افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

آخرین صورتحساب پرداخت برای تولیدکنندگان گندم.

  • کد خبر : 407304
آخرین صورتحساب پرداخت برای تولیدکنندگان گندم.

آفتاب نیوز: سهراب سهرابی اظهار داشت: 90 درصد پول گندم کاران پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز تا پایان هفته رفع می شود. وی افزود: تاکنون 186 هزار میلیارد تومب با پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل داده اند پرداخت شده است و بر اساس گزارش سازمان برنامه و […]

آفتاب نیوز:

سهراب سهرابی اظهار داشت: 90 درصد پول گندم کاران پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز تا پایان هفته رفع می شود.

وی افزود: تاکنون 186 هزار میلیارد تومب با پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل داده اند پرداخت شده است و بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور مابقی مطالبات گندم کاران را دریافت خواهند کرد. پرداخت آنها در اواخر این هفته

اعلام کرد: میزان خرید تضمینی گندم بالاتر از نیاز کشاورزان تا ساعت 7 صبح روز چهارشنبه 11 آبان به 11 میلیون و 993 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه دوره گذشته کشاورزی 16 درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش دریافتی از سامانه بنگاه های دولتی ایران، ارزش خرید تضمینی این گندم بالغ بر 211.27 میلیارد تومان است.

مجری طرح گندم تصریح کرد: این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 640 میلیون تن افزایش نشان می دهد.

وی گفت: عمده ترین استان های دارای خرید تضمینی گندم خوزستان با یک میلیون و 623 هزار تن، کردستان با یک میلیون و 172 هزار تن، گلستان با یک میلیون و 110 هزار تن، فارس با 918 هزار تن، کرمانشاه با 825 هزار تن، 60 تا 70 تن، استان های غربی، 6 تا 70 تن هستند ns. آذربایجان شرقی 603 ​​هزار تن، لرستان 540 هزار تن، خراسان رضوی 528 هزار تن.

سهرابی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی گندم، امسال تمام نیاز گندم خبازی ها و تجارت و صنعت کشور زیر پوشش تولید داخلی قرار می گیرد و نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

وی در خصوص تولید بذر گندم نیز گفت: خرید بذر گندم در رده های زایشی، مادری و گواهی شده از 500 هزار تن گذشت و بیش از 97 درصد برنامه تولید بذر در سال جاری محقق شده است.

مجری طرح گندم اذعان داشت: در مردادماه عملیات پاکسازی و ضدعفونی بذر گندم در استان ها آغاز شد و تاکنون بیش از 40 درصد بذر تولیدی بین کشاورزان توزیع شده است.

وی مهمترین دلایل افزایش تولید و خرید تضمینی گندم را لطف و عنایت خداوند متعال، شرایط دمایی مناسب و بارندگی و توزیع خوب در فصل بهار، تلاش، تلاش و زحمات کشاورزان عنوان کرد. برنامه ریزی و سازماندهی مدیران، کارشناسان و محققین در سطح ملی و استانی استفاده متوازن از کودهای شیمیایی با تاکید بر استفاده از کودهای فسفاته و پتاسیمی، افزایش استفاده از بذرهای برچسب دار و تنوع بخشی به ارقام از طریق فعالیت های پژوهشی. مؤسسه اصلاح نباتات و تهیه بذر و مؤسسه تحقیقات باران و شرکت‌های خصوصی تولید بذر، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز از طریق مدیریت سازمان‌های گیاه‌پزشکی و مدیران حفاظت گیاه‌پزشکی استان‌ها و رعایت تناوب برای حفظ تولید.

سهرابی افزود: استفاده از ارقام جدید گندم تر و دیم با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، توسعه کشت مکانیزه با همکاری سازندگان ماشین های خطی و سایر دستگاه های ردیاب و تلاش صنایع مکانیزاسیون و تبدیلی. . مرکز توسعه و روسای ادارات فناوری های مکانیزه استان ها از دیگر دلایل افزایش تولید گندم در کشور است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.