افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

آغاز بزرگترین بررسی ژئوفیزیک هوایی تاریخ سازمان زمین شناسی در منطقه نایین اصفهان.

  • کد خبر : 383458
آغاز بزرگترین بررسی ژئوفیزیک هوایی تاریخ سازمان زمین شناسی در منطقه نایین اصفهان.

به گزارش رکنا، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت حراست، «علیرضا شهیدی» معاون امنیتی و امنیتی وزیر کشور رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور.در مورد فعالیت ها و دستاوردهای سازمان متبوع خود در طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: طرح تحول زمین شناسی از ساعت 14 […]

به گزارش رکنا، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت حراست، «علیرضا شهیدی» معاون امنیتی و امنیتی وزیر کشور رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور.در مورد فعالیت ها و دستاوردهای سازمان متبوع خود در طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: طرح تحول زمین شناسی از ساعت 14 مهرماه در خراسان جنوبی آغاز شد.

وی هدف از انجام طرح تحول را بازنگری و مطالعه حدود 250 هزار کیلومتر مربع از سطح کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود 30 درصد از این میزان بازنگری شده و یا در دستور کار بررسی و مطالعه ما است که امیدوارم بتوانیم ما می توانیم تا پایان برنامه پنج ساله هفتم به این مهم برسیم.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در کشور با بیان اینکه اکتشاف در این مناطق در حال توسعه کامل است، تصریح کرد: در هر منطقه ای که کار اکتشاف انجام می شود در سه لایه زمین شناسی، زمین شناسی اقتصادی و ژئوشیمی علاوه بر هوابرد، محصولات زراعی کشت می شود. . ژئوفیزیک در زمینه اکتشاف ذخایر پنهان نتایج بسیار خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر منطقه بردسکن سبزوار جدیدترین منطقه طرح توسعه منطقه خراسان رضوی است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال مطالعات و رصدهای مربوط به این منطقه را انجام دهیم.

شهیدی با بیان اینکه به زودی مطالعه منطقه نایین را با مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: بزرگترین بررسی ژئوفیزیک هوایی در تاریخ این سازمان با حدود 160 هزار کیلومتر خطی در دشت ها و کوه های ناحیه نایین آغاز می شود. در ماه های آینده

تدوین سیاست‌های تحقق رشد 13 درصدی بخش معدن در برنامه هفتم توسعه

وی همچنین یادآور شد: در برنامه هفتم توسعه سالانه 13 درصد رشد در بخش معدن پیش بینی شده است که نیاز به سرمایه گذاری دارد.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطرنشان کرد: ایران دارای ظرفیت های زمین شناسی و اکتشاف با ذخایر معدنی مختلف است که باید از آن برای جذب سرمایه گذاری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه معادن باید به سمت استفاده از فناوری های نوین حرکت کنند افزود: یکی از مولفه های توسعه بخش معدن استفاده از فناوری های پیشرفته مطابق با استانداردهای جهانی در روش های نوین اکتشاف، استخراج، بهره برداری و صنایع معدنی است.

به گفته شهیدی؛ حضور شرکت های دانش بنیان و کارشناسان نخبه در کشور برای رفع مشکلات یا افزایش راندمان فعالیت های معدنی بسیار ضروری است ضمن اینکه باید از جدیدترین تجهیزات در حوزه معدن استفاده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.