افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

آلبوم آقای پدر آماده انتشار است!/ با خوانندگی همایون شجریان

  • کد خبر : 180817
آلبوم آقای پدر آماده انتشار است!/ با خوانندگی همایون شجریان

در روزهای آینده جدیدترین آلبوم کی خسرو پورناظری نوازنده، آهنگساز و نوازنده پیشکسوت کشورمان با خوانندگی همایون شجریان در دسترس عموم قرار می گیرد. سهراب پورناظری فرزند کی خسرو پورناظری درباره این پروژه نوشت: «بالاخره پس از مدت ها کار مداوم، آلبوم گروه شمس تنبور به آهنگسازی آقای پدره و خوانندگی همایون شجریان عزیز آماده […]

در روزهای آینده جدیدترین آلبوم کی خسرو پورناظری نوازنده، آهنگساز و نوازنده پیشکسوت کشورمان با خوانندگی همایون شجریان در دسترس عموم قرار می گیرد.

سهراب پورناظری فرزند کی خسرو پورناظری درباره این پروژه نوشت:

«بالاخره پس از مدت ها کار مداوم، آلبوم گروه شمس تنبور به آهنگسازی آقای پدره و خوانندگی همایون شجریان عزیز آماده انتشار است، البته برنامه ای برای ارائه اثر در نظر گرفته شده است که در مورد آن برنامه ای در نظر گرفته شده است. در روزهای آینده به شما اطلاع خواهد داد.

کی خسرو پورناظری از پیشکسوتان موسیقی ایرانی است که روند آموزش موسیقی را نزد پدرش پرویز پورناظری معروف به حاجی خان از شاگردان علینقی وزیری و درویش خان آموخت. پس از آموختن نوازندگی تار به مطالعه کتب فرهنگستان موسیقی، موسیقی سنتی ایرانی، شعر و ادبیات پدر و مادرش پرداخت.

سال‌ها بعد، پس از بازنشستگی از مهندسی راه‌راه و ساختمان، وارد گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. بعدها این هنرمند با حضور در کلاس های استاد غلامرضا دادبه به مدت 12 سال به مطالعه تاریخ و فرهنگ ایران باستان پرداخت و در سال 1351 به عنوان کارشناس موسیقی در وزارت فرهنگ و هنر وقت به جمع آوری و بازسازی موسیقی کردی و سنتی پرداخت. ترانه ها و در همین راستا مسئولیت یک ارکستر موسیقی کردی را بر عهده گرفت.

در سال 1359 بود که کیخسرو پورناظری گروه تنبور شمس را تأسیس کرد که به گفته برخی از صاحب نظران عرصه موسیقی، شیوه جدیدی از دیده شدن گروه طبل را در معرض دید عموم قرار داد. در همین زمان بود که با همکاری شهرام ناظری، خواننده سرشناس موسیقی ایرانی، آلبوم هایی چون «حیرانی»، «مطرب مهتاب رو» و آثاری چون تصنیف «مردان خدا» به خوانندگی جلال الدین مهدیان را منتشر کرد. . .

این هنرمند از پیشکسوتان موسیقی در اواسط دهه 70 بود که به همراه پسرانش تهمرس و سهراب فصل متفاوتی را در فعالیت گروه شمس آغاز کردند که حاصل آن برگزاری بیش از 300 کنسرت در داخل و خارج از ما بود. کشور. در این راستا می توان به آثاری مانند «مستان سلامت کنند» با صدای بیژن کامکار، «پنهان چو دل» به خوانندگی حمیدرضا نوربخش و دیگر آثار اشاره کرد.

«عضوار چرخ – 1396»، «برساما تنبور – 1392» به خوانندگی علیرضا قربانی، «کتره های باران – 1392» به خوانندگی علیرضا قربانی، «مطراب مهتاب رو – 1395» به خوانندگی شهرام ناظری، «پنهان چاودل» به خوانندگی «پنهان علیرضا قربانی» – 1395 حمیدرضا نوربخش، “نیشتمان – 2008” با هنرمندی ندا خاکی، نجمه تودجند و مریم ابراهیم پور، “فنسان تنبور – 2018” به خوانندگی بیژن کامکار، “مست مستها شفا می‌یابند – 2018” با هنرمندی بیژن کامیاپور، نجمه توداجند، نجمه توداژند، نجمه‌معور، نقاش حیرانی – 1375» به خوانندگی شهرام ناظری، «صدای سخن عشق – 1362» به خوانندگی شهرام ناظری از جمله آثاری هستند که در سال های اخیر در قالب آلبوم به عموم مردم عرضه شده اند.

۲۲۰۵۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.