افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

آذربایجان شرقی از نظر تنوع معدنی پتانسیل بالایی در کشور دارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 133540
آذربایجان شرقی از نظر تنوع معدنی پتانسیل بالایی در کشور دارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر عالی وی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وجود 54 ماده معدنی در آذربایجان شرقی افزود: این استان از نظر تنوع مواد معدنی در کشور و فلزات غیرآهنی مانند مس و طلا ظرفیت بالایی دارد. . ، سنگ های تزئینی. بوی تعفنگرانیت، سنگ آهک […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر عالی وی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وجود 54 ماده معدنی در آذربایجان شرقی افزود: این استان از نظر تنوع مواد معدنی در کشور و فلزات غیرآهنی مانند مس و طلا ظرفیت بالایی دارد. . ، سنگ های تزئینی. بوی تعفنگرانیت، سنگ آهک و گچ از جمله مواد معدنی موجود در استان هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت معادن را از مرحله اکتشاف تا مرحله بهره برداری به دقت رصد می کنیم، گفت: تا پایان امسال 178 پروانه اکتشاف و 42 گواهی کشف در استان صادر شده است.

عظمایی آذربایجان شرقی را یکی از استان های پیشرو کشور در زمینه استخراج مواد معدنی عنوان کرد و گفت: معادن مس و طلای استان به مرحله بهره برداری رسیده و واحدهای فرآوری این معادن در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: مسائل و مشکلات مختلف معادن در کمیته فنی معادن مطرح و تصمیم گیری می شود. گرفتن تصمیم نهایی پس از بررسی پرونده ها به شورای عالی معدن استان ارسال می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: تمامی مراحل ثبت مرزها و شناسایی معادن از طریق سامانه انجام می شود. کاداستر ماینینگ انجام می شود و متقاضیانی که دارای صلاحیت فنی و مالی هستند پس از کسب امتیاز لازم از طریق سامانه. کاداستر منطقه مورد نظر را ثبت می کنند و پس از بررسی موارد پروانه اکتشاف صادر می شود و در این مرحله برای متقاضیانی که موفق به کشف مواد معدنی می شوند، گواهی کشف و سپس پروانه بهره برداری صادر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=133540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.