افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

آماده باش تیم های پزشکی قانونی در آستانه اربعین

  • کد خبر : 331560
آماده باش تیم های پزشکی قانونی در آستانه اربعین

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیمدکتر رضا حاج منوچهری; معاون مدیریت بحران و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به تمهیدات این تشکل ها برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه مراسم اربعین حسینی گفت: پزشکی قانونی بر اساس وظایف ذاتی خود بررسی و بررسی می کند. تعیین صدمات و خسارات مجروح و همچنین […]

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیمدکتر رضا حاج منوچهری; معاون مدیریت بحران و رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به تمهیدات این تشکل ها برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه مراسم اربعین حسینی گفت: پزشکی قانونی بر اساس وظایف ذاتی خود بررسی و بررسی می کند. تعیین صدمات و خسارات مجروح و همچنین شناسایی و تعیین هویت و علت فوت.» آن مرحوم یکی از اعضا و ارکان اصلی مدیریت بحران کشور است که به همین دلیل در حوادث و بحران ها حضور فعال دارد.

وی با آرزوی سلامتی برای زائران اربعین، افزود: هر ساله در آستانه مراسم اربعین، پزشک قانونی تیم های عملیاتی خود را در قالب گروه های بحران و ژنتیک در آماده باش قرار می دهد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی به بهترین نحو ممکن پاسخگو باشد. تصادف احتمالی

دکتر حاج منوچهری با اشاره به اینکه عمده فعالیت های پزشکی قانونی در استان های مرزی و یا در مسیرهای تردد زائران کربلا انجام می شود، تصریح کرد: در مراسم اربعین امسال تیم های عملیات پزشکی قانونی از 15 مرداد ماه به حالت آماده باش درآمده اند تا 17 شهریور و بازگشت زائران عزیز به کشور ادامه دارد.

وی در خصوص فعالیت تیم های پزشکی قانونی و محیط بانان در استان های مختلف گفت: این روزها گارد انکال برای مقابله با هرگونه خطر انسانی در ادارات کل سیستان و بلوچستان (محل ورودی مرزهای میرجاوه و ریمدان) آذربایجان غربی مستقر هستند. (مرز با تمرچین فعال شده است)، کردستان (مرز باشماق)، کرمانشاه (مرز با خسروی)، ایلام (مرز با مهران) و خوزستان (مرز با چذابه و شلمچه).

معاون مدیریت بحران سازمان افزود: همچنین ادارات کل پزشکی قانونی استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان و مازندران با ظرفیت یک تیم عملیاتی ویژه و یک تیم آزمایشگاهی در خدمت هستند. همچنین ادارات کل پزشکی قانونی استان های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی و همدان که در مسیر تردد زائران عزیز قرار دارند نیز برای مقابله احتمالی آماده هستند. حوادث

دکتر حاج منوچهری با تاکید بر استفاده در حد توان از پزشکی قانونی برای ارائه خدمات بهینه به زائران گفت: این روزها اداره کل پزشکی قانونی استان تهران نیز با ظرفیت سه عملیات ویژه در انتظار است. تجهیزات و آزمایشگاه

وی همچنین به خدمات پزشکی قانونی در ایام اربعین چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: تیم های عملیات پزشکی قانونی نیز در سال گذشته فعال شدند و در بخشی از فعالیت این تیم ها خدمات مربوط به معاینات بالینی و معاینات جسد توسط پزشکی قانونی ارائه شد. دارو.”

وی افزود: معاینات بالینی ارائه شده به زائران عزیز با هدف تعیین خسارت و میزان خسارت وارده در حوادث احتمالی و عمدتاً مربوط به حوادث می باشد.

دکتر حاج منوچهری درباره صدور جواز دفن و فعالیت پزشکی قانونی در حوزه کالبد شکافی در ایام اربعین گفت: سال گذشته پزشکی قانونی در مجموع 199 جواز دفن (128 مرد و 71 زن) صادر کرده است. از این تعداد 148 نفر بر اثر تصادف و مابقی به دلایلی مانند بیماری قلبی، برق گرفتگی، غرق شدن و… جان باختند.

معاون مدیریت بحران با تاکید بر اینکه یکی از بخش‌های فعال این روزها آزمایشگاه‌های ژنتیک است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱ جسد با نمونه‌برداری DNA و تطبیق با خانواده‌هایشان شناسایی شد. در همین راستا و جهت رفاه حال بازماندگان و بستگان این عزیزان با حضور در مراکز پزشکی قانونی محل سکونت از این عزیزان نمونه گیری و انتقال داده شد.

لازم به ذکر است خدمات پزشکی قانونی به زائران اربعین حسینی به صورت رایگان ارائه می شود و حتی در مورد آزمایش ژنتیک نیز هزینه ای دریافت نمی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=331560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.