افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

آمریکا جت مافوق صوت با فناوری تنفس هوا می سازد!

  • کد خبر : 31752
آمریکا جت مافوق صوت با فناوری تنفس هوا می سازد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت Raytheon، یک شرکت چندملیتی هوافضا و دفاعی آمریکایی، و Northrop Grumman، یک شرکت هوافضا و دفاعی آمریکایی، قراردادی را برای توسعه بیشتر مفهوم «سلاح های مافوق صوت تنفس هوا» امضا کردند. این قرارداد شامل بهبودهای تولیدی و آزمایشات پروازی برای افزایش برد عملیاتی است. بیشتر بخوانید: پهپاد جدید انتحاری روسیه/ […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت Raytheon، یک شرکت چندملیتی هوافضا و دفاعی آمریکایی، و Northrop Grumman، یک شرکت هوافضا و دفاعی آمریکایی، قراردادی را برای توسعه بیشتر مفهوم «سلاح های مافوق صوت تنفس هوا» امضا کردند. این قرارداد شامل بهبودهای تولیدی و آزمایشات پروازی برای افزایش برد عملیاتی است.

بیشتر بخوانید:

پهپاد جدید انتحاری روسیه/ کابوس وحشتناک برای خودروهای زرهی اوکراینی/ عکس

این شاه طوطی را در تهران می توانید پیدا کنید!/ عکس

این دو شرکت از سال 2019 روی این سیستم کار می کنند، زمانی که توافق نامه ای را برای توسعه، ساخت و ادغام موتورهای اسکرام جت Northrop Grumman در سلاح های مافوق صوت تنفس هوای ریتون امضا کردند. در سپتامبر 2022، دو شرکت قراردادی 985 میلیون دلاری برای توسعه بیشتر HACM منعقد کردند.

برنامه نیروی هوایی ایالات متحده، که در سال 2019 آغاز شد، توجه خود را به توسعه یک هواپیمای مافوق صوت با تنفس هوا معطوف کرده است. نیروی هوایی آمریکا چندین هواپیمای مافوق صوت در ناوگان خود دارد. از آنجایی که ارتش سایر کشورها به سرعت پیشروی می کنند، ایالات متحده باید روی نسل بعدی هواپیماهایی کار کند که می توانند سریعتر پرواز کنند و محموله هایی را حمل کنند که دیگران نمی توانند با آنها مطابقت کنند.

اسکرام جت (رام جت احتراق مافوق صوت) گونه ای از موتور جت تنفسی رام جت است که در آن احتراق در جریان هوای مافوق صوت انجام می شود که در آن هوا توسط چندین مرحله فشرده سازی گریز از مرکز، محوری یا فشرده به داخل موتور کشیده می شود، که سپس گرم می شود و از طریق آن منبسط می شود. یک دستگاه نازل آنها معمولاً موتورهای توربین گازی هستند. بیشتر جریان جرمی که از طریق یک موتور جت تنفس کننده هوا جریان می یابد، از هوای خارج شده از موتور می آید و با استفاده از انرژی ذخیره شده به شکل سوخت در داخل گرم می شود.

همه موتورهای جت تنفس هوای عملی موتورهای احتراق داخلی هستند که مستقیماً هوا را با سوزاندن سوخت گرم می کنند و گازهای داغ حاصل از آن برای پیشرانه از طریق یک نازل پیشران استفاده می شود.

در سال مالی 2019، دارپا، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده، 256.7 میلیون دلار برای توسعه تسلیحات مافوق صوت درخواست کرد که 136 درصد نسبت به سال مالی 2018 افزایش یافته است. این بودجه از دو برنامه مشترک با USAF پشتیبانی کرد: Tactical Boost Glide به مبلغ 139.4 میلیون دلار. و مفهوم سلاح تنفس هوای مافوق صوت به قیمت 14.3 میلیون دلار.

آبنما: کشیش رسانه ای

۲۲۷۲۲۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.