افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

آغاز ثبت نام وام 100 میلیونی ارزان دولتی برای خرید موتور

  • کد خبر : 195643
آغاز ثبت نام وام 100 میلیونی ارزان دولتی برای خرید موتور

خبرنگار شکیبا باخالزاده: پوریا علیمردانی در تشریح جزئیات عرضه موتورسیکلت های برقی در تهران گفت: شهرداری تهران در نظر دارد طرح برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت های کار را اجرا کند و در این راستا سازمان جایگزین بنزین را در دستور کار دارد. موتورسیکلت با موتور برق کار می کند و […]

خبرنگار شکیبا باخالزاده: پوریا علیمردانی در تشریح جزئیات عرضه موتورسیکلت های برقی در تهران گفت: شهرداری تهران در نظر دارد طرح برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت های کار را اجرا کند و در این راستا سازمان جایگزین بنزین را در دستور کار دارد. موتورسیکلت با موتور برق کار می کند و مدیریت حمل و نقل بار و پایانه های مسافربری در شهر تهران به زودی تعریف می شود.

وی ادامه داد: حدود 4 میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می کنند و بر اساس گزارش های موجود تقریبا 21 درصد آلودگی گازی و 10 درصد آلودگی ذرات هوا در شهر تهران ناشی از موتورسیکلت بنزین است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پایانه های حمل و نقل مسافر و بار تهران تصریح کرد: قسمت قابل توجهی از موتورهای شهر کاربراتوری و فرسوده است و هر 10 موتورسیکلت کاربراتوری به اندازه یک اتوبوس دیزل قدیمی در هر کیلومتر ذرات تولید می کند.

وی افزود: به همین دلیل در سال های اخیر قوانینی وضع شده است که بر اساس آن نه تنها تولیدکنندگان موتورسیکلت موظفند بخشی از تولید خود را به موتورهای برقی اختصاص دهند، بلکه متصدیان حوزه حمل و نقل بار و کالا یعنی پیک موتوری نیز موظفند بخشی از تولید خود را به موتورهای برقی اختصاص دهند. شرکت ها نیز باید از موتورهای الکتریکی در ناوگان خود استفاده کنند.

علیمردانی بیان کرد: موتورهای برقی مزایای زیادی دارند که از مهمترین آنها می توان به کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، شتاب اولیه بالا و سهولت استفاده اشاره کرد، اما با توجه به قیمت نسبتاً بالا و شارژ باتری، این موارد است. انواع موتورها سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرند. گذشته مورد استقبال قرار نگرفت.

به گفته وی، در این راستا شهرداری تهران در نظر دارد به منظور تسهیل شرایط خرید و حذف، طرح جایگزینی موتورهای بنزینی با موتورهای برقی را با نصب طولانی مدت و حذف هزینه باتری از طریق شبکه اشتراک باتری، اجرا کند. موانع پذیرش موتورهای الکتریکی

10 تا 20 میلیون مبلغ پیش پرداخت برای ثبت نام متقاضیان/ارائه وام 70 تا 100 میلیونی

وی با بیان اینکه زمان ثبت نام برای دریافت موتورسیکلت های برقی به زودی اعلام می شود، ادامه داد: متقاضیان خرید این نوع موتورسیکلت های برقی که مخصوص حمل بار و مسافر طراحی شده اند، می توانند از شر موتورسیکلت فرسوده خود رهایی یابند. که مبلغ تقریبی 10 میلیون تومان می باشد و از آنجایی که برای متقاضی پیش پرداخت محسوب می شود ثبت نام انجام می شود. افرادی که موتورسیکلت ندارند نیز می توانند بین 10 تا 20 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پایانه‌های بار و مسافر تهران تصریح کرد: ارزش این موتورسیکلت‌ها حدود 80 تا 150 میلیون تومب است، بنابراین وام‌های بین 70 تا 100 میلیون تومانی با بازپرداخت پنج ساله و با بازپرداخت 5 ساله به مردم ارائه می‌شود. بهره 4 تا 10 درصد. متقاضیان، نیاز به وثیقه ندارد و سند به عنوان وثیقه در رهن بانک باقی می ماند. البته در حال مذاکره هستیم تا وام موتور در قالب قرض الحسنه ارائه شود.

وی درباره باتری موتورهای برقی نیز گفت: باتری موتورهای برقی به صورت سوآپ یعنی باطری قابل تعویض است بنابراین متقاضیان هزینه ای برای باتری پرداخت نمی کنند و پس از عمر مفید آن می توانند با مراجعه به شرکت نسبت به تعویض آن اقدام کنند. ارائه شده توسط باتری.

علیمردانی با بیان اینکه 50 جایگاه شارژ در نقاط مختلف شهر نصب شده است و شهرداری به دنبال افزایش تعداد جایگاه های شارژ است، تصریح کرد: باتری های این موتورها لیتیومی بوده و عمر مفید آنها 5 تا 10 سال می باشد.

به گفته وی، از آنجایی که این موتورها برای حمل بار و مسافر طراحی شده اند، می توانند 100 تا 200 کیلوگرم وزن را تحمل کنند و در شیب 30 درجه گردش کنند.

ثبت نام موتور برق قبل از نوروز 1403 آغاز می شود و افزود: حدود 20 هزار موتور در ماه های آینده عرضه می شود که تا پایان سال آینده به 170 هزار دستگاه خواهیم رسید.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مدیریت پایانه های مسافری تهران در ادامه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک تا دو سال آینده نیمی از موتورسیکلت های تهران باید برقی شوند.

وی همچنین اظهار داشت: در سال آینده پس از عرضه کافی موتورسیکلت برقی برای ارائه خدمات به مردم، شهرداری برای کاهش آلودگی هوا محدودیت هایی را در طرح ترافیک و بازار تهران اعمال خواهد کرد.

علیمردانی در ادامه بیان کرد: موتورها به صورت آماده وارد کشور می شوند اما در فازهای بعدی انتقال فناوری آنها نیز انجام می شود. البته در حال حاضر برخی از شرکت های دانش بنیان این فناوری را پذیرفته اند و با همکاری آنها تولید در داخل کشور نیز صورت می گیرد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.