افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

آرند کهگیلویه و مردم بویراحمد; طبیعت گردی ناب

  • کد خبر : 166516
آرند کهگیلویه و مردم بویراحمد;  طبیعت گردی ناب

روستای آرند می تواند مقصدی فوق العاده برای علاقه مندان به اکوتوریسم و ​​روستاگردی باشد. یک ساعت از شلوغی شهر و در جمع مردم این شهر که اوقات سرما و گرما را چشیده اند. اگر می خواهید این شهر دیدنی را از چشم اندازهای کهگیلویه و بویراحمد بشناسید با مجله گردشگری اسمارتک نیوز همراه باشید. […]

روستای آرند می تواند مقصدی فوق العاده برای علاقه مندان به اکوتوریسم و ​​روستاگردی باشد. یک ساعت از شلوغی شهر و در جمع مردم این شهر که اوقات سرما و گرما را چشیده اند.

اگر می خواهید این شهر دیدنی را از چشم اندازهای کهگیلویه و بویراحمد بشناسید با مجله گردشگری اسمارتک نیوز همراه باشید.

شهر آرند کجاست؟

برای رسیدن به روستای آرند باید از جاده کوهستانی در 8 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد عبور کنید.

برای سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد معمولا می توانید با ماشین شخصی خود سفر کنید که شاید راحت تر باشد. زیرا در این صورت دست شما برای کاوش در شهر بازتر خواهد بود.

در غیر این صورت می توانید با اتوبوس یا هواپیما به شهرهای مقصد بروید و از آنجا به نقاط مختلف دیدنی این استان بروید. بنابراین همه چیز به برنامه و سبک سفر شما بستگی دارد.

02 7

بهترین زمان برای بازدید از شهر آرند.

بهترین زمان برای سفر به این روستا فصل زیبای بهار است که همه جا سرسبز و بسیار دیدنی است اما فصل تابستان با هوای مطبوع و آفتاب درخشان می تواند برای گشت و گذار در روستای آرند مناسب باشد.

آب و هوا ممکن است در ماه های دیگر سال کمی سرد باشد و جاده ها برای رفت و آمد در این منطقه مناسب نباشند، اما این به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. شاید این سرما برای دوستداران طبیعت جذابیت خاصی داشته باشد.

شهر آرندشهر آرند

داستانهای نامگذاری مردم آرند

شاید وقتی وارد شهر آرند می شوید به اهمیت و ارزش آن پی نبرید. زیرا بسیاری از ساکنان آن این منطقه را رها کرده اند و تنها قدیمی ترین آنها باقی مانده است.

با این حال، اگر کمی به اطراف شهر نگاه کنید، متوجه می شوید که این شهر با شهرهای دیگری که تاکنون دیده اید متفاوت است. قدمت روستای آرند به دوره هخامنشیان می رسد و گفته می شود در زمان کوروش کبیر ساخته شده است.

01 601 6

داستان های مختلفی در مورد نام او وجود دارد. برخی از مورخان معتقدند شاهزاده ای به نام اورنگ در زمان ساسانیان در این منطقه می زیسته و روستا را به نام اورنگ نامیده است. سالها گذشت و به اورند و سپس آرند تبدیل شد.

گروهی دیگر نام این شهر را به پادشاه افسانه ای شاهنامه های حکیم فردوسی نسبت می دهند. در داستان رستم و سهراب این سه بیت را که اسفندیار خطاب به رستم می بینید:

نژاد من از تخم گشتاسپ است / که گشتاسپ از تخم لهراسپاست

که شاه برای شاه بد است

چه زمانی از گوهر پشیمان می شوید؟

آشنایی با جاذبه ها و مکان های دیدنی شهر.

به کوچکی و حتی سکوت شهر نگاه نکن. این شهر داستان های زیادی برای گفتن دارد. با بازدید از این شهرک می توانید طبیعتی بکر و چندین اثر تاریخی پیدا کنید که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند.

طبیعت زیبای روستای آرند

طبیعتی که این شهر را احاطه کرده نیز بسیار دیدنی است. کوه های اطراف آب و هوای خاصی ایجاد کرده اند که در ماه های گرم تابستان مطبوع است. انار و انگور از محصولات اصلی روستای آرند است اما مردم محلی به اندازه نیاز خود محصولات دیگری را پرورش می دهند.

برخی از محصولات مانند انگور در فصل خشک کشت می شوند.

شهر آرندشهر آرند

چندین اثر تاریخی در شهر.

اگر به یکی از کوه های بلند روبروی خود با دقت نگاه کنید، بقایای قلعه ای قدیمی را می بینید که قدمت زیادی دارد و مردم شهر به آن افتخار می کنند. حتی اگر وقت کافی داشته باشید، می توانید در یک سفر یک روزه از این قلعه دیدن کنید.

هر چه داستان ها و افسانه هایی درباره قدمت این قلعه گفته شود، این بنای باستانی حرف های زیادی برای گفتن دارد. اگرچه چیز زیادی از آن باقی نمانده است، اما معماری نیمه و نیمه آن همچنان زیبا و دیدنی است.

شهر آرندشهر آرند

علاوه بر اینها، خانه‌ها و آسیاب‌های قدیمی، گورستانی باستانی که مقبره‌های آن مشرف به بیت‌المقدس و دیگر آثار تاریخی است که مکان‌های دیدنی ارزشمندی هستند را خواهید دید.

جاده ای قدیمی از این شهر می گذرد که نشان از قدمت و اهمیت زیاد این منطقه دارد.

منطقه تاریخی رومهندون

در نزدیکی روستای تاریخی آرند، منطقه ای به نام «رومهندون» وجود دارد که تاریخچه جالبی از گذشته دارد. رومه‌دون در 5 کیلومتری شرق آرند قرار دارد و بر اساس برخی داستان‌ها گفته می‌شود در جنگ ساسانیان و رومیان، سربازان رومی از موقعیت استراتژیک این منطقه سوء استفاده کرده و برای در امان ماندن از ارتش ایران به این شهر پناه برده‌اند.

شهر آرندشهر آرند

شاید همین موقعیت جغرافیایی خاص باعث شده این شهر هزاران سال پیش مورد توجه قرار گیرد.

دیدار با بومیان

اکوتوریسم در این شهر بسیار دلپذیر است. ساکنان آن که به زبان شیرین لری صحبت می کنند، می توانند ساعت ها با شما گپ بزنند و از زندگی خود و سختی هایی که متحمل شده اند بگویند.

چون عده ای از جوانانشان در جنگ شهید شدند، چون یکی از چشمه های اصلی آبی را که به این منطقه می ریخت، منحرف کردند و هزاران داستان دیگر.

شهر آرندشهر آرند

اگر کمی در مورد خودتان بگویید، مطمئناً آنها از تجربیات منحصر به فرد خود برای شما خواهند گفت. این شهر تاریخی تا حد زیادی فراموش شده است.

جوانان کم کم شهر را ترک می کنند، اما بزرگان شهر که تمام عمر خود را در میان کوه های این منطقه گذرانده اند، بسیار علاقه مند هستند که داستان های شیرین خود را برای گردشگرانی تعریف کنند که می توانند چند ساعتی را در این شهر بگذرانند. شهر

اگر به اکوتوریسم علاقه دارید، از صحبت با این همسفران لذت خواهید برد. پیشنهاد ما این است که در طول سفر با بومیان صحبت کنید و به داستان ها و افسانه های آنها گوش دهید.

اسکان نزدیک روستای آرند

دست شما برای ماندن در این سفر باز است، زیرا چندین گزینه با قیمت و البته چندین تجربه در دل این سفر دارید. به طور کلی می توانید در طبیعت زیبای منطقه کمپ بزنید و از هتل ها یا اقامتگاه های بوم گردی شهرهای مختلف که آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران هستند استفاده کنید.

اگر به روستای آرند سفر کردید، نظر خود را در مورد آن برای مخاطبان مجله اسمارتک نیوز بنویسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.