افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

آشنایی با پلاک باتری خودرو

  • کد خبر : 158304
آشنایی با پلاک باتری خودرو

آفتاب نیوز: در دنیای امروز از باتری ها به عنوان یکی از مهم ترین منابع تامین برق وسایل و لوازم برقی مختلف استفاده می شود. از خودروها و موتورسیکلت ها گرفته تا قایق ها و ماشین های صنعتی، باتری ها به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. اما وقتی نوبت به خرید […]

آفتاب نیوز:

در دنیای امروز از باتری ها به عنوان یکی از مهم ترین منابع تامین برق وسایل و لوازم برقی مختلف استفاده می شود. از خودروها و موتورسیکلت ها گرفته تا قایق ها و ماشین های صنعتی، باتری ها به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. اما وقتی نوبت به خرید باتری می رسد، انتخاب باتری مناسب می تواند تاثیر بسزایی بر عملکرد و طول عمر خودروی دست دوم شما داشته باشد.

معرفی باتری ماشین

باتری خودرو یکی از اجزای اصلی خودرو است که وظیفه تولید انرژی الکتریکی و تامین برق سیستم الکتریکی خودرو را بر عهده دارد. باتری با دینام انرژی لازم برای موتور خودرو را تامین می کند. دینام وظیفه شارژ باتری در هنگام رانندگی را بر عهده دارد و این کار را با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی انجام می دهد.

اجزای اصلی صفحات باتری خودرو.

باتری خودرو از اجزای مختلفی تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا برق خودرو را تامین کنند. این اجزا عبارتند از:

محفظه: باتری خودرو در محفظه ای قرار دارد که معمولاً از پلاستیک یا فلز ساخته شده است. این کیس برای محافظت از باتری در برابر باران، آلودگی و سایر عوامل محیطی استفاده می شود.
سلول ها: سلول ها یا عناصر سلولی، بخش اصلی باتری هستند. آنها معمولاً به شکل ستون های فلزی هستند که معمولاً یون های لیتیوم، سرب-اسید یا نیکل-کادمیم هستند. این سلول ها برق تولید می کنند و آن را ذخیره می کنند.

براکت ها و کانکتورها: براکت ها و کانکتورها برای اتصال سلول ها و اتصال باتری به سایر قسمت های خودرو استفاده می شوند. این قطعات برای انتقال جریان بین سلول ها و باتری و دستگاه های خارجی مانند سیستم الکتریکی خودرو استفاده می شوند.

پوسته و عایق: برخی از باتری ها در پوسته ها و عایق ها قرار می گیرند تا از ضربه، ورود آب و آسیب های ناخواسته محافظت کنند. علاوه بر این، از این پوشش ها و عایق ها می توان برای جداسازی باتری از سایر اجزای خودرو مانند شاسی استفاده کرد.

منبع تغذیه: منبع تغذیه برای شارژ باتری در مراکز شارژ یا اتصال باتری به سیستم الکتریکی خودرو وجود دارد. این منبع تغذیه شامل مدارها و قطعات الکترونیکی است که برای مدیریت شارژ و دشارژ باتری استفاده می شود.

به طور خلاصه، باتری خودرو از یک پوشش، سلول ها، پایه ها و اتصالات، پوشش و عایق ها و منبع تغذیه تشکیل شده است.

دانستن صفحات منفی باتری

صفحات منفی باتری خودرو نقش مهمی در عملکرد و کارایی باتری دارند. این صفحات شامل ماده موثره و بدنه اصلی بوده و دارای مواد و ساختار خاصی می باشد. مهمترین چیز در مورد صفحات منفی این است که ماده فعال آنها در صورت شارژ کامل از سرب تشکیل شده است.

برای تهیه صفحات منفی (و همچنین صفحات مثبت) ابتدا یک قاب مشبک فلزی تهیه می شود. این اسکلت معمولاً از آلیاژ سرب ساخته می شود و ممکن است حاوی کلسیم و آنتیموان باشد که برای افزایش استحکام و تسهیل ریخته گری استفاده می شود.

برای افزایش نفوذپذیری الکترولیت به صفحات منفی، این صفحات حالت اسفنجی دارند. مواد فعال برای فشرده سازی بهتر و افزایش نفوذپذیری الکترولیت در صفحات در شبکه اسکلت قرار می گیرند.

پس از آماده شدن نگاتیوها، آنها را در کوره های خشک خشک می کنند تا رطوبت از بین برود. رنگ صفحات منفی معمولا خاکستری است و تعداد صفحات منفی در هر محفظه باتری معمولا بیشتر از تعداد صفحات مثبت است.

صفحات منفی باتری نقش مهمی در عملکرد باتری دارند. آنها نقش اساسی در تولید جریان الکتریکی و تخلیه باتری دارند. بنابراین، عناصر صفحه منفی باتری باید به صورت دوره ای بازسازی شوند و در صورت لزوم برای حفظ عملکرد و عمر باتری، جایگزین شوند.

دانستن صفحات مثبت خودرو

صفحات مثبت باتری خودرو نیز نقش بسیار مهمی در عملکرد و عمر باتری دارند. نوع ماده فعال در صفحات مثبت، هنگامی که به طور کامل شارژ می شود، دی اکسید سرب (PbO2) است. این صفحات قهوه ای سوخته یا قهوه ای مایل به قرمز هستند. هر صفحه باتری مثبت بین دو صفحه منفی قرار می گیرد، بنابراین تعداد صفحات مثبت در هر محفظه باتری یک عدد کمتر از تعداد صفحات منفی است. به همین دلیل در مصرف باتری صفحات مثبت بیشتر از صفحات منفی مصرف می کنند.

در گذشته لازم بود باتری به دستگاه شارژ متصل شود و قبل از استفاده اولیه شارژ اولیه انجام شود. اما امروزه با تغییر در نحوه ساخت صفحات مثبت و منفی باتری، نیازی به شارژ اولیه قبل از استفاده نیست. هر دو صفحه مثبت و منفی از اکسید سرب (PbO) ساخته شده اند.

در کارخانه پس از اتمام مراحل ساخت برد، الکترولیت به باتری اضافه شده و سپس باتری در دستگاه شارژ قرار می گیرد. پس از شارژ کامل، مواد روی صفحات به سرب و خود دی اکسید سرب تبدیل می شوند. سپس الکترولیت خالی و محفظه ها شسته می شوند. در نهایت آب از خانه ها تخلیه می شود و باتری آن در انبار خشک نگه داشته می شود. با این روش می توان باتری ها را برای 12 تا 18 ماه بدون نیاز به شارژ مجدد نگهداری کرد.

صفحات مثبت باتری خودرو نقش اساسی در تولید جریان الکتریکی و انجام عملیات شارژ و دشارژ باتری دارند. به همین دلیل لازم است به صورت دوره ای صفحات مثبت را بازیابی کرده و در صورت نیاز برای حفظ کارایی و عمر باتری آنها را تعویض کنید.

خدمات سایت باتری ایراندوست

سایت ایراندوست یک وب سایت فروشگاهی معتبر در زمینه فروش انواع باطری خودرو می باشد. این سایت به مشتریان این امکان را می دهد که باتری مورد نیاز خود را با اطمینان و سهولت انتخاب و خریداری کنند.

همکاران ما در سایت ایراندوست انواع باتری ها را در دسته بندی های مختلف ارائه می دهند. از جمله باتری ماشین، باتری موتور سیکلت، باتری کشتی و باتری صنعتی. علاوه بر این، این سایت دارای برندهای مختلف باتری های مطمئن و با کیفیت است تا مشتریان بتوانند با توجه به نیاز خودرو خود بهترین برند را انتخاب کنند.

به قیمت باتری را ببینید و برای خرید آن می توانید با مراجعه به سایت ایراندوست، با وارد کردن نام و مدل باتری مورد نظر، اطلاعات، مشخصات فنی و قیمت باتری را مشاهده کرده و در صورت تمایل سفارش خود را ثبت نمایید. برای این کار می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید. https://batteryirandoost.com/ سر بزنید و با انواع باتری ماشین آشنا شوید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=158304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.