افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

آخرین وضعیت واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در استان سمنان

  • کد خبر : 411995
آخرین وضعیت واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در استان سمنان

بازار، گروه استان ها: نهضت ملی مسکن با حذف قیمت زمین از سبد خانوار تلاش کرد تا خانه دار شدن مردم را آسان کند، اما مهم ترین چالش مسئولان در این زمینه تامین زمین بود که شاید اولین مورد در استان سمنان بود. 80 درصد زمین بیابانی و به ظاهر متروکه، شگفت انگیز بوده است. […]

بازار، گروه استان ها: نهضت ملی مسکن با حذف قیمت زمین از سبد خانوار تلاش کرد تا خانه دار شدن مردم را آسان کند، اما مهم ترین چالش مسئولان در این زمینه تامین زمین بود که شاید اولین مورد در استان سمنان بود. 80 درصد زمین بیابانی و به ظاهر متروکه، شگفت انگیز بوده است.

اما جالب اینجاست که مهمترین مشکل استان سمنان تامین زمین بود تا جایی که سال گذشته استاندار سمنان اعتراف کرد که تامین زمین بزرگترین چالش نهضت ملی در این استان است. اگر چه مردم می توانید فکر کنید در استانی که ششمین استان بزرگ کشور است 80 درصد آن بیابان و زمین متروکه است و جمعیت آن از 800 هزار نفر فراتر نمی رود، چگونه مشکل تامین زمین وجود دارد؟

تاخیر در انجام تکالیف

مشکلات تامین زمین هنوز حل نشده است، بنابراین مسئولان راهبردی را اتخاذ کردند که عبارت است از الحاق زمین به شهرها و شهرک ها، یعنی یک قطعه زمین مثلاً 50 هکتار به مناطق شهری متصل شود. زمین و زمینی که مثلاً در اختیار منابع طبیعی بوده تغییر کاربری داده و تبدیل به مسکونی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان: در دامغان 59 هکتار زمین در نظر گرفته شده اما منتظر تصویب الحاق هستیم.

اما این موضوع منوط به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور است و استان ها به تنهایی نمی توانند در این موضوع دخالت کنند و این موضوع نیز به دلیل تاخیر در واگذاری زمین به شهرک باعث بروز مشکلاتی در سمنان و دامغان شده است. .

حلاجیان شهروند دامغانی با بیان اینکه از ماه ها قبل در طرح جوانان جمعیت ثبت نام کردم به خبرنگار بازار گفت: هنوز خبری از تحویل زمین نیست و این با وجود واگذاری زمین به گروهی از افراد و گروه بیشتر داده نشده است.

دولت باید زودتر اقدام کند

اما این شهروندان معتقدند دولت وعده اجرای طرح جمعیت جوانان و تحویل آن به مردم کشور را داده بود اما این اقدام حداقل در برخی از شهرهای استان سمنان مانند سمنان و دامغان انجام نشده است.

احمدی یکی دیگر از شهروندان استان سمنان که با فرزند سوم خود مشمول طرح جمعیت شده است در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: همانطور که اعلام کرده اند باید منتظر باشیم تا زمین را در اختیار ما بگذارند اما مشکل اینجاست که هر روز بر تعداد متقاضیان افزوده می شود و در نتیجه به نظر نمی رسد نوبت ما هم باشد.

و می افزاید: مشکل بعدی این است که قیمت اقلام روز به روز افزایش می یابد. مثلاً اگر چند ماه پیش به ما زمین دادند، قیمت سیمان 180 هزار تومان بود، امروز نیست، حتی پیدا نمی شود. هر تن یک میلیون تومان و این یعنی هزینه. هزینه ساخت خانه برای ما بسیار افزایش یافته است و نمی توان وام را به اندازه کافی پرداخت کرد.

مدیرکل راهداری و شهرسازی استان سمنان: 124 قطعه زمین در زمینی به مساحت 55 هکتار در سمنان به جمعیت جوان اختصاص یافته است.

یک شهروند سمنانی نیز که نام خود را اعلام نکرد، در پیامی که از طریق اینترنت ارسال کرد، اعلام کرد که دولت استان سمنان برای اولین بار از اهدای ویلای 200 متری به طرح جوانان استان سمنان و هم اکنون خبر داد اعلام کرده اند که سه نفر خودشان را تسلیم می کنند و اگر کسی به تنهایی یک زمین بخواهد باید هزینه کند.

برای یافتن پاسخ سوالات به سید محمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان مراجعه کردیم با این توضیح که استان سمنان دارای دو اداره کل راه و شهرسازی در سمنان و شرق استان است. سمنان. یعنی شاهرود و میامی که امروز مسئول مشکلات نهضت ملی مسکن هستند. در مورد استان سمنان صحبت می کنیم و یک بار دیگر به شاهرود و میامی و در واقع راه و شهرسازی شرق استان می رویم.

فرآیند انتقال زمین

مدیر کل راهداری و شهرسازی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار بازار با تاکید بر زمین های واگذار شده به جوانان جمعیت و افراد دارای فرزند سوم و بیشتر گفت: در قالب ماده 4. قانون حمایت از خانواده ها و جوانان جمعیت، بحث اعطای زمین رایگان به خانواده های یک فرزند و چند فرزند که فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از ساعت 14 در استان سمنان پیگیری می شود.

سید محمد حسینی طباطبایی با بیان اینکه از سال گذشته واگذاری زمین در شهرهای مختلف زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: 128 قطعه 200 متری در همین قالب در شهرک دامغان. ، به متقاضیان واجد شرایط اختصاص یافته است.

حسینی با بیان اینکه در پایان سال گذشته زمین هایی نیز در اختیار مهدیشهر، سرخا و شهمیرزاد قرار گرفت، گفت: 124 قطعه زمین در سایت 55 هکتاری سمنان در اختیار جوانان قرار گرفت. در حال حاضر 600 متقاضی واجد شرایط برای فاز دوم شهر سمنان شناسایی شده اند که از این تعداد 115 نفر تاکنون زمین خود را در زمین 205 هکتاری سمنان انتخاب کرده اند.

و افزود: ادامه واگذاری در قالب گروه های سه نفره که مابه التفاوت را پرداخت نمی کنند در دستور کار است و افرادی که می توانند مابه التفاوت قیمت زمین را پرداخت کنند قطعه 200 متری نیز به صورت تکی دریافت خواهند کرد. .

آخرین وضعیت واگذاری زمین نهضت ملی مسکن استان سمنان دامغانی ها باید کمی صبر کرد.

منتظر عضویت هستیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه در دامغان پس از سمنان بیشترین متقاضی را در بین شهرهای زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان داریم، تاکید کرد: دامغان در قالب 59 نفر در نظر گرفته شده است. هکتار. زمین، اما منتظر تصویب الحاق هستیم و اگر شورای عالی شهرسازی کشور این الحاق را تصویب کند، مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

حسینی با بیان اینکه به دلیل تغییرات در دولت، نمایندگان نهادهای مختلف باید افراد خود را در شورای عالی شهرسازی معرفی کنند و این روند باعث تاخیر شده است، افزود: از هفته گذشته این شورا نیز تجمع کرده است. و امیدواریم این موضوع الحاق دامغان به زودی حل شود.

وی با بیان اینکه منتظر الحاقیه ها برای تحویل زمین هستیم افزود: در صورت تصویب این زمین 59 هکتاری هم زمین در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن و طرح جمعیت جوانان قرار می گیرد و هم نخواهیم داشت. هر گونه مشکل در این زمینه

بر اساس ثبت نام است.

مدیرکل راهداری و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه از زمان تصویب قانون سامانه ای برای ثبت نام متقاضیان در نظر گرفته شده و اولویت ما برای واگذاری زمین همین نوبت ثبت نام است، افزود: طبیعتا کسانی که زودتر ثبت نام کردند. و ابتدا زمین را دریافت خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و شهرسازی استان سمنان: مبنای تحویل ما ابتدا تامین زمین و سپس نوبت ثبت نام است.

حسینی با بیان اینکه در صورت تامین زمین، تحویل ها انجام می شود و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت، گفت: در شهر سمنان تحویل زمین در اواخر سال 1402 انجام شد و علت تاخیر به دلیل تشریفات قانونی بوده است اما در شهرستان دامغان مشکل کمبود زمین است که در صورت الحاق این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: مبنای ما برای واگذاری این است که ابتدا زمین تهیه کنیم و سپس نوبت به ثبت برسد و در صورت تامین زمین محدودیتی برای واگذاری به افراد نخواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.