افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

آغاز حفاری چاه جدید در عمق 4200 متری میدان پارس جنوبی

  • کد خبر : 336984
آغاز حفاری چاه جدید در عمق 4200 متری میدان پارس جنوبی

به گزارش بازار، در پارس جنوبی مشترک سمت ایران، سکوی 12c در فاز 12 به دلیل کاهش ظرفیت تولید در محل این سکو از مدار خارج شد و این سکو به مکان 11B منتقل شد. دیر یا زود این اتفاق برای سایر سکوها در فازهای مختلف پارس جنوبی نیز خواهد افتاد و تنها راه حل […]

به گزارش بازار، در پارس جنوبی مشترک سمت ایران، سکوی 12c در فاز 12 به دلیل کاهش ظرفیت تولید در محل این سکو از مدار خارج شد و این سکو به مکان 11B منتقل شد. دیر یا زود این اتفاق برای سایر سکوها در فازهای مختلف پارس جنوبی نیز خواهد افتاد و تنها راه حل برای جلوگیری از افت فشار و کاهش تولید، حفر چاه های جدید برای جبران کاهش تولید و اجرای طرح بزرگ فشار است. افزایش دهد. .

برای جبران کاهش تولید پارس جنوبی، طرح حفاری بزرگ 35 حلقه چاه جدید در این میدان مشترک تعریف شده که مدتی است در مرحله کلیدی قرار دارد و مناقصه های مربوطه برگزار شده است. تا آبان 1402 حفاری 35 حلقه چاه در میدان پارس جنوبی با اعتباری بالغ بر 17/1 میلیارد دلار با هدف افزایش بهره وری و حفظ تولید گاز به چهار حفاری، اکتشاف و تولید گاز ایران سپرده شد.

امروز فرخ علیخانی، مدیرعامل گروه پتروپارس، یکی از چهار شرکتی که این پروژه مهم را بر عهده گرفته است، از آغاز حفاری یکی از چاه های پرکننده در جایگاه SPD1 پارس جنوبی خبر داد و گفت: با حفاری این چاه در عمق. به مساحت 4200 متر در میدان گازی پارس جنوبی، امکان جبران عدم تعادل بخشی از گاز کشور فراهم می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح ضمن جبران بخشی از عدم تعادل گازی کشور، فرصت های شغلی مناسبی برای بخش های مختلف صنعت از جمله تولیدکنندگان و شرکت های خدمات حفاری فراهم می شود.

مدیرعامل گروه پتروپارس ادامه داد: این پروژه که در موقعیت‌های SPD4، SPD1، SPD5 و SPD6 قرار دارد با حفاری 8 حلقه چاه، 7 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه می‌کند.

در راستای اجرای کامل طرح حفاری چاه پرکن در میدان مشترک پارس جنوبی، این پروژه به گروه پتروپارس، پتروایران، پاسارگاد و حفاری شمال واگذار شد به طوری که ظرفیت تولید گاز این میدان مشترک به حدود 36 میلیون افزایش یافت. متر مکعب متر در روز و با کاهش عدم تعادل گازی کشور، برای کمک به توسعه صنعت گاز، حفظ و حفظ تولید میدان مشترک با قطر و رشد اقتصادی این کشور.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=336984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.