افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

آشتیانی: ابزار گل محمدی تهیه نشده است/ پرسپولیس به بازیکنان سه خطی نیاز دارد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 177054
آشتیانی: ابزار گل محمدی تهیه نشده است/ پرسپولیس به بازیکنان سه خطی نیاز دارد – پرسپولیس نیوز

این کارشناس فوتبال گفت: تربیت بازیکن در آکادمی ها مهمترین بخشی است که در باشگاه های بزرگ ایران به ویژه پرسپولیس و استقلال اجرا نمی شود. اردلان آشتیانی در گفت وگو با میزان، درباره جدایی یحیی گل محمدی از تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: چون به گل محمدی ابزار داده نشد، قرار گرفتن در این […]

این کارشناس فوتبال گفت: تربیت بازیکن در آکادمی ها مهمترین بخشی است که در باشگاه های بزرگ ایران به ویژه پرسپولیس و استقلال اجرا نمی شود.

اردلان آشتیانی در گفت وگو با میزان، درباره جدایی یحیی گل محمدی از تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: چون به گل محمدی ابزار داده نشد، قرار گرفتن در این شرایط برای او سخت بود. الان هم باشگاه پرسپولیس برای ادامه رقابت در نیم فصل به 3 هافبک، 2 مهاجم و مدافع چپ و راست نیاز دارد. اگر باشگاه بخواهد مربی، کادرفنی و بازیکنان جدیدی به خدمت بگیرد، چند میلیون دلار می خواهد. بنابراین گل محمدی باید حفظ می شد.

وی در خصوص مشکل تمرین بازیکن در تیم فوتبال پرسپولیس گفت: چرخه تمرین بازیکن در باشگاه پرسپولیس معیوب است و شاید آکادمی 4 یا 5 بازیکن به تیم بزرگسالان داده است اما از این مهره ها زیاد در بازی ها استفاده نمی شود. . اگر پرسپولیس الان بخواهد بازیکن بخرد قطعا هزینه اش بیشتر از بودجه است. باشگاه های بزرگ دنیا همیشه در شرایط خوبی هستند و روی آکادمی های خود سرمایه گذاری می کنند. زیرا آنها از محصولات آکادمی خودشان استفاده می کنند و ایده های بسیار خوبی برای تربیت فرزندان با استعداد دارند. اما فوتبال ایران از چرخه بازیکن سازی بی بهره است و بازیکن سازی در آکادمی ها مهم ترین بخشی است که در باشگاه های بزرگ ایران به ویژه پرسپولیس و استقلال اجرا نمی شود.

*مربیان ایرانی جرات استفاده از بازیکنان جوان و کم تجربه را ندارند.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: مورایس مربی تیم فوتبال سپاهان در این فصل از جوانان این باشگاه در لیگ برتر بهترین استفاده را کرد و 5 یا 6 بازیکن خوب را به فوتبال ایران معرفی کرد. آنها حالا در جام ملت های آسیا یک تیم ملی دارند که نشان می دهد آکادمی فوتبال باشگاه سپاهان موفق بوده است. اگر دو سال پیش به جای مورائیس، سرمربی سپاهان یک مربی ایرانی بود، شاید برخی از بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان در خوشبینانه ترین وضعیت لیگ یک به فوتبال خود ادامه می دادند.

این پیشکسوت فوتبال افزود: چون مربی ایرانی جرات استفاده از بازیکنان جوان و کم تجربه در لیگ برتر را ندارد، بسیاری از جوانان مستعد و آینده دار به سطح اول فوتبال ایران نمی رسند.

* کار آسان تیم صعود به مرحله یک چهارم نهایی است

آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا تیم فوتبال ایران قهرمان جام ملت های آسیا می شود یا خیر، خاطرنشان کرد: اولین سالی است که 4 تیم برتر از تیم های سوم گروه ها به جمع 16 تیم برتر راه پیدا می کنند و اگر تیم ملی صدرنشین گروه C، صعود به مرحله یک چهارم نهایی آسان خواهد بود. اما در این مرحله آنها باید به مصاف کره جنوبی بروند و کار کمی سخت می شود. اما باید این را هم در نظر بگیریم که 4 بازی اول تیم ملی ساده است و می تواند انرژی برای رویارویی با کره جنوبی را حفظ کند. دروازه بان کره جنوبی چندان خوب نیست، اما آنها بازیکنان بزرگی در همه خطوط دارند که در هر مسابقه بسیار تعیین کننده هستند.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)