افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

آخرین وضعیت سیل/این مناطق باید سریعا تخلیه شوند! + فیلم

  • کد خبر : 237027
آخرین وضعیت سیل/این مناطق باید سریعا تخلیه شوند!  + فیلم

به گزارش رکنا، پیش بینی ها هواشناسی در مورد بارندگی‌ها در تمام مناطق کشور درست بود، اما از بین استان‌هایی که در آخرین ساعات سال 1402 بارندگی داشتند، خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال، بختیاری، کهگیلویه و بویار احمد اخطار قرمز دریافت کردند. مشکلاتی مانند آب گرفتگی ، سیل طغیان رودخانه ها، مسدود شدن راه های روستایی […]

به گزارش رکنا، پیش بینی ها هواشناسی در مورد بارندگی‌ها در تمام مناطق کشور درست بود، اما از بین استان‌هایی که در آخرین ساعات سال 1402 بارندگی داشتند، خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال، بختیاری، کهگیلویه و بویار احمد اخطار قرمز دریافت کردند. مشکلاتی مانند آب گرفتگی ، سیل طغیان رودخانه ها، مسدود شدن راه های روستایی و تخلیه شهرها به دلیل رانش زمین.

در کهگیلویه و بویراحمد طبق اعلام هلال حمار مدیرکل جمعیت، دستور تخلیه دو روستا برای جلوگیری از خسارات احتمالی صادر شده است.

به گفته کاظم فلاح دوست، امدادگران به مناطق در معرض خطر و آسیب پذیر مانند لار، قلعه دختر، دیشموک، سیلاب و کولور اعزام شدند، اما به 2 روستای «کلاگن نشین» و «کلور» با جمعیت اعزام شدند. دستور تخلیه ۲۸ منزل مسکونی و تعدادی مینی بوس برای انتقال اهالی این روستاها به امامزاده شاه غالب (ع) صادر شد.

همچنین بارندگی در این استان باعث تخریب ۲ واحد مسکونی در روستای «موگرمون» لنده شد که خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت.

در چهارمحال و بختیاری بارندگی منجر به قطع ارتباط چند روستای شهرستان کهرنگ شد. به گفته مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری، راه ارتباطی 15 روستای دهستان موگویی و چند روستای دهستان بازفت از جمله روستای «تبارک» به دلیل بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها مسدود شده است.

البته خسرو کیانی توضیح می دهد که تمامی راه های اصلی و فرعی استان باز است.

ایلام و خوزستان با این بارندگی ها شاهد طغیان و طغیان رودخانه ها بودند اما خسارت جانی و مالی عمده ای در این استان ها گزارش نشده است.

لرستان نیز مانند کهگیلویه و بویراحمد آسیب شدیدتری دید به طوری که علاوه بر مسدود شدن راه 3 روستا بر اثر طغیان رودخانه کشکان، شاهد تخلیه منطقه ای در قسمت کمپ گنجعلی بلان این شهرستان بود. به دلیل خطر رانش زمین در اثر بارندگی شدید.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان در ادامه توضیح می دهد: «کمپ گنجعلی» منطقه ای در شهرستان کهرنگ است که ساکنان آن خانه های خود را در زیر کوه ساخته اند و از آنجایی که منطقه رانشگر است و احتمال خطر با بارندگی وجود داشت، 12 منازل از 100 خانه با هماهنگی استاندار از دوشنبه شب برای رفع خطر به منطقه امن منتقل شدند.

به گفته مهدی پازوکی، گردنه “پای آستان” (در مسیر کوهدشت – گراب) نیز بسته است و مسیر کوهدشت – کهنانی و گراب به عنوان مسیر جایگزین در نظر گرفته شد.

وی همچنین توضیح می دهد: راه منتهی به سه روستای سودان که به دلیل حجم زیاد آب بسته شده بود، بازگشایی شد اما با آمدن بارندگی ها که تا صبح روز چهارشنبه ادامه دارد، ممکن است برای کاهش بارندگی دوباره مسدود شود. حجم آب

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=237027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.