افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

آغاز واریز 150 میلیون وام بدون بهره برای دریافت کنندگان یارانه شرایط ویژه پرداخت وام

  • کد خبر : 231558
آغاز واریز 150 میلیون وام بدون بهره برای دریافت کنندگان یارانه شرایط ویژه پرداخت وام

خبرنگار شکیبا باخال زاده: در سلسله مباحث مربوط به بازپرداخت وام توسط بانک های کشور، این بار نوبت به بررسی عملکرد بانک ملت رسیده است، طبق آمار رسمی از سایت کدال، این بانک نیز مانند سایر بانک ها اقدام به بررسی عملکرد بانک ملت کرده است. چند وام را بازپرداخت کرد پرداخت وام ویژه بانک […]

خبرنگار شکیبا باخال زاده: در سلسله مباحث مربوط به بازپرداخت وام توسط بانک های کشور، این بار نوبت به بررسی عملکرد بانک ملت رسیده است، طبق آمار رسمی از سایت کدال، این بانک نیز مانند سایر بانک ها اقدام به بررسی عملکرد بانک ملت کرده است. چند وام را بازپرداخت کرد

پرداخت وام ویژه بانک ملت چگونه است؟

بانک ملت وام قرض الحسنه را به گروه های زیر پرداخت می کند:

1. صندوق های قرض الحسنه برای کارکنان سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات.

۲- اشخاص حقیقی و حقوقی که مایل به پرداخت خطوط اعتباری از محل وجوه خود به افراد نیازمند هستند ولی امکان مدیریت عملیات پرداخت خط و اخذ کارمزد خود را ندارند و یا تمایل دارند این عملیات را از طریق بانک رسمی کنند.

تعریف حساب وام ویژه بانک ملت

حساب قرض الحسنه ویژه به حسابی اطلاق می شود که بانک تحت این عنوان افتتاح می کند و وجوهی که اشخاص حقیقی و حقوقی با توجه به نظر سپرده گذار وجوه و بر اساس شرایط تعیین شده در قرارداد نمایندگی در این حساب واریز می کنند. منعقد شده بین سپرده گذار و بانک به صورت وام به افراد و موسسات خیریه و عام المنفعه اعطا می شود.

نحوه افتتاح حساب وام ویژه

متقاضی حساب قرض الحسنه ویژه با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت با اطلاع از شرایط و ضوابط چنین حسابی، پس از تکمیل و تایید فرم درخواست و موافقت نامه نمایندگی، اقدام به افتتاح حساب و اعطای این اختیار به بانک ملت می نماید. برای برداشت وجه از محل به افرادی که معرفی می کنید به مبلغ دلخواه وام دریافت کنید.

شرایط و ضوابط وام ویژه

حداقل مبلغ سپرده برای افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه 20.000.000 ریال می باشد و موجودی حساب نباید کمتر از مبلغ ذکر شده باشد.

تبصره: حداقل مبلغ سپرده (20.000.000 ریال) در حساب مسدود می شود و مازاد بر آن برای خطوط وام قرض الحسنه قابل اعطا می باشد.

– حداقل مبلغ تسهیلات قرض الحسنه قابل اعطای به هر متقاضی از هر حساب وام ویژه 10.000.000 ریال و مدت بازپرداخت آنها حداکثر 5 سال می باشد.

– اعطای تسهیلات تا سقف یک و نیم میلیارد ریال به هر فرد ارائه شده از محل وجوهی که با واریز ویژه قرض الحسنه در بانک منتقل می شود جریمه است.

– امکان افتتاح حساب ویژه در قرض الحسنه به صورت انفرادی / مشترک و قانونی وجود دارد.

– در صورت موافقت انتقال دهنده وجوه، امکان اعطای تسهیلات از محل حساب قرض الحسنه ویژه، علاوه بر اشخاص ارائه شده توسط انتقال دهنده وجوه، به اشخاص معرفی شده از سوی بانک وجود دارد.

– از وجوه تخصیص یافته به حساب های ویژه قرض الحسنه، مبلغی معادل کل وام قرض الحسنه ای که باید اعطا شود مسدود می شود (برای صدور روال نامه) و مازاد آن توسط انتقال دهنده قابل برداشت است. . .

– دارنده حساب قرض الحسنه ویژه می تواند نوع و میزان وثیقه مورد نظر خود را طبق قرارداد نمایندگی مشخص کند و از بانک بخواهد در ازای اعطای وام قرض الحسنه از این حساب وثیقه تعیین شده را دریافت کند. در صورت عدم تعیین نوع و میزان ضمانت نامه، اخذ ضمانت نامه توسط بانک تابع ضوابط دستورالعمل اجرایی وام اعطایی بانک خواهد بود.

– بر اساس قرارداد نمایندگی، بانک می تواند بر وصول اقساط وام های اعطایی نظارت داشته و یا در موارد مقتضی اقدامات قانونی مربوطه را انجام دهد، اما در هر صورت برگشت وجوه واریز شده به حساب وام ویژه متفاوت خواهد بود. از بازپرداخت وام های اعطایی شده و بانک مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

– در صورت درج در قرارداد نمایندگی، مبالغی که بانک بابت اقساط وام های اعطایی دریافت می کند، بنا به نظر انتقال دهنده وجوه قابل استفاده مجدد است.

– بانک بابت خدماتی که برای هر یک از حساب های قرض الحسنه خاص ارائه می دهد، کارمزد دریافت می کند که مبلغ آن در قرارداد نمایندگی بین مشتری و بانک منظور خواهد شد.

وام بانک ملت در 9 ماهه امسال چقدر است؟

سپرده های کوتاه مدت این بانک 162 هزار و 761 میلیارد تومان است، این بانک سپرده های کوتاه مدت خاصی ندارد، میزان سپرده های بلندمدت این بانک 374 هزار و 49 میلیارد تومان است، مجموع سپرده های بانکو ملت معادل: 536 هزار و 810 میلیارد تومب سود می دهد

اما یکی از نکات مهم در وضعیت مالی بانک ملت حجم بالای سپرده های قرض الحسنه یا بدون ربا است، این بانک 394 میلیارد و 189 میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه دارد که رقم قابل توجهی است. .

سپرده های ارزی این بانک نسبت به سایر سپرده ها ناچیز بوده و حدود 53 میلیارد تومان است. مجموع سپرده های دریافتی این بانک بالغ بر 984.5 میلیارد تومان است.

وام این بانک چقدر است؟

تسهیلات اعطایی و اعتبارات از سوی نهادهای دولتی این بانک بالغ بر 403.944 میلیارد تومان است که رقم قابل توجهی است، تسهیلات اعطایی و اعتبارات غیردولتی که به صورت ریالی پرداخت شده است نیز به میزان قابل توجهی بالغ بر 757.842 میلیارد تومان است. .

خدمات ارزی اعطایی به اشخاص غیرحقوقی بالغ بر 32 میلیارد تومان بوده که معادل سپرده این بانک حدود 53 میلیارد تومان است.

مجموع اعتبارات این بانک بالغ بر 1191 میلیارد تومان است که رقمی فراتر از سپرده های این بانک است. اما نکته اینجاست که این بانک حدود 400 میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه بدون بهره دارد که با کارمزد وام 4 درصدی می تواند 160 میلیارد تومان بیشتر پرداخت کند و به همین دلیل بانک نسبت به سپرده تسهیلات پرداخت کرده است. که منطقی است

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=231558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.