افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

آمریکا عامل تشدید بحران غزه است

  • کد خبر : 129649

وزیر امور خارجه در خصوص دیدار با همتای فرانسوی خود در ژنو تصریح کرد: هشدار می دهیم در صورت ادامه وضعیت غزه، هرگونه احتمالی از جمله گسترش بیشتر دامنه جنگ پیش بینی می شود. به گزارش 9 صبح، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای بررسی اوضاع غزه به ژنو سفر کرده […]

وزیر امور خارجه در خصوص دیدار با همتای فرانسوی خود در ژنو تصریح کرد: هشدار می دهیم در صورت ادامه وضعیت غزه، هرگونه احتمالی از جمله گسترش بیشتر دامنه جنگ پیش بینی می شود.

امیرعبداللهیان: آمریکا عامل تشدید بحران غزه است

به گزارش 9 صبح، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای بررسی اوضاع غزه به ژنو سفر کرده است در جمع خبرنگاران درباره این سفر گفت: در جلسات ژنو بحث های مهمی داشتیم و همه با فجایع غزه در این مدت موافق هستند.” با قوانین بین المللی در تضاد است. جنایات جنگی و نسل کشی در غزه نابخشودنی است.

وی افزود: ما توافق کردیم که این جنایات علیه غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری متوقف شود و مرز رفح بازگشایی شود و کمک‌های بشردوستانه عظیم وارد غزه و کرانه باختری شود. مهاجرت اجباری فلسطینیان به اردن و مصر مورد توجه قرار گرفت.

صدراعظم تصریح کرد: درخواست ما از مقامات بین المللی سازمان ملل و صلیب سرخ و سازمان های بشردوستانه این بود که از حالت انفعالی خارج شوند و دنیا شاهد اقدامات اساسی و جدی آنها باشد.

وی گفت: ما گفتگوهای صریح، روشن و مهمی با وزیر امور خارجه فرانسه داشتیم و به صراحت گفتیم که نمی توان به سادگی در مورد اقدامات حماس با آمریکا صحبت کرد و گفتیم که از نظر ما حماس یک آزادیبخش است. جنبش فلسطینی و جنبش ضد اشغالگری.» البته ما همیشه کشتار زنان و کودکان در سراسر جهان را محکوم کرده ایم، اما سکوت آمریکا و برخی کشورهای غربی در قبال قتل کودکان و زنان در فلسطین غیرقابل تحمل است. من و او موافق بودیم که دامنه جنگ نباید بیشتر شود.

وزیر امور خارجه گفت: هشدار می دهیم در صورت تداوم وضعیت غزه، هرگونه احتمالی از جمله گسترش بیشتر دامنه جنگ پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.