افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

آغاز رسمی مجلس دوازدهم از فردا/ افتتاحیه از صفر تا صد – ادامه خبر خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 275790
آغاز رسمی مجلس دوازدهم از فردا/ افتتاحیه از صفر تا صد – ادامه خبر خبرگزاری ایران و جهان نیوز

خبرگزاری مهر ، گروه سیاسی – زهرا علیدادی: مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم فردا (دوشنبه 16 خرداد) برگزار می شود و رهبری این مراسم را مدیریت می کند. بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، اولین جلسه مجلس با حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان رسمیت می یابد. مدیریت مراسم افتتاحیه بر عهده هیئت مدیره اهل سنت […]

خبرگزاری مهر ، گروه سیاسی – زهرا علیدادی: مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم فردا (دوشنبه 16 خرداد) برگزار می شود و رهبری این مراسم را مدیریت می کند.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، اولین جلسه مجلس با حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان رسمیت می یابد. مدیریت مراسم افتتاحیه بر عهده هیئت مدیره اهل سنت است. هیأت مدیره اهل سنت متشکل از مسن ترین نفر از میان نمایندگان حاضر به عنوان رئیس اهل سنت و نفر بعدی به عنوان نایب رئیس و 2 نفر از جوانترین نمایندگان حاضر به عنوان منشی است که سمت هیئت مدیره را بر عهده دارند. در دوره دوازدهم، «علاءالدین بروجردی» منتخب لارستان به عنوان رئیس نهاد رهبری اهل سنت و «حسینعلی شهریاری» به انتخاب زاهدان به عنوان معاون اهل سنت رئیس جمهور هستند.

وظیفه هیئت رئیسه اهل سنت مدیریت جلسه افتتاحیه، برگزاری مراسم سوگند، قرعه کشی برای تعیین اعضای شعب، توزیع اعتبارنامه بین شعب، تنظیم امور مجلس و برگزاری انتخابات هیئت رئیسه است. مجلس

آغاز رسمی مجلس

بر این اساس، روز دوشنبه (17 خرداد) و پس از استقرار رئیس اهل سنت و دبیران هیأت رئیسه اهل سنت مجلس دوازدهم، زنگ رسمی اولین جلسه مجلس دوازدهم به صدا در می آید.

سپس دبیر هیأت رئیسه دستور کار اولین جلسه مجلس دوازدهم را قرائت می کند که شامل «تلاوت آیات (35) تا (42) سوره شوری کلام الله مجید، گزارش معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی است. مجلس، سخنرانی رئیس اهل سنت مجلس، قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت افتتاحیه کار دوره دوازدهم مجلس، گزارش انتخابات دوره دوازدهم مجلس توسط وزیر کشور است. مراسم سوگند نمایندگان، رای گیری شعب و حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و احترام و تجدید میثاق با آنان.

غایب بزرگ مراسم افتتاحیه

در سال‌های اخیر رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه سخنرانی کرد و به دلیل شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، احتمالاً محمد مخبر سرپرست رئیس‌جمهور نیز سخنرانی خواهد کرد.

از این پس نمایندگان منتخب حاضر در مجلس به موجب اصل 67 قانون اساسی برای انجام وظایف نمایندگی و امانت و تقوا سوگند نمایندگی می‌خورند. متن سوگندنامه توسط رئیس جلسه قرائت می شود و نمایندگان ایستاده آن را تکرار می کنند و پس از پایان مراسم سوگند، نمایندگان اقلیت های دینی با ذکر کتاب آسمانی خود از این سوگند یاد می کنند.

نمایندگانی که در اولین جلسه شرکت نمی کنند باید در اولین جلسه رسمی که شرکت می کنند سوگند یاد کنند و سوگند یاد کنند.

متن قولنامه.

متن سوگندنامه نمایندگان به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم، در پیشگاه خداوند متعال در برابر قرآن کریم سوگند یاد می کنم و با تکیه بر عزت انسانی خود قول می دهم که پاسدار حریم اسلام و پاسدار دستاوردهای اسلام باشم. انقلاب ملت ایران و پایه های جمهوری اسلامی، همچنین از امانتی که ملت به ما به عنوان امانتدار عادل به امانت گذاشته اند، پاسداری می کنم و در انجام وظایف ولی عهدی، امانت و تقوا را رعایت می کنم. همیشه پایبند به استقلال و اعتلای جمهوری اسلامی هستم، من از حقوق ملت و خدمت به مردم تبعیت می کنم و باید استقلال کشور، آزادی مردم و حفظ آنها را در نظر بگیرم. علاقه به اظهارات و نوشته های من.

علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس پس از قرائت سوگندنامه در گزارشی به کمیته راهبری اهل سنت مجلس دوازدهم ارائه می کند (البته با توجه به شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی به احتمال زیاد محمد مخبر سرپرست رئیس جمهور سخنرانی خواهد کرد.)

بر اساس ماده 2 آیین نامه داخلی مجلس، پس از مراسم افتتاحیه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و ادای احترام و تجدید رأی. با آنها در حرم مطهر و بهشت ​​زهرا حضور خواهند داشت.

با توجه به مراسم افتتاحیه جلسات گذشته، از مقامات لشکری ​​و کشوری دعوت می شود تا روند بررسی صلاحیت ها را به طور رسمی آغاز کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=275790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.