افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

آخرین وضعیت شرق در کانادا.

  • کد خبر : 387151
آخرین وضعیت شرق در کانادا.

مردم سزاوار محافظت هستند فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مردم شایسته تامین امنیت هستند. افراد بیشتری با امنیت عمومی درگیر هستند ابتدا باید دغدغه های مردم را درک کنیم، نگرانی های مردم چیست، آیا آنچه ما معتقدیم دغدغه مردم است یا خیر؟ از این طریق، نظرسنجی های مختلفی را برای پی بردن […]

مردم سزاوار محافظت هستند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مردم شایسته تامین امنیت هستند. افراد بیشتری با امنیت عمومی درگیر هستند ابتدا باید دغدغه های مردم را درک کنیم، نگرانی های مردم چیست، آیا آنچه ما معتقدیم دغدغه مردم است یا خیر؟ از این طریق، نظرسنجی های مختلفی را برای پی بردن به نگرانی های مردم در زمینه امنیت عمومی انجام می دهیم.

وی افزود: به هر حال یکی از مهم ترین دغدغه های مردم موضوع سرقت بود و دیگری معتادان متجاهر بود که در سطح شهر تردد می کردند، همچنین بحث ترافیک و دیگر مسائلی بود که برنامه ریزی شده بود و. امروز می توانیم اعلام کنیم که برای امنیت عمومی مردم برنامه ریزی شده است، بر اساس دغدغه های آنها به سمتی می رویم که بتوانیم کارنامه نسبتا قابل قبولی را به مردم ارائه کنیم.

سردار رادان وی در ادامه در خصوص استفاده از بند الکترونیکی برای سارقان گفت: تعدادی از افراد را داریم که 10 تا 20 فقره سرقت انجام دادند و دستگیر شدند و پس از اجرای مجازات و پس از آزادی از زندان مجددا اقدام به سرقت کردند و این سارقان باید در زندان باشد جامعه تحت کنترل بود. جا دارد از رئیس قوه قضائیه تشکر کنم زیرا ایشان شخصاً برای این موضوع وقت گذاشتند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این طرح را در سه استان مطرح از جمله تهران بزرگ به صورت آزمایشی اجرا کرده و چندین سارق را که بیش از چهار فقره محکومیت داشتند دستگیر کرده ایم. پوشه های الکترونیکی ما این کار را برای آنها انجام دادیم و آنها را کنترل کردیم.

وی ادامه داد: زمانی که اجرای طرح ممنوعیت را آغاز کردیم، سرقت نسبت به سال قبل 19 درصد افزایش یافته بود و در حال افزایش نیز بود.

سردار رادان گفت: خوشبختانه با اجرای طرح الزام آور و موضوع عملیات روانی که به دست سارقان دیگر رسید و سایر اقداماتی که انجام دادیم از جمله گشت های آگاهی، به گشت های پیشگیری مرتبط با کلانتری توجه بیشتری داشتیم. و از دیگر یگان های پلیس استفاده کردیم و در واقع عملیات پی درپی را برای برخورد با سارقان انجام دادیم و در پایان سال 1402 نه تنها افزایش را از 19 درصد به صفر رساندیم، بلکه این رقم 6 درصد نیز کاهش یافت. . سیستم مهار الکترونیکی سرقت را تا 25 درصد کاهش داد.

رئیس پلیس جمهوری اسلامی ایران درباره کاهش سرقت با اجرای طرح باند گفت: در حال حاضر 19 درصد کاهش وقوع سرقت داریم که با اضافه شدن به 6 درصد رقمی را نشان می دهد. بیش از 25 درصد که در کنار افزایش تشخیص بسیار قابل توجه است. در سال جاری، تشخیص وقوع ما 14٪ افزایش یافته است. ما به دنبال تشخیص وقوع خود هستیم تا به رقم قابل توجهی برسیم.

وی افزود: بازدارندگی این طرح بسیار خوب بود. تاثیر راهزنان را در ایام اربعین دیدیم که اعلام کردیم کسانی که دزدهای حرفه ای هستند اگر می خواهند به سفر اربعین بروند اذیت نشوند. تعدادی از آنها دستگیر شدند و حتی یک نفر هم نداشتیم که بخواهد کسی را دستگیر کند. در واقع، ما به سمتی می رویم که ممکن است حادثه برد الکترونیکی منجر به کشف سریع شود. معمولاً موفقیت سارقان به دلیل سهل انگاری ماست.

سردار رادان تاکید کرد: معمولا موفقیت سارقان به دلیل سهل انگاری ماست. ما وقت نمی گذاریم و به اموال خود توجه نمی کنیم. ما انتظار داریم حداکثر امنیت با حداقل انطباق. به نظر می رسد در این موارد تکلیف شهروندی از بین رفته است، هرچند پلیس پیشگیری در تلاش است تا تمامی نفوذی که ممکن است سارق داشته باشد را شناسایی و رعایت این موارد را وظیفه مردمی قرار دهد. به نظر می رسد با رعایت تکلیف شهروندی و رعایت سرعت عمل بتوانیم سال بهتری را در زمینه مبارزه با سرقت داشته باشیم.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: مالکیت الاغ بسیار مهم بود. دوستان ما در نیروی انتظامی با انجام عملیات های پی در پی بر روی اموال الاغ ها اقدامات قانونی انجام شد و در تلاش هستیم این موضوع را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا سال آینده بیش از 40 هزار پوشه الکترونیکی نصب کنیم. اکنون تقریباً 6000 کانتینر نصب شده است. اکنون همه استان ها در این طرح گنجانده شده اند، اما با سه استان شروع کردیم و سپس چهار استان دیگر را اضافه کردیم. ما باید به بیش از 100000 پوشه الکترونیکی دسترسی پیدا کنیم تا در این فرآیند اطمینان حاصل کنیم. به نظر می رسد می توانیم در این زمینه خبرهای خوبی به مردم ارائه کنیم. ما به مردم نشان می دهیم که برای امنیت مردم جان خود را فدا خواهیم کرد.

سردار رادان درباره فعالیت پلیس در شهرستان های مرزی گفت: ما در عرصه امنیتی به مردم نشان دادیم که نه تنها جسم بلکه خستگی بدن را فدای امنیت مردم می کنیم و جان خود را فدا می کنیم. شهدای ما فقط جنس هستند. عملیات تروریستی اینطور نیست و حتی در مسیرهای ترافیکی نیز تعدادی از نیروهای ما در پاسگاه ها با برخورد تیراندازان به شهادت رسیدند. این بدان معنی است که مردم می دانند که تامین امنیت آسان نیست. رئیس پلیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: حاکمیت پلیس یعنی حضور، یعنی گشت زنی.

به نظر می رسد باید تجهیزات خود را بازنگری کنیم، به نظر می رسد سمند برای مقابله با عملیات تروریستی مناسب نیست، به نظر می رسد برخی تجهیزات ما باید یکباره تغییر کند و جهش کند. ماشین های ضد گلوله ما باید افزایش دهیم. البته ناگفته نماند که بیش از صدها درگیری با تروریست ها، اشرار و سارقان مسلح داشتیم که در همه آنها همکاران ما پیروز ظاهر شدند.

امنیت استان سیستان و بلوچستان به خطر افتاده است.

سردار رادان تصریح کرد: در زمان حضور آمریکا در افغانستان کشت مواد مخدر افزایش یافت. از ابتدای سال تاکنون بیش از 218 تن مواد مخدر کشف شده است و مردم باید بدانند که ماموران پلیس برای کشف این مواد جان خود را به خطر انداخته اند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: موضوع تصادفات یک موضوع اجتماعی تلخ است و همه باید بدانند که هم اکنون سالانه 20 هزار کشته بر اثر حوادث رانندگی را تجربه می کنیم. این تعداد فوتی در تصادفات رانندگی به دلیل عدم توجه رانندگان به قوانین و مقررات است چرا که سرقت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ از شایع ترین علل تصادفات به ویژه فوتی است.

وی با اشاره به علت افزایش جرایم رانندگی گفت: جرایم افزایش یافت و تا حدی مناسب بود اما درخواست کردیم برای سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز حداقل 2 میلیون تومان جریمه تعیین شود اما رقمی ثبت شد. جزئی در طرح افزایش جرایم رانندگی

50 تا 60 درصد تصادفات فوتی مربوط به خودروهای ناایمن است، زیرا در تصادفات نمی توان جان مسافر را نجات داد.

رئیس پلیس جمهوری اسلامی ایران گفت: خودروسازان پیشنهاد می کنم آنها و خانواده هایشان از پایین ترین مدل خودروی تولید شده برای مدت طولانی استفاده کنند تا ضریب اطمینان و ایمنی خودروهای داخلی مشخص شود.

وی تاکید کرد: اگر ضدگلوله خودروهای ایرانی به درستی انجام شود اولین نهادی خواهد بود که از خودروهای ایرانی ضد گلوله استفاده می کند. فرماندهی پلیس بله، اما ما کریدور سمند را برای انجام ماموریت رد کردیم، زیرا برای کمین مناسب نیست، نه فقط به این دلیل که امن نیست.

سردار رادان می گوید در حال جستجو است فن آوری های جدید جزو پلاک سوم هستیم، تصریح کرد: با پلاک سوم می توان مشکل ارسال نادرست پیامک های جریمه راهنمایی و رانندگی را حل کرد چرا که دیگر نمی توان پلاک سوم را دستکاری کرد. به جرات می گویم اگر پلاک سوم روی خودروها نصب شود تعداد بی نظمی ها صفر می شود.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در میدان هستیم فضای مجازی ما با مجرمانی سروکار داریم که از هوش بالایی برخوردارند اما متخصصان پلیس فتا کارشناسان ویژه ای هستند که در این فضا متخصص هستند.

ادامه: در زمینه عوامل فیشینگ پلیس فتا با پیشنهاد و ارائه دومین کد پویا در زمانی که کرونا وجود داشت و همه چیز آنلاین بود، این جرم یعنی جرایم فیشینگ 33 درصد کاهش یافت.

سردار رادان در خصوص طرح ساماندهی مهاجران گفت: کشور حوصله و ظرفیتی ندارد که برخی از آنها به صورت غیرقانونی وارد شده و اشتغال پیدا کنند. در تمام دنیا مشکل مهاجرت وجود دارد و شهروندان مجری قانون که در ایران مجاز نیستند امکان اقامت در ایران را ندارند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: 2 میلیون شهروند غیرمجاز تا پایان سال از ایران اخراج می شوند. تاکنون بیش از 500 هزار شهروند غیرمجاز دستگیر و رد شده اند و تعدادی دیگر نیز به عنوان خودشناس به پلیس آگاهی رفته اند. در مجموع بیش از 750000 شهروند غیرقانونی شناسایی و به کشورهای خود اخراج شده اند.

وی بیان کرد: استرداد مجرمان نسبت به گذشته افزایش یافته و دیپلماسی پلیس نسبت به قبل افزایش یافته است. اما به مردم توصیه می کنم در معاملات مراقب باشند و گول کلاهبرداران را نخورند.

سردار رادان با اشاره به وضعیت خاوری گفت: پلیس ایران به کانادا اعلام کرده است که حتی اگر نتواند این متهم را دستگیر کند، ماموران پلیس ایران می آیند و این متهم را دستگیر می کنند، اما حاضر نیستند او را تحویل دهند زیرا این متهم را دستگیر کرده اند. منافع سیاستمداران.”

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: ماموریت های پلیس امنیت اقتصادی این امر منجر به شناسایی 342 گروه بزرگ اقتصادی به ارزش 176 میلیارد ریال شد که اموال آنها مصادره و منهدم شد. ما قاطعانه معتقدیم که کالای قاچاق باید سوزانده شود.

وی در پایان گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه احتکار و قاچاق به شماره تلفن 096300 اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.