افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

آمار ثبت نامی استان البرز از تهران پیشی گرفت

  • کد خبر : 113076
آمار ثبت نامی استان البرز از تهران پیشی گرفت

نکته قابل ذکر در این مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم این بود که بر خلاف گذشته که نامزدها ثبت نام می کردند، ساختمان وزارت کشور محل ورود و خروج اهالی سیاسی و مرکز جدیت اخبار سیاسی شد، اما در در این مدت به دلیل الکترونیکی شدن تمامی مراحل ثبت نام و پیش ثبت نام انتخابات، […]

نکته قابل ذکر در این مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم این بود که بر خلاف گذشته که نامزدها ثبت نام می کردند، ساختمان وزارت کشور محل ورود و خروج اهالی سیاسی و مرکز جدیت اخبار سیاسی شد، اما در در این مدت به دلیل الکترونیکی شدن تمامی مراحل ثبت نام و پیش ثبت نام انتخابات، شور و نشاط سیاسی و انتخاباتی کاهش یافته بود و تنها در پایان مهلت روزانه ثبت نام آماری از سوی ستاد انتخاباتی وزارت کشور اعلام شد. داخلی.

رقابت برای تصاحب 290 کرسی مجلس دوازدهم

ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از ششم مهرماه آغاز شد و تا چهارشنبه 12 آبان ماه ادامه داشت. این دور از انتخابات بر اساس قانون جدید انتخاباتی که مرحله «پیش‌ثبت‌نام» را اضافه کرده است، انجام می‌شود و بر این اساس متقاضیانی که از مرحله پیش‌ثبت‌نام کد رهگیری دریافت کرده‌اند، می‌توانند وارد وزارت کشور شده و نهایی شوند. ثبت نام شما بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، 48 هزار و 847 نفر در مرحله پیش ثبت نام ثبت نام کرده بودند که پس از تایید مدارک، 38 هزار و 869 نفر مرحله اول تایید و تایید مدارک و اسناد و در نهایت 24 هزار و 829 نفر را پشت سر گذاشتند. برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند، به این نتیجه رسیدند که نسبت به ثبت نام کنندگان یازدهمین دوره مجلس در سال ۱۳۹۷ که بر اساس آمار رسمی وزارت کشور ۱۶ هزار و ۱۴۵ نفر بود، ۸ هزار و ۶۸۴ نفر افزایش داشته است. اگر این عدد را بر 290 کرسی مجلس تقسیم کنیم یعنی رقابت برای هر کرسی مجلس بین حدود 86 نفر خواهد بود.

زنان طرفداری نشان ندادند

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور، نسبت زنان در میان کل افراد ثبت نام شده 13 درصد و مردان 87 درصد است. بررسی تعداد ثبت نام کنندگان در دو انتخابات اخیر (مجلس یازدهم و دوازدهم) نشان می دهد که نسبت زنان در مرحله ثبت نام در انتخابات قبلی 12 درصد بوده و شاهد مشارکت قابل توجهی از زنان برای کاندیداتوری مجلس نبوده ایم. .

کدام شهرها پیشرو هستند؟

بر اساس آمار رسمی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، قزوین، فارس و گلستان پیشتاز ثبت نام ها هستند. شایان ذکر است که در ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات، استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و فارس پیشتاز ثبت نام نامزدها بودند، اما در انتخابات مجلس دوازدهم پایتخت جایگاه برتر را از دست داد و واگذار شد. به البرز. همچنین بر خلاف این دوره، استان قم با بیشترین تعداد ثبت نام در انتخابات رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، اما در دوره گذشته جایگاهی در بین رتبه های اول را به خود اختصاص نداده است.

چند درصد از داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند؟

آمار ستاد انتخاباتی کاندیداهای مجلس دوازدهم نشان می دهد که 78 درصد داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. 15 درصد داوطلبان دارای مدرک دکترا و 2 درصد دارای تحصیلات حوزوی هستند. همچنین نسبت دانشجویان دانشگاه کمتر از 5 درصد است. این در حالی است که آمار ستاد انتخابات مجلس یازدهم نشان می دهد که 77 درصد کاندیداها دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. نسبت تحصیلات دکتری 14 درصد و تحصیلات حوزوی 4 درصد است. 5 درصد باقی مانده دارای مدرک لیسانس یا کمتر هستند. بر این اساس نسبت داوطلبان با تحصیلات حوزوی کاهش یافته و به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اضافه شده است. یکی دیگر از آمارهای جالب اعلام شده از سوی وزارت کشور، نسبت گروه های سنی مختلف در میان ثبت نام کنندگان در انتخابات است. در انتخابات 1402، گروه سنی 30 تا 40 سال تنها 28 درصد را تشکیل می دادند و افراد ثبت نام شده بین 40 تا 50 سال با 37 درصد بیشترین نسبت را داشتند. علاوه بر این، 26 درصد از افراد ثبت نام شده بین 50 تا 60 سال سن دارند و تنها 9 درصد در گروه سنی 60 تا 75 سال قرار دارند. اما سهم هر گروه سنی در سال 2018 چقدر بوده است؟ بر اساس آمار رسمی وزارت کشور از انتخابات مجلس یازدهم که درصد 9 رقمی اعلام شده است؛ 5722 نفر در گروه سنی 30 تا 40 سال و 548 نفر در گروه سنی 40 تا 50 سال ثبت نام کرده اند. همچنین گروه سنی 50 تا 60 سال 3567 نفر، 787 نفر، 70 تا 60 سال و 70 تا 80 سال 61 نفر ثبت نام کردند.

کارمندان جلوتر هستند

آمارهای وزارت کشور از ثبت نام کنندگان بر اساس شغل حاکی از آن است که در دوازدهمین دوره انتخابات، 10 شغل برتر نامزدهای انتخابات مجلس 1402، کارمند، بازنشسته، فرهنگی، خوداشتغال، استاد دانشگاه، وکیل، قاضی، عضویت بوده است. مجلس ، دکتر، نظامی و روحانی. . در انتخابات مجلس یازدهم این تفکیک به عبارتی و ادبی دیگر اعلام شد، اما طبق آمار، شغل، فرهنگ – 1878 نفر، دکتر – 485 نفر، استاد دانشگاه – 1675 نفر، مستمری بگیران – 1600 نفر تفکیک شد. ، نظامی: 90 نفر، معاونین: 227 نفر، شاغلین: 5464 نفر، بیکار: 289 نفر، خوداشتغال: 2069 نفر، روحانیون: 283 نفر، وکلا یا قضات: 514 نفر، سایرین: 1105 نفر. در واقع، کارمندان همچنان در میان رده های شغلی علاقه مند به حضور در مجلس از مزیت برخوردارند.

چند نماینده نامزد شده اند؟

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، 2 درصد از ثبت نام کنندگان یعنی حدود 496 نفر سابقه نمایندگی در دوره های نهم تا یازدهم مجلس را دارند. در ادامه «تسنیم» در مطلبی به خوش شانسی جوانان در این انتخابات اشاره می کند و می گوید: نامزدهای 30 تا 50 ساله 65 درصد نامزدها را تشکیل می دهند. علاوه بر این، 23 درصد از داوطلبان سابقه ایثار دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=113076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.