افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

آسایش مردم گاهی در توسعه طرح های شهری نادیده گرفته می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 25501
آسایش مردم گاهی در توسعه طرح های شهری نادیده گرفته می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی در دیدار با شهردار تهران با تقدیر از عملکرد مدیریت شهری اظهار داشت: از تلاش ها، ابتکارات و تداوم شهرداری تهران در پیشبرد کارها، تداوم و تداوم قدردانی می کنم. باید یکی از رموز موفقیت در کار و برنامه ریزی شهرداری تهران باشد، باید به گونه ای […]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی در دیدار با شهردار تهران با تقدیر از عملکرد مدیریت شهری اظهار داشت: از تلاش ها، ابتکارات و تداوم شهرداری تهران در پیشبرد کارها، تداوم و تداوم قدردانی می کنم. باید یکی از رموز موفقیت در کار و برنامه ریزی شهرداری تهران باشد، باید به گونه ای باشد که برنامه ها در زمان محدود مسئولیت شما به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: آسایش مردم گاهی در توسعه طرح های شهری نادیده گرفته می شود به عنوان مثال در برخی شهرها به دلیل پروژه های عمرانی بخشی از جاده مردمی موقتا بسته می شود و در نتیجه این اقدام شاهد نارضایتی بوده ام. . در میان برخی از شهروندان حتی همین نارضایتی باعث می شود مردم طعم شیرین خدمات شهرداری ها را نچشند و دستاورد پروژه های عمرانی را درک نکنند.

آیت الله اراکی ادامه داد: شهر یک موجود زنده است و باید به روحیه آن توجه ویژه شود. انسجام جوامع شهر صرفاً مبتنی بر روابط بیرونی نیست، بلکه روح و روان شهر بیش از هر عامل دیگری در این انسجام مؤثر است. بنابراین باید توجه داشت که روح شهر را بر کدام محور قرار می دهیم.

آیت الله اراکی ادامه داد: در شمال تهران معمولاً دید بلندمرتبه ها بیش از هر عامل دیگری جلب توجه می کند، وجود چنین ساختمان هایی را می توان نشانه پیشرفت شهر دانست، اما باید توجه داشت که در سایه این ساخت و سازها شهر در مظاهر معنوی و مادی غرق می شود، نباید این کار را انجام دهیم و برعکس باید به اعتلای روح شهر توجه ویژه داشت. در این راستا یکی از اقدامات خیر شهرداری تهران «راهپیمایی ده کیلومتری غدیر» بود. این رویداد مزایای بسیار و حداقلی دارد تپه ها دستاورد او دمیدن روح الهی در شهر تهران است.

آیت الله اراکی با انتقاد از برخی رویکردهای مدیریتی تاکید کرد: برخی از مدیران ما بدون توجه به فرهنگ اسلامی و سازگاری آن با شرایط دینی خود از علم روز استفاده می کنند و تجربه نشان داده است که این رویکرد مدیریتی که مبتنی بر خلأهای محتوایی است، زیانبار است. زا بوده است. در حوزه علمیه قم برای پرکردن خلأهای موجود به تحقیق و جمع آوری کتب فقهی در موضوعات روز از جمله موضوع «شهرسازی» پرداخته ایم. نتایج این بررسی های فقهی را می توان با شهرداری تهران در میان گذاشت. مهندسی عمران شهری یک علم مدرن است که هرگز قصد ورود به محتوای فنی آن را نداریم، بلکه این علم روز باید بر اساس چارچوب و محتوای مشخصی اعمال شود و این چارچوب فقهی است.

وی افزود: در مسائل مدیریتی گاهی اوقات بر اساس موازین شرعی عمل نمی کنیم و این چالش تنها به مسائل اقتصادی و فرهنگی محدود نمی شود و حتی در اداره مساجد نیز شرعی عمل نکرده ایم. متر. پیش از این، مساجدی که در آن نماز جمعه برگزار می‌شد، در مرکز شهر ساخته می‌شد تا مردم به راحتی به مساجد دسترسی داشته باشند، اما امروزه مساجد نماز جمعه در خارج از شهر یا در نقاط دورافتاده ساخته می‌شوند. از سوی دیگر در میان روایات اهل بیت(ع)به) اساساً چیزی به نام مسجد وجود ندارد و همیشه بر وجود و رونق مساجد تاکید شده است.

آیت الله اراکی با تاکید بر رونق مراکز دینی در تهران گفت: مساجد امروزی دیگر محور توسعه نیستند و صرفا به محلی برای برگزاری نماز جماعت تبدیل شده اند. درست مثل کلیساهای اروپا. برای حل این چالش، شهرداری تهران و سایر نهادها باید تمام تلاش خود را معطوف به رونق مساجد کنند تا به جایی برسیم که مساجد به بهانه های مختلف به محل مراجعه مکرر مردم تبدیل شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در شرایط عادی که هجمه تبلیغاتی دشمنان زیاد است و ما حداقل به وظایف واجب خود عمل کرده ایم، نمی توان انتظار داشت که جوانان جامعه با پای خود به مساجد بیایند و به مساجد بیایند. بهره معنوی از این حیث باید از ابزارهای تبلیغی برای ایجاد شرایط استفاده کرد به گونه ای که به بهانه های مختلف فضایی برای حضور جوانان در مسجد فراهم شود.

آیت الله اراکی تاکید کرد: سپردن صددرصد مدیریت مساجد به مردم کار درستی نیست و باید نهادهای دولتی و نیمه دولتی در مدیریت و توسعه اماکن مذهبی مشارکت داشته باشند. بر این اساس توصیه می کنم شهرداری تهران روی چند مسجد تمرکز کند و آنها را الگوی تحول قرار دهد. مساجد دیگر نباید فقط یک مکان عبادت باشند، به عنوان مثال، ممکن است در ساعات خاصی از روز، از مسئولان بخش های مختلف دعوت شود تا به درخواست های افراد حاضر در مسجد پاسخ دهند، یا ممکن است از معلمان و مربیان برجسته بخواهند که در مساجد در مسجد تدریس کنند. رشته های مختلف علمی و ورزشی … برای آموزش

یکی از اعضای شورای رفاه گفت: در این زمینه از تجربه موفق مرکز اسلامی لندن مثالی می زنم. زمانی که من آنجا مسئول بودم، یک رستوران ایرانی در کنار این مرکز افتتاح کردیم. بسیاری از ایرانیان مقیم انگلیس ابتدا به بهانه این رستوران به مرکز آمدند. بیدار شویماین رونق به بهانه ای دیگر و حضور مردم در نگارخانه، رفته رفته ایرانیانی را که از پیروان ضد انقلاب بودند به مرکز آورد و پس از مدتی متعصب انقلاب و شرکت کنندگان دائمی مراسم مذهبی شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.