افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

آلمانی ها کامالا هریس را ترجیح می دهند

  • کد خبر : 405282
آلمانی ها کامالا هریس را ترجیح می دهند

آفتاب نیوز: نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که حدود دو سوم آلمانی های مورد نظر خواهان پیروزی کامالا هریس دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. تنها 12 درصد به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری رأی خواهند داد. این نظرسنجی که توسط موسسه ایپسوس انجام شده است نشان می دهد که حدود […]

آفتاب نیوز:

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که حدود دو سوم آلمانی های مورد نظر خواهان پیروزی کامالا هریس دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. تنها 12 درصد به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری رأی خواهند داد.

این نظرسنجی که توسط موسسه ایپسوس انجام شده است نشان می دهد که حدود دو سوم آلمانی ها خواهان پیروزی کامالا هریس دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا هستند. تنها 12 درصد به دونالد ترامپ جمهوریخواه رأی خواهند داد. 12 درصد دیگر هیچ یک از نامزدها را ترجیح نمی دهند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ترجیح مردم آلمان به هریس در همه احزاب مشهود است. بر اساس این نظرسنجی، هواداران حزب سبز کسانی هستند که بیش از همه خواهان پیروزی این نامزد دموکرات هستند (86 درصد). حمایت از هریس در میان حامیان اتحادیه مسیحی متحد (84 درصد) و حزب سوسیال دموکرات صدراعظم آلمان (83 درصد) نیز بالا بود. تنها حامیان حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان ترجیح می دهند ترامپ جمهوری خواه روی کار بیاید (42 درصد) و 31 درصد از هریس حمایت می کنند.

بر اساس گزارش Ipsos، 77 درصد از حامیان چپ خواهان هریس هستند، در حالی که هیچ حمایتی از ترامپ (0 درصد) وجود ندارد. طرفداران حزب لیبرال دموکرات (67%) و BSW (61%) نیز به هریس به عنوان اولین رئیس جمهور زن ایالات متحده آمریکا رای دادند.

برای این نظرسنجی، موسسه تحقیقات افکار Ipsos یک نظرسنجی آنلاین از 1000 شهروند آلمانی بین 18 تا 75 سال از 2 تا 3 اکتبر انجام داد.

در ماه اوت، نظرسنجی موسسه تحقیقات GMO نتایج مشابهی را برای اتریش نشان داد. بر اساس یک نظرسنجی، اکثریت قاطع 65 درصد اتریشی ها به هریس به عنوان رئیس جمهور آمریکا رای خواهند داد. تنها 15 درصد از 1696 شرکت کننده در این نظرسنجی به رئیس جمهور سابق ترامپ رأی خواهند داد.

روزنامه آلمانی “Wirthschaftswohe” نیز در مقاله ای می نویسد: به عقیده بسیاری از کارشناسان، پیروزی “کامالا هریس” در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برای اقتصاد آلمان بهتر خواهد بود. اکثر افراد بالای 60 سال انتظار رشد اقتصادی متوسط ​​در این کشور را دارند. با این حال، انتظارات در مورد انتخاب مجدد دونالد ترامپ چندان خوش بینانه نیست. این را تجزیه و تحلیل فعلی انجام شده توسط مرکز تحقیقات اقتصادی اروپا (ZEW) در مانهایم نشان می دهد که ارزیابی های 189 کارشناس بازار مالی را مورد بررسی قرار می دهد.

در مقابل، تنها هفت درصد از پاسخ دهندگان انتظار دارند که ریاست جمهوری ترامپ برای تولید ناخالص داخلی آلمان بهتر باشد. بقیه انتظار هیچ تفاوتی نداشتند.

این بخش از پژوهش شامل پاسخ 101 کارشناس می‌شود که برای تمام سال‌های دوره مدیریت از سال 2025 تا 2028 پیش‌بینی کرده‌اند. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در 5 نوامبر برگزار می‌شود. بر اساس نظرسنجی ها، احتمالاً بین هریس و ترامپ 78 ساله رقابت گردن و گردن وجود خواهد داشت.

به عنوان مثال، به گفته الکساندر گلس و لورا پاولوا، کارشناسان مالی و اقتصاددانان ZEW، اگر هریس در انتخابات پیروز شود، فرصت های بیشتری برای ثبات قیمت و بازارهای مالی بین المللی با ثبات تر وجود خواهد داشت. در عوض، اعتقاد بر این است که ترامپ جمهوری خواه بیشتر بر اقدامات حمایتی مانند تعرفه ها متمرکز است. این می تواند پتانسیل رشد آلمان را تحت تاثیر قرار دهد. جمهوری فدرال یکی از مهمترین شرکای تجاری ایالات متحده است.

به همین دلیل، کارشناسان همچنین اقداماتی را برای محافظت از اقتصاد آلمان در برابر پیامدهای منفی احتمالی نتایج انتخابات آمریکا پیشنهاد می کنند. اینها شامل افزایش روابط تجاری با سایر کشورها، افزایش هزینه های نظامی و اقداماتی برای تحریک سرمایه گذاری داخلی است.

چند هفته پیش، اقتصاددانان Ifo و Econpol Europe هشدار دادند که پیروزی ترامپ در انتخابات می تواند عواقب مهمی برای صنعت آلمان داشته باشد. به گفته آنها، اگر او به وعده انتخاباتی خود مبنی بر افزایش تعرفه واردات در زمان بازگشت به کاخ سفید عمل کند، صادرات آلمان به ایالات متحده ممکن است نزدیک به 15 درصد کاهش یابد. ترامپ از اعمال تعرفه 60 درصدی بر واردات آمریکا از چین و تعرفه 20 درصدی بر واردات از سایر نقاط جهان خبر داده است. این باعث می شود که محصولات آلمانی در ایالات متحده بسیار گران باشند. صنایع خودروسازی و داروسازی به ویژه تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.