افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
4

آمار به نفع قرمزها؛ برتری بی چون و چرای پرسپولیس در دربی ها

  • کد خبر : 18853

پرسپولیس با 11 برد در دربی لیگ برتر فوتبال ایران برتری بی چون و چرای خود را نسبت به استقلال دارد. باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: قرمزپوشان ایران در 22 دوره لیگ خلیج فارس تاکنون 43 بار با 11 برد، 24 تساوی و 8 باخت به مصاف استقلال رفته اند. این آمار نشان دهنده برتری قاطع […]

پرسپولیس با 11 برد در دربی لیگ برتر فوتبال ایران برتری بی چون و چرای خود را نسبت به استقلال دارد.

باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: قرمزپوشان ایران در 22 دوره لیگ خلیج فارس تاکنون 43 بار با 11 برد، 24 تساوی و 8 باخت به مصاف استقلال رفته اند.

این آمار نشان دهنده برتری قاطع پرسپولیس در کسب پیروزی های دربی در چارچوب رقابت های لیگ برتر است.

همچنین تیم پرسپولیس در فصول دربی همه جانبه بردهای بیشتری نسبت به رقیب دیرینه خود کسب کرده است و از این نظر پیشتاز است.

قرمزهای ایران تاکنون در 93 بازی رسمی مقابل استقلال برگزارکننده دربی بزرگ فوتبال ایران بوده اند که البته امتیاز شکست پرسپولیس را دارند.
پرسپولیس در این 93 بازی با 25 برد و 92 گل زده با 24 برد و 85 گل از استقلال پیشی گرفته است. اما وقتی به مجموع 99 بازی انجام شده نگاه می کنیم، برخلاف آنچه عنوان می گوید، با پیروزی های بیشتر، برتری فلسطینی هاست.
از 99 دیداری که دو تیم انجام داده اند، 6 بازی به صورت دوستانه انجام شده است. برای اینکه بازی های دوستانه در آمار بازی های تیم ثبت شود باید حداقل قوانین و پروتکل های فوتبال رعایت شود. از جمله این موارد می توان به برگزاری جشن مسابقه در زمان قانونی فوتبال و همچنین استفاده از بازیکنان مجاز و رعایت قوانین حاکم بر استفاده از آنها و تعویض بازیکنان اشاره کرد. سومین بازی در مهرماه 1349 یک بازی دوستانه اما خارج از پروتکل های فوتبال بود. قوانین فوتبال به شما اجازه نمی دهد بازیکنی را تعویض کنید و سپس او را به زمین بازگردانید. در غیر این صورت از بازیکن غیرمجاز استفاده کرده اید و نتیجه 3-0 به سود حریف می شود، همان اتفاقی که در آن روز افتاد. مهدی حدادپور، تاریخ‌دان فوتبال ایران که به تصحیح و بهبود تاریخ دربی معروف و مورد اعتماد است، در این باره می‌گوید: استقلالی‌ها جایگزین مژدهی شدند، بازیکن دیگری به جای او وارد زمین شد، اما دقایقی بعد مژدهی که تازه‌سازی کرده بود. نفس به زمین برگشت و گل زد و استقلال با آن گل پیروز شد!
اما در دربی با بازی فوتبال در وقت قانونی 90 دقیقه روبرو نبودیم. مسابقه ای که در آبان 1358 برگزار شد، بازی یادبود علی دانایی فرد بود. بدون احتساب این دو دیدار که طبق پروتکل های پذیرفته شده بازی فوتبال برگزار شد، پرسپولیس با 25 برد از 24 بازی برتری خود را حفظ می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.