افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

آخرین شانس کشتی به بازی های المپیک می رسد/ مبارزه سخت سرلک با مدعیان – خبرگزاری بیشتر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 251709
آخرین شانس کشتی به بازی های المپیک می رسد/ مبارزه سخت سرلک با مدعیان – خبرگزاری بیشتر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، کمتر از دو ماه تا برگزاری مهم ترین رویداد ورزشی جهان باقی مانده است و ورزشکاران رشته های مختلف که موفق به کسب سهمیه المپیک نشده اند، در تلاش هستند تا جواز حضور در بازی های المپیک را به دست آورند. روزها. . تیم ملی کشتی فرنگی پیش از این […]

به گزارش خبرنگار مهر ، کمتر از دو ماه تا برگزاری مهم ترین رویداد ورزشی جهان باقی مانده است و ورزشکاران رشته های مختلف که موفق به کسب سهمیه المپیک نشده اند، در تلاش هستند تا جواز حضور در بازی های المپیک را به دست آورند. روزها. . تیم ملی کشتی فرنگی پیش از این 5 سهمیه المپیک از رحمان عموزاد، یونس امامی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع به ترتیب در اوزان 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم و تنها در وزن 57 کسب کرده است. کیلوگرم. او به سهمیه المپیک نرسیده است.

در رقابت های انتخابی کشتی فرنگی المپیک آسیا با سه نماینده یونس امامی، امیرعلی آذرپیرا و احمد محمدنژاد جوان به مصاف قرقیزستان رفت که در این میان جوان نتوانست کار معوقه را به پایان برساند و به سهمیه 57 کیلوگرم این رقابت ها برسد. آنها به مصاف حریف مغولی خود رفتند که تسلیم شکست شد و نتوانست کادرفنی را برای رسیدن به سهمیه کامل این تیم مطمئن کند. حالا علیرضا سرلک آخرین نماینده ایران در مرحله نهایی انتخابی بازی های المپیک که از 20 تا 24 اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود برای کسب مقام آخر حضور پیدا می کند. یک کار دشوار

آیا سارلک در بازی های المپیک پاریس به آخرین مقام می رسد؟

علیرضا سرلک یکی از باتجربه ترین کشتی گیران وزن 57 کیلوگرم ایران است که عناوین متعددی از جمله نایب قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا و همچنین مدال برنز نوجوانان جهان را در کارنامه خود دارد. حالا او آخرین امید کشتی ایران برای کسب ششمین سهمیه المپیک است. البته سرلک کار آسانی در استانبول پیش رو ندارد و باید به مصاف حریفان سرشناسی چون «گئورگی وانگلوف» از بلغارستان، «جیپنگ جیانگ» از چین، «روبرتی دینگاشویلی» از گرجستان، «هورست لهر» از کشور برود. آلمان، «امان امان» از هند، «سانگوون کیم» از کره، «زنابازار زنده‌نبود» از مغولستان، «سلیمان آتلی» از ترکیه و همچنین «اسپنسر لی آمریکایی».

گره کور آزاد با وزن 57 کیلوگرم.

تیم ملی کشتی فرنگی در دسته 57 کیلوگرم هنوز موفق به کسب سهمیه نشده است که نشان از ضعف کشتی ایران در این وزن دارد. موضوعی که اهالی کشتی بارها آن را مطرح کرده اند و حتی محسن کاوه، سرمربی تیم ملی کشتی نیز این موضوع را رد نکرده است.

در مسابقات قهرمانی کشور احمد محمدنژاد جوان و علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم به فینال رسیدند و جوان با اختلاف امتیاز کمی عنوان قهرمانی را به دست آورد و با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی اولین انتخاب شد. کادر فنی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک پس از ناکامی در مسابقات مذکور، شایعه تغییر وزن وی به وجود آمد.

آخرین شانس ایران در ترکیه

در صورتی که علیرضا سرلک در این وزن جواز حضور مستقیم در المپیک پاریس را کسب کند و کشتی ایران با 6 امتیاز راهی پاریس می شود اما اگر این اتفاق نیفتد، کشتی با 5 امتیاز به پاریس می رود. در حال حاضر روسیه و جمهوری آذربایجان 6 سهمیه المپیک در کشتی کسب کرده اند. در کشتی، ایران تنها کشوری است که 6 سکوی کامل المپیک را کسب کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=251709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.