افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا ما خواهان یک رابطه برد-برد هستیم

  • کد خبر : 247723
آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا ما خواهان یک رابطه برد-برد هستیم

به گزارش بازار، بابک احمدی رئیس هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس سران ایران و آفریقا، توسعه همکاری ها با کشورهای آفریقایی را از جمله مواردی دانست. وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر حرکت خوبی در زمینه توسعه صنعتی داشته‌اند، بنابراین بیشترین […]

به گزارش بازار، بابک احمدی رئیس هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس سران ایران و آفریقا، توسعه همکاری ها با کشورهای آفریقایی را از جمله مواردی دانست. وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر حرکت خوبی در زمینه توسعه صنعتی داشته‌اند، بنابراین بیشترین اقلام در 10 گروه اول وارداتی به این قاره را محصولات صنعتی و ماشین‌آلات تشکیل می‌دهند.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که 8 کشور از 10 کشور برتر صادرکننده به آفریقا جزو 10 کشور واردکننده برتر این قاره هستند که نشان می دهد همکاری با کشورهای آفریقایی راه درستی برای ایجاد روابط دوجانبه است.

معاون وزیر صامت با اشاره به توانمندی ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در سه بخش معادن، نفت و گاز و اراضی حاصلخیز کشاورزی، فعالیت ایران در آفریقا را ایجاد یا تکمیل زنجیره معدن، نفت و گاز و تبدیل عنوان کرد. صنایع

احمدی تصریح کرد: ایران نگاهی برابری طلبانه به همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال رابطه برد-برد و استفاده مکمل از توانمندی های یکدیگر است.

رئیس اداره ایدرو صادرات خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری برشمرد و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی با صبر و حوصله و تداوم تعاملات به سطح مناسبی از همکاری های دوجانبه در زمینه همکاری های صنعتی برسند. . .

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط ​​جمهوری آفریقای مرکزی اظهار داشت: نیاز مبرمی به ظرفیت های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کلی کشورش گسترش همکاری های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت های بانکی، تلاش می کنیم بحث صادرات و واردات را دو طرفه کنیم تا بخشی از این مشکلات برطرف شود.

نشست تخصصی صنعت دومین نشست ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزرای صنعت و بازرگانی سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در پژوهشکده صنعتی سازمان مدیریت برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=247723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.