افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

آغاز عملیات زمینی اسرائیل در جنوب غربی لبنان

  • کد خبر : 389617
آغاز عملیات زمینی اسرائیل در جنوب غربی لبنان

به گزارش تیتر کوتاه، رژیم صهیونیستی از امروز عملیات زمینی خود را در جنوب غرب لبنان آغاز کرده و حملات خود را به منطقه جدیدی گسترش داده است. این اقدام در حالی صورت می گیرد که تبادل آتش بین رژیم صهیونیستی و مقاومت حزب الله لبنان از یک سال پیش آغاز شده و در بحبوحه […]

به گزارش تیتر کوتاه، رژیم صهیونیستی از امروز عملیات زمینی خود را در جنوب غرب لبنان آغاز کرده و حملات خود را به منطقه جدیدی گسترش داده است. این اقدام در حالی صورت می گیرد که تبادل آتش بین رژیم صهیونیستی و مقاومت حزب الله لبنان از یک سال پیش آغاز شده و در بحبوحه درخواست های سازمان ملل برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای این بحران ادامه دارد.

به گزارش رویترز، تنش‌های منطقه‌ای که از یک سال پیش تشدید شد، منجر به یکسری عملیات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی در لبنان و حملات مستقیم جمهوری اسلامی ایران به تأسیسات نظامی این رژیم شد.

جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت حمله به زیرساخت های این کشور با پاسخ سختی مواجه خواهد شد. عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه با بیان اینکه هرگونه حمله به زیرساخت های ایران با واکنش متقابل مواجه خواهد شد، به رژیم صهیونیستی هشدار داد که از هرگونه تجاوز به خاک ایران خودداری کند.

عراقچی سفر خود را از امروز به عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه آغاز می کند تا درباره مسائل منطقه و تلاش برای جلوگیری از «جنایت های رژیم صهیونیستی» در غزه و لبنان گفتگو کند.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که اکثر آنها مانند ایران صادرکنندگان عمده انرژی هستند، به دنبال تضمین بی طرفی تهران در درگیری بین ایران و رژیم صهیونیستی هستند.

عراقچی در ویدئویی که از رسانه ها پخش شد گفت: گفتگوهای ما در خصوص تحولات منطقه برای جلوگیری از جنایات بی شرمانه رژیم صهیونیستی در لبنان و تداوم جنایات در غزه ادامه دارد.

وی همچنین افزود: از امروز سفری به منطقه که شامل ریاض و دیگر پایتخت های منطقه می شود را آغاز می کنم و تلاش می کنیم حرکت جمعی کشورهای منطقه را برای توقف حملات وحشیانه در لبنان انجام دهیم. “

همزمان، ارتش اسرائیل با افزایش فشار بر حزب الله لبنان، اعلام کرد که عملیات «محدود، محلی و انتخابی» خود را در جنوب غربی لبنان آغاز کرده است. این عملیات پس از انجام عملیات مشابه رژیم در مناطق مرزی جنوب شرق لبنان صورت گرفت.

ارتش اسرائیل همچنین به جنوب بیروت حمله کرد و مدعی شد یکی از فرماندهان ارشد حزب الله را که مسئول تدارکات و بودجه این گروه بود کشته است. در صورت تایید شهادت سهیل حسینی، این آخرین مورد ترور فرماندهان حزب الله و حماس توسط رژیم صهیونیستی خواهد بود.

سازمان ملل و نیروهای حافظ صلح آن در لبنان می گویند که درخواست های مکرر آنها برای خویشتن داری در سال گذشته نادیده گرفته شده است.

در همین حال، اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در لبنان و پیامدهای آن، نگرانی‌هایی را در مورد گسترش درگیری‌ها در سطح وسیع‌تر و احتمال کشاندن قدرت‌های منطقه به جنگی تمام‌مقیاس افزایش داده است.





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.