افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

آقای وزیر اگر همه مقصرند همه باید جبران کنند/ دیدید که ما خط مرگ را فتح کردیم!

  • کد خبر : 379783
آقای وزیر اگر همه مقصرند همه باید جبران کنند/ دیدید که ما خط مرگ را فتح کردیم!

آفتاب نیوز: هفت روز از حادثه تلخ معدن طبس می گذرد، گرمایی که هنوز فروکش نکرده است. گرما همچنان دل بچه هایی را می سوزاند که قرار بود در روز اول مدرسه با پدرشان به مدرسه بروند اما همان روز شاهد تن سرد پدرشان بودند. هوا گرم است به خاطر حقوق کم کارگران، گرم است […]

آفتاب نیوز:

هفت روز از حادثه تلخ معدن طبس می گذرد، گرمایی که هنوز فروکش نکرده است.

گرما همچنان دل بچه هایی را می سوزاند که قرار بود در روز اول مدرسه با پدرشان به مدرسه بروند اما همان روز شاهد تن سرد پدرشان بودند.

هوا گرم است به خاطر حقوق کم کارگران، گرم است به دلیل نبود ایمنی در معادن، گرم است که کارگران معدن در تعطیلات رسمی سر کار می روند، هوا گرم است…

در همین مناسبت میدری وزیر کار به بررسی علل این حادثه پرداخت اما در واقع همه را مقصر این حادثه دانست!

وی با موضوع «مقصر کیست؟» از حاضران سوال پرسید. او پرسید، اما پاسخی ارسال کرد: “همه ما مقصریم!”

متن کامل پیام وی به شرح زیر است:

هفتمین شهدای معدن طبس فرا رسید. حادثه معدن طبس آنقدر بزرگ و دلخراش است که باید به این بازی ها پایان داد. همه ما مقصریم و همه باید برای تغییر تلاش کنیم. درد از دست دادن 51 زحمتکش که جان خود را برای نان حلال از دست دادند.

درد همسری که خبر تولد پسرش و مرگ شوهرش را در یک روز شنیده، همه ما را از آرامش منع کرده است. ما باید سیاست ها و فرآیندها را تغییر دهیم. برای دستیابی به این هدف در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول حوادث ناشی از کار از انجمن های کارفرمایی، دستگاه های اجرایی، تشکل های کارگری.

و همه کسانی که به دنبال عدالت هستند درخواست می کنند که این حادثه غم انگیز را نقطه عطفی در نجات جان کارگران قرار دهیم.

اینکه وزیر کار به فکر کارگران، خانواده ها و بازماندگان کارگران از دست رفته معدن طبس است خارق العاده و قابل ستایش است، اما سوالی که مطرح می شود این است که منظور از «همه ما مقصریم» چیست؟

آیا آن «ما»هایی که وزیر کار خطاب به آنها گفت، قدرت افزایش حقوق و مزایای کارگران معدن را دارند؟ یا بحث افزایش ایمنی معادن و کارگران بر عهده این «ما» است؟

آقای وزیر اگر همه عوامل را مقصر می دانید تا فردا اقدام کنید تا دیگر کارگران، کارمندان و همه شهروندان درگیر چنین حوادثی نشوند. اقدامات لازم برای خروج از خط فقر انجام شود. دیدی ما هم خط مرگ را فتح کردیم!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.