افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

آغاز دور جدید ثبت نام وام 300 میلیونی ازدواج برای زوج های جوان

  • کد خبر : 357834
آغاز دور جدید ثبت نام وام 300 میلیونی ازدواج برای زوج های جوان

با پیگیری و دستور استاندار قم و موافقت ستاد حمایت از خانواده و جوانان استان و همچنین تایید و تایید شورای تامین، وام ازدواج درخواستی جوانان قم پرداخت می شود. . در پایان ماه اکتبر سید محمد آقامیری استاندار قم در هشتمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانان استان قم، مشکلات مردم و اعتراض […]

با پیگیری و دستور استاندار قم و موافقت ستاد حمایت از خانواده و جوانان استان و همچنین تایید و تایید شورای تامین، وام ازدواج درخواستی جوانان قم پرداخت می شود. . در پایان ماه اکتبر

سید محمد آقامیری استاندار قم در هشتمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانان استان قم، مشکلات مردم و اعتراض متقاضیان وام ازدواج به دلیل تاخیر بانک ها در پرداخت این وام را برشمرد و گفت: با توجه به مشکلات و مشکلات مردم، اعتراض متقاضیان وام ازدواج به دلیل تاخیر در پرداخت این وام از سوی بانک ها صورت می گیرد. عدم رعایت تکالیف قانونی قابل قبول نبوده و باید به محض مشخص شدن وضعیت متقاضیان صورت گیرد.

در همین راستا و با توجه به دستور استاندار قم، مصوبه ستاد جمعیت استان و تایید شورای تامین استان قم مقرر شد وام ازدواج متقاضیانی که قبل از 31 مردادماه سال جاری ثبت نام کرده اند و ساکن استان قم هستند، حداکثر تا پایان مهرماه. باید به عامل استان پرداخت شود.

وام ازدواج یک کمک مالی حیاتی برای جوانان در ابتدای زندگی است که می تواند بخشی از هزینه های عروسی را پوشش دهد و در صورت پرداخت به موقع از فشار مالی جوانان بکاهد.

از صفر تا صد رکورد وام ازدواج در سال 1403

در ماه های اخیر مشکلات مربوط به وام ازدواج به یکی از دغدغه های اصلی جوانان تبدیل شده است. این مسائل نه تنها باعث ناامیدی بسیاری از زوج های جوان شده، بلکه اعتراضات گسترده ای را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

با توجه به اهمیت این موضوع، ورود مجلس و قول مساعدت بانک مرکزی به عنوان یک نهاد مسئول، امیدهایی را در دل جوانان ایجاد کرده است. این موسسات با ارائه راهکارهای جدید و تسهیل روند اخذ وام ازدواج سعی در رفع مشکلات موجود دارند. بر این اساس این پایگاه خبری تصمیم گرفته است در ادامه گزارش نگاهی دقیق به مراحل دریافت وام ازدواج داشته باشد. با ما همراه باشید.

شرایط ثبت نام وام ازدواج

انجام هر کاری با هم مستلزم شرایط و مراحل خاصی است. اخذ وام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای انجام آن باید شرایط لازم وجود داشته باشد. در حال حاضر مراحل ثبت نام وام ازدواج به صورت اینترنتی تنها از طریق سامانه اینترنتی وام ازدواج به نشانی ve.cbi.ir انجام می شود.

یکی از شرایط درخواست اینترنتی وام ازدواج، وجود عقد رسمی است. ضمناً سند ازدواج یا هر سند مشابهی که به تأیید مرکز رسمی اقلیت جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد می‌تواند به عنوان جایگزین سند ازدواج پذیرفته شود. زوج هایی که از سال 1397 قرارداد ازدواج آنها به ثبت رسیده است می توانند برای دریافت وام ازدواج به مبلغ 300 میلیون تومان اقدام کنند. همچنین سایر شرایطی که متقاضیان وام ازدواج 1403 باید داشته باشند به شرح زیر است:

1. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران یکی از شرایط درخواست وام ازدواج است. کلیه اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور که گواهی ازدواج آنها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور صادر شده است نیز می توانند برای دریافت وام ازدواج اقدام کنند. در این صورت سند ازدواج شما که ممهور به مهر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران است، سند ازدواج محسوب می شود.

2. همراه داشتن کارت ملی جمهوری اسلامی ایران (اعم از دائم یا موقت) و ارائه کد پستی اقامت متقاضی وام ازدواج از دیگر شرایط لازم می باشد.

3. با توجه به اینکه هر فرد فقط یک بار می تواند وام ازدواج دریافت کند، متقاضی نباید قبلاً این وام را دریافت کرده باشد (حتی در صورت ازدواج مجدد).

4. تاریخ ازدواج زوجین متقاضی، همانطور که در سند ازدواج درج شده است، برای واجد شرایط بودن برای دریافت وام ازدواج باید 1 آوریل 2018 به بعد باشد.

5. هر یک از زوجین متقاضی وام ازدواج می بایست ضامن معتبر مورد تایید بانک را به بانک مربوطه و همچنین سفته مبلغ مورد نیاز را به بانک ارائه نمایند.

6. با الحاق ماده ای به قانون حمایت از خانواده و جوانان، مانع اخذ وام ازدواج و فرزندآوری که مربوط به کارت پایان خدمت بود، رفع شد. بر این اساس از این پس افرادی که هنوز به خدمت سربازی اعزام نشده اند نیز می توانند از وام ازدواج و زایمان بهره مند شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=357834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.