژیم صهیونیستی به آن رای منفی دادند. اوکراین از این قطعنامه خودداری کرد.

برونو رودریگز پاریلا، وزیر امور خارجه کوبا گفت که محاصره 60 ساله آمریکا حقوق همه مردان و زنان کوبایی را نقض می کند.

آمریکا شروع به کار کرد/ آیا جنگ غزه متوقف می شود؟

وی ادامه داد: بر اساس تحریم های آمریکا، کوبا از خرید تجهیزات، فناوری ها، تجهیزات پزشکی و داروهای مصرفی از شرکت های آمریکایی و زیرمجموعه های آنها در کشورهای ثالث منع شده است، بنابراین این کشور مجبور است از طریق واسطه ها آنها را با قیمت های گزاف خریداری کند. آنها را با داروهای دیگر جایگزین کنید.

از سال 2012، مجمع عمومی به طور مستمر از ایالات متحده خواسته است تا به تحریم کوبا پایان دهد و قطعنامه های مشابهی را در این مورد به تصویب رسانده است.
قطعنامه های مجمع عمومی از نظر قانونی الزام آور نیستند.

بایدن ابراز نگرانی کرد/ خواستار توقف در جنگ غزه شد

دولت کوبا برای سی و یکمین بار قطعنامه جدیدی را درباره زیان های اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا علیه این کشور به سازمان ملل ارائه کرد.
لزوم پایان دادن به تحریم هایی که آمریکا از سال 62 علیه این کشور کوچک حوزه کارائیب اعمال کرده است، سال گذشته نیز با 185 رای موافق، 2 رای مخالف و 2 رای ممتنع همراه شد، البته نه رای سال گذشته و نه هیچ یک از نشست های آمریکا. مجمع عمومی سازمان ملل متحد نتوانسته است دولت آمریکا را متقاعد کند که سیاست زورگویی خود را متوقف کند.
این سیاست یکجانبه که نشان دهنده نقض آشکار حقوق بشر کوبایی هاست، در بیش از 6 دهه محاصره اقتصادی، 159 میلیارد و 83 میلیون دلار خسارت انباشته به این کشور وارد کرده است.
تحریم اقتصادی، تجاری و مالی ایالات متحده علیه کوبا برای بیش از 60 سال طولانی‌ترین تحریم تاریخ بشریت است که با تحمیل رنج، گرسنگی و ناامیدی، سیاست‌های غیرانسانی و نامشروع واشنگتن را در بالاترین سطح نشان می‌دهد. کوبا مردم این کشور دریای کارائیب
شش دهه پس از امضای فرمان اجرایی رئیس جمهور جان اف کندی مبنی بر ممنوعیت تجارت با کوبا، آرشیو امنیت ملی ایالات متحده ده ها سند از طبقه بندی خارج شده را منتشر کرد که نشان می دهد انگیزه این تحریم تحریک «قحطی، استیصال و سرنگونی فیدل رهبر انقلابی کوبا» بوده است. دولت کاسترو آغاز شد. این اسناد همچنین نشان می‌دهد که انگیزه اصلی فشار اقتصادی ایجاد «مشکلات»، «ناامیدی» و «ناامیدی در بین کوبایی‌ها» از طریق ممنوع کردن انتقال «پول و تدارکات به کوبا برای کاهش دستمزدها، ایجاد گرسنگی، استیصال و سرنگونی به کوبا» بوده است. دولت.” Es.