افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

آغاز عملیات اجرایی ساخت 954 واحد طرح نهضت ملی مسکن در قوچان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 200038
آغاز عملیات اجرایی ساخت 954 واحد طرح نهضت ملی مسکن در قوچان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر وحید مطالبه گر وی بعد از ظهر شنبه در آغاز عملیات خاکبرداری 44 هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن در قوچان اظهار داشت: خراسان رضوی مجبور به ساخت 391 هزار واحد نهضت ملی مسکن شده که 195 هزار واحد آن تحویل شد. زمین رایگان و تأسیسات ساختمانی در قالب همبستگی است. […]

به گزارش خبرنگار مهر وحید مطالبه گر وی بعد از ظهر شنبه در آغاز عملیات خاکبرداری 44 هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن در قوچان اظهار داشت: خراسان رضوی مجبور به ساخت 391 هزار واحد نهضت ملی مسکن شده که 195 هزار واحد آن تحویل شد. زمین رایگان و تأسیسات ساختمانی در قالب همبستگی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خواستار اجرای برنامه دیگری در راستای طرح نهضت ملی برای ساخت مسکن در بافت های فرسوده یا بازآفرینی شهری شد و افزود: از این حیث نیاز به ساخت 56 هزار واحد در سال خواهد بود. 4 ساله که عملکرد استان در این 2 سال تقریباً 24 هزار واحد مسکونی خواهد بود و استان خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در این زمینه دارد.

وی پس از اشاره به اینکه در برنامه سوم طرح نهضت ملی، مالک زمین تامین می شود و دولت وسائل ساخت و ساز را تامین می کند، تصریح کرد: از 75 هزار واحد استان خراسان رضوی در این زمینه، تقریبا 24 هزار واحد ساخته شده است. واحدهای ساخته شده .

وی ادامه داد: در برنامه روستایی طی پیگیری های انجام شده نزدیک به 32 هزار واحد روستایی اجرا شده است.

مطالبه گر یکی از موضوعات مهم طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین علیرغم مختصر بودن متن آن است. یک فرآیند بسیار مهم، فنی و سخت است، خاطرنشان کرد: امروز بیش از 100 هزار واحد مسکونی ایمن سازی شده است و از نظر میزان زمین در کشور، خراسان رضوی رتبه نخست را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: زمین استحصالی باید وارد مرحله آماده سازی برای ساخت و ساز شود، در حال حاضر 3 هزار هکتار با بنیاد مسکن، شهرداری ها و پیمانکاران قرارداد داریم و خراسان رضوی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است. از نظر حجم قراردادهای آماده سازی.

وی بابیان اینکه در این شهرستان در نهضت مسکن ملی برای 1539 نفر مسکن مصوب شده است، یادآور شد: بخش زیادی از آن مربوط به شهرستان قوچان است که به 1500 نفر یعنی 1500 نفر زمین واگذار شده است. در 3 سایت که تنها 500 واحد آن به سایت مسکن مهر اختصاص یافت.

مطالبه گر وی ادامه داد: در این سایت 2 میلیارد تومان برای اجرای شبکه فاضلاب مسکونی مهر و 150 میلیون تومان برای تکمیل مسجد پردا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه 200 واحد فونداسیون در سایت دوم 1.8 هکتاری اجرا شده است، گفت: برای سایت سوم 44 هکتار زمین برای 954 واحد با توافق صورت گرفته آماده می شود. اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل راه و شهرسازی.

وی ادامه داد: برآورد انجام شده برای کاوش و آماده سازی این سایت 44 میلیارد تومان است که امیدواریم با کمک های مردمی و کمک های ملی بتوانیم هر چه زودتر آن را برای ساخت آماده کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.