افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

آقا و خانم وزیر راه و جهانگردی! به خطوط هوایی بین المللی برسید

  • کد خبر : 408773
آقا و خانم وزیر راه و جهانگردی! به خطوط هوایی بین المللی برسید

آفتاب نیوز: این خطوط هوایی نقشی بی بدیل در مبادلات اقتصادی و فرهنگی ایران داشتند. حتی در سخت ترین شرایط از جمله جنگ ایران و عراق، بسیاری از این پروازها قطع نشد. اما امروزه در شرایطی که کشور به دلایل مختلف از جمله تحریم ها، عدم مدیریت صحیح و ناتوانی در مدیریت، حمایت و ایجاد […]

آفتاب نیوز:

این خطوط هوایی نقشی بی بدیل در مبادلات اقتصادی و فرهنگی ایران داشتند. حتی در سخت ترین شرایط از جمله جنگ ایران و عراق، بسیاری از این پروازها قطع نشد. اما امروزه در شرایطی که کشور به دلایل مختلف از جمله تحریم ها، عدم مدیریت صحیح و ناتوانی در مدیریت، حمایت و ایجاد امنیت لازم نیاز مبرمی به تجارت بین المللی و جذب گردشگر و افزایش درآمدهای ارزی دارد. این خطوط پروازی متوقف شده و ایران پروازی ندارد.

اخیرا پروازهای ماهان و ایران ایر به مقاصد اروپایی نیز لغو شده است. این وضعیت نه تنها هزینه سفر ایرانیان و گردشگران را افزایش داده است، بلکه فرصت های اقتصادی ارزشمندی را از کشور سلب کرده و موجب افزایش هزینه ها برای تجار و مسافران و خروج بی رویه ارز از کشور شده است. این وضعیت در آغاز فصل سفر ایران که دوران طلایی برای جذب گردشگر و درآمدزایی است، ضربه مهلکی به صنعت گردشگری و اقتصاد ملی خواهد زد.

در حالی که پروازهای ایران به دلیل عدم مدیریت، حمایت های لازم و نبود ایمنی روانی لغو می شود، کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات و قطر از این فرصت استفاده کرده و به مقصد اصلی مسافران ایرانی و گردشگران خارجی تبدیل شده اند. ترکیه و امارات در حال حاضر به قطب اصلی ترانزیتی مسافران ایرانی تبدیل شده‌اند که علاوه بر اتلاف زمان، هزینه‌های ترانزیت و دفع مقاصد گردشگری کشور، سود بسیار زیادی را به جیب این کشورها واریز می‌کند. فعالان گردشگری سال ها توانسته بودند بسته های مسافرتی را معرفی کنند.

عدم همکاری ایرلاین های ایرانی با شرکت های خارجی به دلیل تحریم ها و ناتوانی در انعقاد قراردادهای خدماتی مشترک باعث شده مسافران ایرانی چمدان های خود را در فرودگاه های بین المللی دریافت و برگردانند. این وضعیت نه تنها اتلاف وقت و هزینه برای مسافران است، بلکه باعث تضعیف وجهه بین المللی ایران و سفر امن و راحت مسافران می شود. مایه شرمساری آشکار است که مسئولان مربوطه به جای حل آن، ظاهراً صرفاً رصد می کنند و هیچ اطلاعی ارائه نمی دهند.

در این شرایط بحرانی وزیر گردشگری و وزیر راه به همراه دستگاه دیپلماسی باید سریع و بدون معطلی وارد عمل شوند. با مراجعه به لیست ایرلاین های 3 دهه اخیر و دعوت از آنها و ارائه تسهیلات درخواستی، فعال سازی مجدد پروازهای مستقیم به ایران و ایجاد همکاری های هوایی بین المللی به هر شکل ممکن، این امر نه تنها امنیت روانی مسافران و گردشگران را افزایش می دهد. اما می تواند چرخ های صنعت گردشگری و حمل و نقل هوایی را نیز بچرخاند و اقتصاد کشور را دوباره به حرکت درآورد.

سرمایه گذاری برای بهبود زیرساخت های فرودگاهی و ایجاد مشوق های مالی برای شرکت های هواپیمایی خارجی باید در اولویت قرار گیرد. در غیر این صورت با از دست دادن این خطوط هوایی و جایگزینی آنها با مسیرهای دیگر، ایران نه تنها درآمدهای ارزی حاصل از گردشگری و حمل و نقل هوایی را از دست می دهد، بلکه فرصت های شغلی، توسعه اقتصادی و ترافیک برای بازرگانان و زنان نیز به شدت کاهش می یابد.

صنعت گردشگری که یکی از منابع اصلی درآمدزایی و اشتغال زایی در ایران محسوب می شود، در آستانه یک بحران جدی قرار دارد. اگر اقدامات عاجل برای احیای خطوط هوایی بین‌المللی و جذب مجدد گردشگر انجام نشود، شاهد کاهش بی‌سابقه تعداد مسافران ایرانی و خارجی، موج جدید بیکاری فعالان گردشگری و ورشکستگی شرکت‌های مسافرتی، اپراتورهای توریستی و هتل‌ها خواهیم بود. .

آغاز فصل سفر به ایران فرصتی است که باید از آن به بهترین نحو استفاده کرد. مسئولان کشور نباید اجازه دهند فرصت های ارزشمند اقتصادی و گردشگری به راحتی از دست برود. از سرگیری پروازها نه تنها صنعت گردشگری و اقتصاد ملی را تقویت می کند، بلکه به بهبود وجهه جهانی ایران نیز کمک می کند. در غیر این صورت، کشورهایی که برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری رقابت می‌کنند، همچنان از رها شدن ایران سود می‌برند و تنها شاهد فرصت‌های از دست رفته خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.