افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

آمریکا از تشکیل نیروی دریایی مشترک منطقه ای خبر داد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 155659
آمریکا از تشکیل نیروی دریایی مشترک منطقه ای خبر داد – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لندنی گاردین در گزارشی اعلام کرد که واشنگتن به دنبال راه اندازی نیروی دریایی بزرگ با حضور کشورهای عربی برای مقابله با حملات نیروهای یمنی علیه کشتی ها در دریای سرخ است. به نوشته این روزنامه، واشنگتن به زودی در جریان سفر مقامات ارشد آمریکایی به منطقه، راه اندازی این […]

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لندنی گاردین در گزارشی اعلام کرد که واشنگتن به دنبال راه اندازی نیروی دریایی بزرگ با حضور کشورهای عربی برای مقابله با حملات نیروهای یمنی علیه کشتی ها در دریای سرخ است.

به نوشته این روزنامه، واشنگتن به زودی در جریان سفر مقامات ارشد آمریکایی به منطقه، راه اندازی این نیروی مشترک را اعلام خواهد کرد.

در همین راستا، گزارش شد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سفر به خاورمیانه از تشکیل ناوگان دریایی مشترک آمریکا در منطقه با حضور نیروی دریایی کشورهای عربی خبر خواهد داد.

همچنین گفته می شود که احتمال گسترش نیروی دریایی مشترک منطقه ای فراتر از کشورهای عربی وجود دارد و ایالات متحده در تلاش است چین را متقاعد کند که به این نیروی مشترک حفاظت دریایی بپیوندد.

روز گذشته مجله پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که پنتاگون اخیراً در پاسخ به حملات نیروهای یمنی به کشتی‌های اسرائیلی به ناو هواپیمابر هسته‌ای دوایت آیزنهاور به دریای سرخ دستور داده است.

پیش از این سایت سیمافور به نقل از مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که پنتاگون در پاسخ به تشدید حملات به کشتی ها در دریای سرخ، احتمال حمله به اهداف نظامی ارتش یمن را بررسی می کند.

در روزهای اخیر، پنتاگون یک گروه ضربت به رهبری ناو هواپیمابر آیزنهاور را از خلیج فارس به تنگه باب المندب در دریای سرخ در سواحل یمن منتقل کرده است تا از درخواست احتمالی برای مقابله با حملات حوثی ها حمایت کند. یکی از اینها. مقامات به پولیتیکو گفتند.

از سوی دیگر محمد البخیتی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: اگر آمریکا موفق شود ائتلاف بین المللی علیه یمن ایجاد کند، کثیف ترین ائتلاف تاریخ خواهد بود.

البخیتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس افزود: یمن منتظر تشکیل کثیف ترین ائتلاف تاریخ است تا با افتخارترین نبرد تاریخ بجنگد. جهان هنوز ننگ سکوت در قبال جنایات سابق رژیم صهیونیستی در نسل کشی ملت فلسطین را فراموش نکرده است.

وی همچنین با طرح این سوال که کشورهایی که برای حمایت از عاملان نسل کشی رژیم صهیونیستی ائتلاف بین المللی علیه یمن تشکیل داده اند چگونه نگریست؟ در مقابل، در مورد یمن که با اراده رسمی و مردمی برای توقف نسل کشی رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین اقدام کرد، چه نظری خواهد داشت؟

این اظهارات یک مقام ارشد یمنی در حالی است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است که با همتای بریتانیایی خود، گرانت شاپس، برای گفتگو درباره تهدیدات علیه یمن در تماس است و این تهدیدها یک موضوع بین المللی است که باید به آن رسیدگی شود.

لازم به ذکر است که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح این کشور روز گذشته از حمله جدید در جنوب فلسطین اشغالی در راستای حمایت از مقاومت فلسطین خبر داد.

وی افزود: برای حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین در مواجهه با جنگ و جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی، با چندین پهپاد عملیاتی را علیه اهداف حساس دشمن صهیونیستی در جنوب سرزمین های اشغالی انجام دادیم.

وی به سرعت اعلام کرد: نیروهای ما تا پایان حملات خود به غزه به عملیات علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن از همه ملت‌های آزاده ملت‌های اسلامی و عرب و آزادگان جهان خواست تا مواضع شرافتمندانه‌ای در قبال فلسطین اتخاذ کنند و از ملت و مقاومت آزادانه فلسطین حمایت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=155659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.