افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

آخرین وضعیت پرونده فساد فوتبال

  • کد خبر : 329203
آخرین وضعیت پرونده فساد فوتبال

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره وضعیت پرونده فساد فوتبال گفت: این پرونده از گزارش باشگاه مس رفسنجان تشکیل شد که مسئولان جدید باشگاه ماه شروع به کار کردند. کار کردن ، متوجه شدند که در سال های اخیر، یعنی در سال 1388 و قبل از آن فسادی در باشگاه […]

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره وضعیت پرونده فساد فوتبال گفت: این پرونده از گزارش باشگاه مس رفسنجان تشکیل شد که مسئولان جدید باشگاه ماه شروع به کار کردند. کار کردن ، متوجه شدند که در سال های اخیر، یعنی در سال 1388 و قبل از آن فسادی در باشگاه وجود داشته است.

وی افزود: در ادامه قوه قضائیه رسیدگی به این موضوع را به سازمان اطلاعات سپاه محول کرد و در نهایت ابعاد جدیدی از این پرونده شناسایی و کشف شد. اتهامات اصلی این باشگاه پرداخت رشوه، کسب ثروت از راه های غیرقانونی و در رابطه با برخی افراد نیز اتهام کلاهبرداری مطرح و به افراد متهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمامی افرادی که احضار شده بودند در دادگاه رسیدگی شده و در حال حاضر تنها یکی از متهمان که از مسئولان فدراسیون است همچنان در بازداشت است و متهم دیگر آزاد شده اند. رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و رو به اتمام است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی بیان کرد: در میان متهمان 4 نفر از مسئولان سابق باشگاه هستند که در آن زمان مسئولیت داشتند که در این پرونده چند نفر از مسئولان فدراسیون فوتبال کشور نیز متهم شدند. حدود 6 رسانه مرتبط با این موضوع احضار و تحقیقات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: چون پرونده ملی و حساس و مهم شد، تیمی از مسئولان قضایی استان را با مسئولیت یکی از دستیاران قضایی تعیین کردیم. با مشارکت حراست و اطلاع رسانی استان، مسئول ارزیابی قضایی استان و 2 قاضی مجرب، کمیته ای را برای بررسی دقیق این پرونده و تهیه گزارش برای نظارت بر روند رسیدگی به این پرونده تعیین کردیم. هفته گذشته این هیئت برای بررسی پرونده به شهرستان رفسنجان اعزام شد و در نهایت گزارش کارشناسی خوبی از این پرونده به مرکز استان ارسال شد. این گزارش حاکی از آن است که این پرونده به روند عادی و طبیعی خود ادامه داده و در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تسریع در رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار دارد تا در اسرع وقت در دادگاه رفسنجان رسیدگی و در مراحل بعدی در دادگاه کیفری یک رفسنجان برگزار شود. شهر یا در دادگاه تجدیدنظر استان. پس از صدور احکام و تجمیع نتایج به رسانه ها و مردم اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی درباره زمان صدور کیفرخواست گفت: به دادستان رفسنجان تاکید کرده ام که باید در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود زیرا تحقیقاتی که قرار بود کلانتری انجام دهد به پایان رسیده است. تحقیقاتی که قرار بود در دادسرا توسط قاضی انجام شود به پایان رسید و طبق اعلام قاضی در شرف خاتمه یافتن است. طی 15 تا 20 روز آینده پرونده فساد فوتبال در دادسرا منجر به صدور حکم تفهیم اتهام و اعلام مجرمیت و انتقال پرونده به مرحله قضایی می شود. اگر ابعاد جدیدی از پرونده کشف نشود انشالله به زودی انجام خواهد شد.

وی درباره میزان فساد در این پرونده ادامه داد: در بررسی ها و تحقیقاتی که انجام شده و اسناد مالی جابجا و مبادله شده است، حدود 100 سکه به صورت غیرقانونی بین افراد در این مورد رد و بدل شده است که طبیعی و طبیعی است. روال قانونی خرید و اهدای آن به مردم را طی نکرده و باعث این فساد شده است. حدود چندین میلیارد تومان نیز بین مردم رد و بدل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حداکثر تعداد سکه هایی که به فرد داده می شود حدود 25 سکه و حداقل آن 5 سکه است که بین افراد رد و بدل می شود. برخی از متهمان نیز به دریافت این مقادیر سکه و پول اعتراف کرده اند.

وی ادامه داد: بازیکنی که در حال حاضر در بهترین تیم های کشور بازی کند و در بین دعوت شدگان بازیکن برتر کشور باشد نداشته ایم. افرادی که در این پرونده احضار شدند بازیکنان سابق بودند و همچنین مسئولان سابق، داوران، کمیته داوران، مسئولان کمیته داوران، مسئولان کمیته نقل و انتقالات که مرتبط با فدراسیون بودند، برخی از آنها احضار شدند و برخی دیگر. آنها بدون بازداشت با قرار وثیقه آزاد شدند.

تمبر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.