افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

آغاز فعالیت فیبر نوری ایرانسل در اندیمشک، شیبان و خورزوق – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 355885
آغاز فعالیت فیبر نوری ایرانسل در اندیمشک، شیبان و خورزوق – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، پروژه فیبر نوری به منازل و مشاغل (FTTx) ایرانسل در سه شهر جدید استان های خوزستان و اصفهان آغاز به کار کرد، بنابراین در مجموع پروژه های توسعه فیبر نوری ایرانسل در سال جاری به ایرانسل واگذار شده است. 95 شهر در برنامه وزارت ارتباطات […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، پروژه فیبر نوری به منازل و مشاغل (FTTx) ایرانسل در سه شهر جدید استان های خوزستان و اصفهان آغاز به کار کرد، بنابراین در مجموع پروژه های توسعه فیبر نوری ایرانسل در سال جاری به ایرانسل واگذار شده است. 95 شهر در برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تکمیل است.

بر این اساس ایرانسل پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل (FTTx) را در شهرستان اندیمشک استان خوزستان با اعتباری بالغ بر 469 میلیارد ریال و به طول 54.9 کیلومتر در شهر شیبان استان خوزستان با اعتباری انجام می دهد. به مبلغ 115 میلیارد ریال و به طول 16.5 کیلومتر و در شهرستان خورزوق استان اصفهان با اعتباری بالغ بر 108 میلیارد ریال و به طول 16.4 کیلومتر. پس از انجام عملیات حفاری و سایر مراحل عملیات اجرایی، افراد و مشاغل می توانند با ارائه درخواست از اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل در این سه شهر بهره مند شوند. این میزان نصب فیبر در این سه شهر جمعیتی بالغ بر 40 هزار خانوار در شهرستان اندیمشک، 10 هزار خانوار در شهرستان شیبان و 9 هزار خانوار در شهرستان خورزوق را پوشش می دهد.

پیش از این در 7 اردیبهشت 1402 سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت فیبر نوری ایرانسل طی مراسمی توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شد. در این مراسم سرویس اینترنت فیبر نوری موسوم به «فیبر به منازل و مشاغل (FTTx)» در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و مشاغل» و بابل در استان مازندران به بهره برداری رسید. ایرانسل به عنوان اولین شهر این سرویس را دریافت کرد. همچنین در 26 بهمن ماه 1402 پوشش اینترنت پرسرعت فیبر نوری منازل و مشاغل (FTTx) ایرانسل در شهر بابل استان مازندران با حضور وزیر ارتباطات وقت به پایان رسید.

ایرانسل همچنین موفق شد در تیرماه 1403 سرویس فیبر نوری پرو (FTTX Pro) را با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح کند و با انجام تست سرعت، بالاترین سرعت اینترنت در شبکه فیبر نوری ایرانسل هنگام ثبت شماره بود. . بیش از 8 گیگابیت در ثانیه برای آشکار شدن.

ایرانسل نیز در مرداد 1402 موافقتنامه مجوز خدمات شبکه و ارتباطات یکپارچه (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت دریافت کرد. ایرانسل با دریافت این مجوز رسما به جمع ارائه دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی مشمول تاییدیه فوق پیوست. پروژه های توسعه فیبر نوری ایرانسل در مجموع در 95 شهر کشور از جمله ماهدشت، کمال شهر و محمد شهر استان البرز، تبریز استان آذربایجان شرقی، بوکان، ماکو، مهاباد و میاندوآب آذربایجان غربی، بندر دیلم، بندر دیر. ، خورموج، برازجان و گناوه استان بوشهر، چهاردانگه، گلستان، اندیشه، شهریار، کهریزک، شهیدشهر، فردوسیه و صباشهر استان تهران، سبزوار، بردسکن، کاریز و صالح آباد استان خراسان، رضوی، شاهرود، دامغان، سمسار، دامغان، سمنان. میامی و مهدیشهر استان سمنان، اردکان، شیراز، صدرا، مارودشت، اقلید، جهرم، داراب، فسا و نورآباد ممسنی استان فارس، آستارا استان گیلان، امیرکلا، بابل، جویبار و قایم شهر استان مازندران، دیلیجان، اراک و خمین استان مرکزی، خورزوق، خمینی شهر، ابریشم، داران و نجف آباد استان اصفهان، اندیمشک، شیبان، شوش، آبادان، خرمشهر، کوت عبدالله از استان خوزستان، قیدار، خرمدره و زنجان از استان زنجان، تاکستان، الوند، محمدیه، آبیک، بوئینزهرا و اقبالیه استان قزوین، یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و چرام کهگیلویه و بویراحمد، خرم آباد استان لرستان و ابوموسی و بستک استان هرمزگان.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.