افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

آقای بیزیکیان باید هر چه زودتر سخنگوی دولت را انتخاب کند و پاسخگوی افکار عمومی باشد. می توانید حذف فیلترها و مجموعه گشت های جهت یابی را سفارش دهید.

  • کد خبر : 328949
آقای بیزیکیان باید هر چه زودتر سخنگوی دولت را انتخاب کند و پاسخگوی افکار عمومی باشد. می توانید حذف فیلترها و مجموعه گشت های جهت یابی را سفارش دهید.

| ۱۴۰۳/۰۵/۲۶ ۰۹:۰۳:۳۶ | | غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب: غلامعلی رجایی گفت: باید هر چه زودتر سخنگوی دولت را انتخاب کنند و پاسخگوی مردم باشند چرا که در روزهای اخیر دو فیل جان خود را از دست داده اند. فیل اول معرفی کابینه ای بود که مردمی که پای صندوق های رای رفتند […]

|

۱۴۰۳/۰۵/۲۶ ۰۹:۰۳:۳۶

|

|


غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب:



غلامعلی رجایی گفت: باید هر چه زودتر سخنگوی دولت را انتخاب کنند و پاسخگوی مردم باشند چرا که در روزهای اخیر دو فیل جان خود را از دست داده اند. فیل اول معرفی کابینه ای بود که مردمی که پای صندوق های رای رفتند و به آن رای دادند بوی تغییر حس نمی کنند، فیل دوم استعفای آقای ظریف است.





|

۱۴۰۳/۰۵/۲۶ ۰۹:۰۳:۳۶

از زمان اعلام کابینه پیشنهادی مسعود مزیکیان تا به امروز این موضوع مورد انتقاد قرار گرفته است، به طوری که رئیس دولت چهاردهم در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به انتقاد از لیست پیشنهادی کابینه چهاردهم نوشت: «دوستان عزیز سرمایه بزرگ دولت هستند، توجه داشته باشید و حساسیت شما در انتخاب اعضای کابینه ارزشمند است، بی‌تفاوتی نسبت به رفتار سیاسیون جای خود را به انتقاد داده است ما با کارشناسان بسیاری مشورت کردیم و سعی کردیم با رویکرد همفکری و همدلی با توانمندی‌های موجود به بهترین وضعیت ممکن دست یابیم و منتظر کار هیئت دولت باشیم و بر اساس عملکرد آن انتقاد کنیم.»

در همین حال غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب که به پیشنهاد کابینه چهاردهم نگاه مثبتی ندارد، اظهار داشت: جامعه از آقای مزیکیان انتظار تغییر دارد و حق هم دارند، بالاخره اگر از عملکرد سیزدهم راضی بودند. دولت به آقای مزیکیان رای نمی دادند. جامعه باید تقسیم شود، اما در کل افکار عمومی از این کابینه راضی نیستند. »

وی همچنین تاکید می کند: پزشکان یکی از مخالفان گشت ارشاد و نشتی بوده اند، حالا که دولت در دست شماست و افرادی که این کارها را انجام دادند تحت امر شما هستند، می توانید دستور رفع نشت را بدهید و جلسه ارشاد جامعه نیز باید خویشتن داری کند و به پزشک فرصت بلوغ بدهد.»

به گزارش خبرآنلاین، بخش هایی از مصاحبه رجایی را در ادامه می خوانید:

  • آقای مزیکیان باید با دقت بیشتری کابینه خود را انتخاب می کرد، شاید دلیل استعفای آقای ظریف که ظاهراً استعفای ایشان نبوده، این باشد که علیرغم این همه زمانی که گذاشتند، تعداد افرادی که توسط رئیس جمهور انتخاب شدند و رفتند. این میز متفاوت بود
  • نکته دوم اینکه انتظاراتی از ایشان برای اظهاراتش وجود داشت، دولت جدید باید افکار عمومی را بیشتر مورد توجه قرار دهد، اما منتظر بودیم پاسخ و عکس العملی از ایشان ببینیم، اما دولت سخنگویی ندارد و آقای مزیکیان خودش نمی تواند سخنگو باشد و زیاد حرف بزند.
  • به نظر من چون اولا وظیفه دولت است این اقدام را پذیرفته است اما دولتش دولت اصلاحات محسوب می شود و تجربه دولت اصلاحات در مقابل آقای آقایی است.
  • آنها باید هر چه زودتر سخنگوی دولت را انتخاب کنند و در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند زیرا در روزهای اخیر دو فیل وجود داشته است. فیل اول معرفی کابینه ای بود که مردمی که پای صندوق های رای رفتند و به آن رای دادند بوی تغییر حس نمی کنند، فیل دوم استعفای آقای ظریف است.
  • افکار عمومی تا این لحظه به حال خود رها شده و دو سوال مطرح شده بی پاسخ مانده است. البته شنیده ها حاکی از آن است که آقای ظریف به ایشان گفته اند که برگردید، اما بحث ماندن یا نشدن ایشان موضوع دوم و مربوط به دولت است. آقای ظریف نقش مهم و بی بدیلی در پیروزی آقای ظریف داشت، می توان گفت اگر آقای ظریف نبود این موفقیت عمومی نصیب ایشان نمی شد.
  • معرفی این کابینه افکار عمومی و مشتاقان اخبار آقای مزیکیان به ویژه معرفی وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و اطلاعات کشور را در شوک فرو برد. به حدی که برخی از ذینفعان در قالب نامه ای به مجلس پیشنهاد کردند که آقای مزیکیان آنها را پس بگیرد.
  • البته او در مورد محدودیت های کابینه خود نمی تواند بگوید، اما باید یک تفاوت با بقیه داشته باشد و آن پاسخگویی به مردم است. مردم می دانند که دستشان برای ارائه برخی گزینه ها باز نیست، اما از آنها می خواهند که باید همه امور را با دولت هماهنگ کرد که اکنون این هزینه ها بر عهده دولت است. مثلاً اینکه جامعه فکر کند آقای مجیکیان همه موارد را تایید می کند خوب نیست.
  • اشکالی ندارد که اگر آقای مزیکیان هماهنگ نمی شد، مجلس به برخی گزینه ها رای نمی داد، مشکلی نبود و گزینه های دیگری را مطرح می کرد، اما این به نفع آقای مزیکیان تمام نشد.
  • جامعه از آقای مزیکیان انتظار تغییر دارد و حق دارد، بالاخره اگر از عملکرد دولت سیزدهم راضی بودند به آقای مزیکیان رای نمی دادند. جامعه باید تقسیم شود، اما در کل افکار عمومی از این کابینه راضی نیستند. پیشنهاد می کنم آقای مزیکیان 3 یا 4 نفر را که مورد قبول مردم و جامعه نیستند عوض کنند.
  • برخی دولت ها هم این کار را می کنند و وقتی وزیری می خواهد از خودش دفاع کند نامه می نویسد و پس می گیرد و ممکن است این اتفاق بیفتد. بنابراین آقای بیزیکیان باید از این موج بازگشتی که برای ایشان ایجاد شده استفاده کند و با مردم صحبت کند.
  • اگر امروز به سخنان من گوش می دهید، باید با مردم صحبت کنید، چون رای دادند، بیش از آنچه در جلسات علنی گفتند صحبت نکردند و بعد از انتخابات کنفرانس خبری برگزار نشد.
  • او یکی از مخالفان گشت ارشاد و نشت زنی بوده است، حالا که دولت در دست اوست و افرادی که این کارها را انجام داده اند، می تواند دستور رفع نشت و تجمع گشت ارشاد را بدهد. جامعه همچنین باید خودکنترلی را به کار گیرد و به آقای مدزیکیان فرصتی برای بلوغ بدهد. به نظر من این را باید به فال نیک گرفت زیرا اگر مردم بی تفاوت بودند واکنشی نشان نمی دادند.
  • آقای مدزیکیان را نباید با اقدامات تند و رادیکال طرد کرد و گفت استعفا بده یا آبروی ما و نهج البلاغه را ببر، این رفتارها در جامعه ای که تغییر می خواهد پذیرفتنی نیست. او به دنبال انجام کار به طور مؤثر و کامل است و باید به او فرصت داد. آقای بیزیکیان این پیام را از مردم دریافت کرده است که برخی از گزینه های ارائه شده مورد پسند آنها نیست.
  • به نظر من رویکردهای نسل جوان کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اگر بخواهیم شرایط فعلی را نقد کنیم، هم از اعضای خانواده و هم از جوانان به درستی استفاده نشد. همچنین قرار بود با آنها ملاقات کنم، اما نشد. اما قرار بود پنج وزیر زن معرفی کنید. و این به معنای مخالفت دولت با وزرا نیست.
  • زن موجودی شبیه به مرد است و تا به حال اشتباه می کردیم که آنها را در اقلیت نگه می داشتیم. اگر می توانستند از بین آقایان همان معاونان زن را انتخاب می کردند اما دستشان بسته بود. این تابو باید شکسته شود.
  • من می دانم که مجلس با انتصاب وزیران دیگر مخالفت کرد، اما او باید قدرت چانه زنی داشته باشد و وزارتخانه های حساس غیر سنی را بدهد. درصد زیادی از اهل سنت به المدیجیان رأی دادند و منتظر الدوله هستند. در همه دولت ها منتظرند یک سنی سر کار بیاید، اما متأسفانه این اتفاق را نمی بینند.
  • حکومت وحدت ملی به معنای گرد هم آوردن نیروها از احزاب مختلف نیست، الان هیچکس اعتراض نمی کند که چرا آقای اسلامی در جایگاه خود مانده است، این یک نیروی معتدل است و در هر دولتی چه در وزارتخانه و چه در سازمان انرژی اتمی قابل قبول است. اما در موقعیت های حساس آنها نیز مانند وزارت اطلاعات نیازی به داشتن این گزینه نداشتند. به خصوص در وزارت کشور و آموزش و پرورش اصرار دارم که هر وزارتخانه ای نیست.
  • وزارت امور خارجه را سران انتخاب می کنند و فردی از تیم آقای ظریف معرفی شده است. من هم معتقدم دکتر عراقچی در مجلس مشکل جدی نخواهد داشت. اما بیزیکیان باید با تاخیر و درایت بیشتری مذاکره و کار می کرد.
  • فردی که در ناجا اظهارات تندی می کرد و سمت هایش به آقای قالیباف نزدیکتر است در وزارت کشور انتخاب شد. قدرتمندترین وزیر بعد از معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور است و می تواند افرادی مانند سردار علایی را انتخاب کند.
  • با توجه به این تحقیقات منفی، آقای مدزیکیان رد صلاحیت شد و مدیریت برای تایید صلاحیت وی وارد عمل شد. به نظر من باید در جلساتی که با مدیریت داشت مذاکره می کرد و می گفت اگر این افراد نباشند من نمی توانم دستوراتم را اجرا کنم و اقامتم نیمه تشریفاتی است.
  • توافق رهبری یک بحث است و قدرت چانه زنی نیز موثر است. او به عنوان رئیس جمهور دارای اختیاراتی است. اقتدار ذاتی است و حاصل رای مردم است.
  • فردی که در انتخابات پارلمانی رد صلاحیت شده بود، نمی توانست از راه اول نامزد ریاست جمهوری شود. ما نباید فراموش کنیم که برخی از سوابقی که نهادهای امنیتی برای افراد ایجاد کرده اند، سوابق بحث برانگیزی هستند و در طول زمان مورد آزمایش قرار نگرفته اند، ما عذرخواهی می کنیم. اکثر کسانی که احضار و زندانی شدند از جناح اصلاح طلبان نبودند و حتی یک نفر هم در آن طرف دیده نمی شود. یعنی حتی یک نفر هم در جناح اصولگرا اشتباه نکرده است؟
  • باید صبر کنیم. ایشان گفته اند از نیروهای نخبه دانشگاهی استفاده می کنم، آقای طیب نیا را به عنوان یک فرد اقتصادی در کنار رئیس جمهور داریم و آقای مزیکیان باید با هماهنگی خود این تیم را ببندند. همچنین این نکته امیدوارکننده است که گفته اند حتی از خارج هم نیرو می آورند.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=328949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.