افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

آقای رئیس جمهور! تحریم علاوه بر همه مشکلاتش به این فساد بزرگ نیز می انجامد: سودهای بادآورده

  • کد خبر : 309118
آقای رئیس جمهور!  تحریم علاوه بر همه مشکلاتش به این فساد بزرگ نیز می انجامد: سودهای بادآورده

به گزارش خبرآنلاین، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران در دنیای اقتصاد نوشت: اکنون شایسته است دولت چهاردهم با رصد دقیق این شعارها، امکان اجرای عملی آنها را فراهم و اعلام کند. به مردم نتایج می دهد. این روند دولت را به شعارهای خود پایبند نگه می دارد. دولت چهاردهم باید بتواند در کوتاه […]

به گزارش خبرآنلاین، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران در دنیای اقتصاد نوشت: اکنون شایسته است دولت چهاردهم با رصد دقیق این شعارها، امکان اجرای عملی آنها را فراهم و اعلام کند. به مردم نتایج می دهد.

این روند دولت را به شعارهای خود پایبند نگه می دارد. دولت چهاردهم باید بتواند در کوتاه مدت مشکلات عمده را از جزئی تشخیص دهد و پس از آن اقدامات اجرایی فوری انجام دهد. از جمله دستیابی به شناخت صحیح از مشکلات اقتصادی ایران.

در حال حاضر عدم تعادل انرژی، بحران تامین سرمایه، وضعیت پولی، نظام یارانه‌ها، اصلاح نظام بانکی، وضعیت تورم، اصلاح نظام مالی و جلوگیری از تداوم کسری بودجه و… ، از مهم ترین موضوعاتی هستند که باید در مورد آنها اقدام فوری صورت گیرد.

بخش قابل توجهی از این مشکلات ربطی به دنیای بیرون ندارد و با درایت، شجاعت و تجربه قابل اصلاح است. البته هر کدام ممکن است عوارضی هم داشته باشد، اما صحبت با مردم، اطلاع رسانی به دست اندرکاران و رساندن پیام بهبود به جامعه می تواند آنها را برای پذیرش سختی های اصلاحات آماده کند، در حالی که اساسا دولت باید عزم جدی داشته باشد. برای رفع این مشکلات و کمبودها.

متأسفانه یک بحران بزرگ در ایران امروز خروج سرمایه های مادی و معنوی است. مهاجرت به یک روند طبیعی تبدیل شده است و بخش مهمی از جوانان کشور به این موضوع می اندیشند و کسانی که امکانات دارند آن را اجرا می کنند. این در حالی است که میزان سرمایه خروجی از کشور به میزان قابل توجهی بیشتر از سرمایه جذب شده است و خالص حساب سرمایه به رقم منفی 20 میلیارد دلار رسیده است. این وضعیت می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد. دولت اگرچه نمی تواند معجزه کند اما امکان بهبود شرایط در این دو مولفه را دارد.

دولت چهاردهم برای موفقیت بیشتر نیاز به هماهنگی در همه ارکان خود دارد به ویژه در حوزه اقتصاد، وزرا باید با هماهنگی کامل عمل کنند.

در سال های اخیر اتفاق افتاده است که اقدامات یک وزارتخانه باعث بی اثر شدن اقدامات وزارتخانه شده و یا صدور بخشنامه ها و ابلاغ مقررات متعدد باعث سردرگمی در حوزه اقتصادی شده است. این دولت با انتخاب وزرای هماهنگ و البته با انگیزه می تواند با حفظ وفاق داخلی از بحران های بیرونی جلوگیری کند.

متأسفانه تحریم ها به آسیب دائمی بر اقتصاد ایران تبدیل شده است. البته حل مسائل مربوط به تحریم ها نیازمند تصمیم ملی و فرامرزی است، اما دولت چهاردهم می تواند با بسترسازی برای اجرای دیپلماسی محترمانه و به قول معروف «فرصت طلبانه»، امکان تصویب تحریم ها را فراهم کند. . ، آن اجازه می دهد. رئیس جمهور در یادداشت اخیر خود به این موضوع اشاره کرده است و امیدواریم دولت بتواند با پیگیری همه فرآیندهای لازم به تحریم ها پایان دهد.

متاسفانه تحریم ها علاوه بر همه مشکلات اقتصادی باعث گسترش فساد در اقتصاد ایران شده است. برای برخی ثروتهای غیرمنتظره به ارمغان آورده و گروهی دیگر را مجازات کرده است. قطعا نمی توان مشکل تحریم را در کوتاه مدت حل کرد اما می توان آن را موضوع مهمی برای دولت دانست. دولت چهاردهم نشان داد که نگرش همراهی بازیگران را در همه عرصه ها اتخاذ کرده است. اگر این گونه تصمیمات و اقدامات ادامه یابد و مسیر تعامل جای خود را به تقابل بدهد، قطعاً مشکلات کشور حل خواهد شد. اصل رفتار عاقلانه و دلسوزانه می تواند این زمین را نجات دهد.

23302

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=309118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.