افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

آمادگی اوکراین برای آتش بس موقت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 364644
آمادگی اوکراین برای آتش بس موقت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه آلمانی “بیلد” مدعی شد که موقعیت استراتژیک “ولادیمیر زلنسکی” رئیس جمهور اوکراین را تغییر داده و نوشت که این کشور آماده توافق آتش بس با روسیه در برخی مناطق خط مقدم است. به نوشته این رسانه، طرح زلنسکی برای ادامه جنگ با روسیه تحت الشعاع مخالفت […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه آلمانی “بیلد” مدعی شد که موقعیت استراتژیک “ولادیمیر زلنسکی” رئیس جمهور اوکراین را تغییر داده و نوشت که این کشور آماده توافق آتش بس با روسیه در برخی مناطق خط مقدم است.

به نوشته این رسانه، طرح زلنسکی برای ادامه جنگ با روسیه تحت الشعاع مخالفت حامیان غربی کی‌یف با اعطای مجوز برای حمله به عمق خاک روسیه با سلاح‌های ارائه شده توسط آنها قرار گرفته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ماه جولای تاکید کرد که مسکو علاقه‌ای به آتش‌بس یا هرگونه توقف موقت درگیری‌ها ندارد، زیرا چنین آتش‌بسی به کی‌یف اجازه می‌دهد تا دوباره سازماندهی شود. پوتین تاکید کرد: روسیه با پایان قطعی و کامل جنگ موافق است نه آتش بس موقت.

یک ماه بعد، رئیس‌جمهور روسیه آتش‌بس فوری را به شرط دریافت تضمین الزام‌آور از کی‌یف برای پیگیری موضوع پیوستن به ناتو و همچنین خروج نیروهای اوکراینی از مناطق تحت اشغال روسیه پیشنهاد کرد. کیف و حامیان غربی آن بلافاصله با این پیشنهاد مخالفت کردند.

اکنون بیلد در گزارشی اعلام کرده است که زلنسکی قصد دارد در هفته‌های آینده به ایالات متحده سفر کند و استراتژی اصلاح شده‌ای را به جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور وی کامالا هریس و همچنین دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات 2024 آمریکا ارائه کند.

به گزارش بیلد، نکات اصلی استراتژی جدید کی‌یف شامل «کسب مجوز برای استفاده از سلاح‌های دوربرد غربی در خاک روسیه، تمایل اوکراین برای پذیرش آتش‌بس منطقه‌ای در برخی مناطق خط مقدم و در نتیجه آتش‌بس مشروط» است. . .

زلنسکی ماه گذشته گفت که مایل است “طرح پیروزی” مورد نظر خود را در ماه سپتامبر به بایدن ارائه کند. چهارشنبه گذشته، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از چند دیپلمات اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود، گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و دیوید لامی، همتای بریتانیایی او پشت درهای بسته به مقامات اوکراینی گفته اند که “پیروزی” غرب ارزش صدها پیروزی را دارد. میلیاردها دلار و از دیدگاه واقع بینانه، نه واشنگتن و نه اروپا قادر به ارائه این کمک نیستند» و همچنین از کی یف خواست تا طرحی «واقع بینانه تر» ارائه کند.

از زمان شروع جنگ در اوکراین در فوریه 2022، زلنسکی آشکارا تاکید کرده است که خواهان بازگشت مرزهای اوکراین در سال 1991 (از جمله شبه جزیره کریمه) از طریق عملیات نظامی و دیپلماتیک است! مسکو تاکید کرده است که کی‌یف باید “واقعیت‌های میدانی” را بپذیرد و علاوه بر این، “مسئله کریمه قابل مذاکره نیست”.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=364644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.