افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

آمار ظرفیت تولید و صادرات استان زنجان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 382172
آمار ظرفیت تولید و صادرات استان زنجان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: ظرفیت های تولیدی و صادراتی استان با تفکیک بازارهای هدف و در نظر گرفتن نیازهای وارداتی بازارهای بین المللی محاسبه شده است سیاست های کلان زیست محیطی و بخشی و از طریق شناسایی نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصت […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: ظرفیت های تولیدی و صادراتی استان با تفکیک بازارهای هدف و در نظر گرفتن نیازهای وارداتی بازارهای بین المللی محاسبه شده است سیاست های کلان زیست محیطی و بخشی و از طریق شناسایی نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصت ها و تهدیدهای زیست محیطی، راهکارهای مناسب برای توسعه صادرات استان، گسترش بازارهای هدف صادرات و توسعه سبد محصولات صادراتی استان. استان با توجه به ظرفیت هایی که محقق شده است.

وی افزود: از مهر 1402، تدوین توان تولیدی و صادراتی استان با هدف شناسایی و معرفی توانمندی های تولیدی استان با مزیت صادراتی در بازارهای بین المللی در راستای توسعه صادرات غیرنفتی، تنوع بخشی به سبد محصولات صادراتی و … گسترش کشورهای هدف صادراتی استان در اداره کل استان.

گلشنی یادآور شد: با بررسی واحدهای دارای پروانه بهره برداری و طرح های توسعه استان و پتانسیل های صادراتی ظرفیت های تولید صادراتی استان در 11 گروه کالایی تحت عنوان صنایع معدنی، صنایع متالورژی، صنایع نساجی و خمیر، برق و الکترونیک، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع شیمیایی، تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و فرش و خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان شمارش شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی این فرآیند با بررسی نیازهای وارداتی کشورهای هدف به ویژه کشورهای همسایه با استفاده از اطلاعات مرکز تجارت بین‌الملل و سازمان تجارت جهانی و مقایسه نیازهای آنها با توانمندی های تولید صادراتی و پتانسیل صادراتی استان، کشورهای مقصد. برای هر دسته از کالاها، ارزش واردات هر کشور، ارزش هر تن کالای وارداتی و تعرفه گمرکی هر کشور به منظور بررسی و گسترش کشورهای هدف صادراتی محصولات استان تدوین شد.

وی افزود: در این راستا برای مقایسه بازارهای هدف، کشورهای هدف صادراتی فعلی کالاهای صادراتی استان، ارزش صادرات به هر کشور و میانگین ارزش هر تن صادرات در هر گروه از محصولات صادراتی تهیه شد .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اهداف اصلی توانمندی های تولیدی و صادراتی استان را دستیابی به اهداف صادراتی، گسترش و تنوع اقلام صادراتی، توسعه بازارهای هدف صادراتی و حفظ بازارهای موجود عنوان کرد. ارتقای سطح کیفی محصولات استان برای رقابتی شدن محصولات تولیدی و حرکت به سمت تولید صادرات محور و معرفی و ایجاد بازار برای محصولات تولیدی با قابلیت صادرات استان.

گلشنی با اشاره به لزوم ارائه این قابلیت ها به کارآفرینان خاطرنشان کرد: در این راستا واحدهای نوظهور می توانند سایتی برای توانمندی های تولید صادراتی با قابلیت ارائه محصولات و توانمندی های تولید صادراتی استان و امکان فروش آنلاین در کشور طراحی کنند. . و بازارهای خارجی در راستای معرفی. این قابلیت ها باید در داخل و خارج از کشور استفاده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.