افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

آمار دولتی با واقعیت جامعه کاملا متفاوت است.

  • کد خبر : 150350
آمار دولتی با واقعیت جامعه کاملا متفاوت است.

آفتاب نیوز: جلیل رحیمی جهان آبادی گفت: به عنوان شهروندی که در بین مردم زندگی می کنم تا به حال کالایی نخریده ام و اگر هفته گذشته می خریدم قیمتش ثابت می ماند یا ارزان می شد. من معتقدم شرایط اقتصادی ما با آنچه روی کاغذ و ارقام مشخص است و آنچه در واقعیت، روی […]

آفتاب نیوز:

جلیل رحیمی جهان آبادی گفت: به عنوان شهروندی که در بین مردم زندگی می کنم تا به حال کالایی نخریده ام و اگر هفته گذشته می خریدم قیمتش ثابت می ماند یا ارزان می شد. من معتقدم شرایط اقتصادی ما با آنچه روی کاغذ و ارقام مشخص است و آنچه در واقعیت، روی زمین در خیابان و جیب مردم مشهود است و اتفاق می افتد، کاملاً متفاوت است.

به گزارش رویداد۲۴، وی افزود: واقعیت این است که دولت تلاش می کند رشد نقدینگی و چاپ اوراق را کنترل کند و همچنین می خواهد اشتباهاتی را که در همه دولت ها رایج است و به فکر تخلیه صندوق های بازنشستگی است، جبران کند. همچنین دولت تلاش می کند فروش نفت را افزایش دهد اما من نمی دانم این ارقام چقدر درست است یا نمی توانم بگویم چقدر درست یا غلط است، زیرا به آنها دسترسی نداریم.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: ما نمایندگان یک ملت هستیم و در این جامعه و در میان مردم زندگی می کنیم و هر چند روز یک بار نیازهای ضروری و اولیه زندگی را می خریم و آنچه در جامعه می بینیم رشد سریع و سریع است. افزایش بی رویه قیمت ها علاوه بر این، نمی توان منکر فشار تورمی بیش از حدی شد که در اجاره، رهن مسکن، خرید کالا، خدمات و مسائل حمل و نقل و مسائل مختلف بر مردم سنگینی می کند.

جهان آبادی گفت: به هر حال باید دید چرا آمارهای دولتی با واقعیت های جامعه متفاوت است البته این نکته را هم اضافه می کنم که گاهی آثار اقتصادی زمان می برد تا در بازار نمایان شود. نکته دیگر اینکه متأسفانه بازار و اقتصاد ما به شدت سیاسی شده است، یعنی قیمت ها تحت تأثیر القاء و فضای مجازی تعیین می شود و این تا حدودی با واقعیت قطع شده است.

وی ادامه داد: اعتقاد من این است که آنچه در جامعه مشهود است و با آن زندگی می کنیم این است که اثری از کاهش قیمت و کنترل تورم یا تورم منفی ندارد که اولین بار بود که این اصطلاح را شنیدم. لازم به ذکر است که این آمار و ارقام در اختیار آقای رئیس جمهور نیز هست و این گزارشات بی اساس نیست، اما نمی توانم قضاوت کنم که بر چه اساسی آن نهادها و مسئولان به این آمار و اطلاعات می رسند، چون تخصص من اقتصاد نیست.

وی تصریح کرد: اطلاعات اقتصادی من در سطح شهروندی است که به خرید می رود و بر اساس آنچه در جامعه می بینم می دانم که هیچ کالایی ارزان نشده و ارزان نخواهد شد. من شخصا مستاجر هستم و قیمت اجاره خانه ام با امسال قابل مقایسه نیست و نسبت به پارسال سه برابر شده است. اکنون تمام آمارهای ارائه شده از سوی دولت جلوی چشم ماست، اما اجاره و رهن، قیمت محصولات از سیب زمینی و پیاز گرفته تا سایر محصولات افزایش یافته است و نمی دانیم آمار دولتی را قبول کنیم یا واقعیت های موجود. جامعه؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.