افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

آغاز دومین نشست روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو بریکس

  • کد خبر : 393050
آغاز دومین نشست روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو بریکس

آفتاب نیوز: دومین نشست روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو بریکس و چهارمین نشست معاونان وزرای اقتصاد این گروه در مسکو آغاز شده است که محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در آن حضور دارد. یک هیئت رئیس کل بانک مرکزی طی سخنانی در این نشست پیشنهادهای فنی و عملیاتی را به روسای بانک […]

آفتاب نیوز:

دومین نشست روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو بریکس و چهارمین نشست معاونان وزرای اقتصاد این گروه در مسکو آغاز شده است که محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در آن حضور دارد. یک هیئت

رئیس کل بانک مرکزی طی سخنانی در این نشست پیشنهادهای فنی و عملیاتی را به روسای بانک های مرکزی اعضای بریکس در مسکو ارائه کرد.

فرزین در دومین نشست روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو بریکس در مسکو گفت: موضوع مهم ابزارهای پرداخت در برجام و تفاهم نامه اولیه موسوم به BCBPI با هدف ایجاد بستر تسویه پرداخت های فرامرزی مبتنی بر واقعی است. سیستم های تسویه ناخالص زمانی (RTGS) و همچنین صدور ارزهای دیجیتال. پیشنهاد می‌شود بانک‌های مرکزی اعضای بریکس (CBDC) به دلیل جایگاه و تأثیر پرداخت‌های فرامرزی بر سایر موضوعات از اهمیت بالایی برخوردار بوده و انتظار می‌رود با جدیت و فوریت بیشتری پیگیری شود.

بر اساس این گزارش، روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی اعضای موسس بریکس هستند و جمهوری اسلامی ایران، مصر، امارات متحده عربی و اتیوپی در سال 2024 و چند کشور دیگر به گروه بریکس پیوستند. کشورهای دیگری مانند ترکیه و سوریه نیز خواهان پیوستن به این گروه هستند.

اعضای گروه بریکس به دنبال ایجاد موسسه مالی مشترک در راستای توسعه روابط پولی و بانکی با یکدیگر هستند و مذاکرات برای اجرای این مهم نیز در دستور کار اعضا قرار دارد.

در حال حاضر 40 درصد منابع مالی جهانی، 25 درصد تجارت جهانی و 35.6 درصد تولید ناخالص داخلی بر اساس گزارش بانک جهانی در اختیار کشورهای عضو گروه بریکس است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.