افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
4

آرنیکا؛ داروی گیاهی که باید با احتیاط مصرف شود.

  • کد خبر : 172223
آرنیکا؛  داروی گیاهی که باید با احتیاط مصرف شود.

گیاه آرنیکا که بهار کوهی نیز نامیده می شود از خانواده کاسیانا است و در طب هومیوپاتی از گیاهان دارویی به شمار می رود. از این گیاه برای تسکین درد، کبودی و برخی التهابات بدن استفاده می شود. این گیاه دارای برگ های بلند و کرکی است که شبیه گل های بابونه است و بومی […]

گیاه آرنیکا که بهار کوهی نیز نامیده می شود از خانواده کاسیانا است و در طب هومیوپاتی از گیاهان دارویی به شمار می رود. از این گیاه برای تسکین درد، کبودی و برخی التهابات بدن استفاده می شود. این گیاه دارای برگ های بلند و کرکی است که شبیه گل های بابونه است و بومی بخش غربی آمریکای شمالی و برخی از مناطق قطب شمال است. در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد این گیاه بدانید را برایتان نوشته ایم. با ما بمان.

خواص آرنیکا

با توجه به تحقیقات محدودی که انجام شده است، آرنیکا دارای چندین فواید درمانی است. البته هنوز شواهد علمی کافی برای تایید آنها وجود ندارد و محققان به بررسی این گیاه ادامه می دهند. البته این گیاه معمولاً در طب مکمل و جایگزین برای بیماری های زیر استفاده می شود:

  • مسکن درد؛
  • حذف کبودی؛
  • بهبود صدمات چشمی ناشی از دیابت؛
  • تسکین درد عضلانی؛
  • بهبود التهاب مفاصل؛
  • درمان دردهای ناشی از آرتریت.

1. تسکین و مهار آرتروز.

آرتریت زمانی رخ می دهد که غضروفی که از مفاصل حمایت می کند آسیب دیده و به مرور زمان ساییده شود. درد ناشی از این بیماری معمولا با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یا مسکن ها درمان می شود. محققان استرالیایی پس از بررسی 7 مطالعه جداگانه در مورد نقش گیاهان دارویی محلی مانند آرنیکا در بهبود عملکرد مفاصل در افراد مبتلا به آرتریت، دریافتند که ژل آرنیکا می تواند التهاب مفاصل دست را برای افراد مبتلا به آرتریت و همچنین Advil کاهش دهد. ایبوپروفن). ) بهبود مفاصل.

البته در این تحقیق 13 درصد از افرادی که از ژل آرنیکا استفاده کرده بودند عوارض جانبی داشتند. علاوه بر این، درد و سفتی مفاصل برخی از داوطلبان شدیدتر شده بود.

2. پیشگیری از ریزش مو.

در طب هومیوپاتی از گیاه آرنیکا به صورت روغن آرنیکا یا شامپو و هیدروژل آرنیکا استفاده می شود (99 درصد این محصولات بر پایه آب هستند). ماده ضدالتهاب فعال این گیاه «هلنالین» نام دارد که البته این گیاه را سمی می کند. بنابراین باید بسیار با احتیاط و کاملا رقیق شده مصرف شود. به همین دلیل است که عمدتاً در طب هومیوپاتی استفاده می شود. داروهای تهیه شده در این دارو بسیار رقیق هستند. در واقع، محصولات هومیوپاتی حاوی مقدار بسیار کمی از مواد فعال هستند.

قبل از مصرف این گیاه حتما با یک متخصص بهداشت مشورت کنید.

مکمل های آرنیکا

مکمل های آرنیکا را می توان بدون نسخه یا با توصیه متخصص تغذیه، داروساز یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تهیه و مصرف کرد. البته به یاد داشته باشید که مکمل ها خاصیت درمانی یا پیشگیری از بیماری ندارند و بیشتر آنها برای تسکین درد استفاده می شوند.

اثرات جانبی

آرنیکا حتی اگر به صورت پماد یا کرم بسیار رقیق استفاده شود به دلیل وجود ماده سمی هلنالین می تواند عوارض متعددی داشته باشد. زمانی که این گیاه به صورت خوراکی مصرف شود عوارض بیشتری ایجاد می کند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آرنیکا را به عنوان یک گیاه دارویی ناایمن و خطرناک طبقه بندی کرده است و متخصصان بهداشت توصیه می کنند که مانند داروهای هومیوپاتی فقط به طور کامل رقیق شده استفاده شود، زیرا استفاده از آن به هر طریق دیگری حتی می تواند فرد را در معرض خطر قرار دهد. . مرگ.

استفاده موضعی

از آرنیکا به صورت پماد یا کرم موضعی نیز استفاده می شود. اما اگر این داروهای موضعی به اندازه کافی رقیق نشوند، عوارض جانبی ایجاد می کنند. همچنین افرادی که به گیاهان خانواده کاسنی مانند سنجد، گل داوودی، گل همیشه بهار و بابونه حساسیت دارند باید به این گیاه و مشتقات آن حساسیت داشته باشند.

مصرف این گیاه در برخی افراد باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود. اگر این دارو روی قسمتی از پوست که خراشیده است استفاده شود، عوارض جانبی جدی تری ایجاد می شود زیرا مقدار بیشتری از ماده موثره از طریق پوست جذب بدن می شود. علاوه بر این ، استفاده از Arnica بر روی پوست خراشیده باعث تحریک می شود.

مصرف خوراکی

اکثر داروهای هومیوپاتی آرنیکا بسیار رقیق تهیه می شوند. بنابراین، آنها بی خطر هستند و افراد کمی از عوارض جانبی آنها رنج می برند. البته برخی از اشکال دارویی خوراکی آن ممکن است حاوی هلنالین بیشتری باشد که سلامتی را به خطر می اندازد. برخی از این خطرات عبارتند از:

  • حساسیت در دهان و گلو؛
  • شکمش زمزمه کرد؛
  • اسهال؛
  • حالت تهوع؛
  • دشواری در تنفس؛
  • کبودی و خونریزی در بدن؛
  • ضربان قلب بالا؛
  • فشار خون

زنان و کودکان باردار یا شیرده نباید از این گیاه به هیچ شکلی استفاده کنند. علاوه بر این، افرادی که به گیاه باستانی یا هر گیاهی از خانواده کاسنی حساسیت دارند، به آرنیکا نیز واکنش آلرژیک نشان می دهند. همچنین توصیه می شود 2 هفته قبل از هر نوع جراحی مصرف آرنیکا را قطع کنید، زیرا این گیاه می تواند باعث خونریزی شدید حین و بعد از جراحی شود.

مقدار مصرف آرنیکا

قبل از مصرف هر نوع مکملی، با پزشک خود مشورت کنید تا از مکمل صحیح و مطمئن استفاده کنید. متاسفانه دوز مناسب آرنیکا هنوز مشخص نشده است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. با این حال، اکثر مکمل های آرنیکا که در داروخانه ها بدون نسخه به فروش می رسند، استفاده موضعی از این دارو را 2 تا 3 بار در روز تا 3 هفته توصیه می کنند.

اگر به هر دلیلی از این گیاه بیش از حد توصیه شده استفاده کردید، به محض مشاهده هر نوع عارضه، آن را به مرکز پزشکی ببرید.

تداخلات دارویی

اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید از این گیاه استفاده نکنید. آرنیکا ممکن است با داروهای زیر تداخل منفی داشته باشد:

مکمل هایی مانند سیر، زنجبیل، جینکو و جینسینگ پاناکس که لخته شدن خون را کند می کنند، نباید با آرنیکا مصرف شوند.

روش تهیه و نگهداری.

این گیاه را می توان به صورت پماد و کرم یا مکمل های خوراکی در داروخانه ها تهیه کرد و البته در صورت نیاز متخصصان هومیوپاتی نیز این دارو را تجویز خواهند کرد. هر نوع آرنیکا را می توان در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کرد.

سوالات متداول

1. آیا آرنیکا ضد التهابی خوبی است؟

طبق برخی شواهد علمی (اگرچه هنوز کافی نیست)، آرنیکا می تواند التهاب را درمان کرده و درد ناشی از آرتریت را تسکین دهد. با این حال، این گیاه را نمی توان جایگزین مناسبی برای درمان های معمول پزشکی دانست.

2. آیا آرنیکا باعث افزایش فشار خون می شود؟

مصرف خوراکی آرنیکا می تواند فشار خون را افزایش دهد.

آخرین کلمه

آرنیکا به هر شکلی که باشد باید با احتیاط و زیر نظر پزشک مصرف شود. علاوه بر این، قبل از استفاده از هر نوع محصول حاوی آرنیکا، باید با پزشک مشورت کنید تا از عوارض احتمالی آن جلوگیری کنید.

اگر تجربه یا نظری در زمینه استفاده از این گیاه دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.


راه حل هایی برای زیبا و سالم ماندن


هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.