افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

آخرین جنگ اسرائیل علیه حزب الله در سال 2006 به بن بست ختم شد. «مقاومت» همه را شگفت زده کرد.

  • کد خبر : 394674
آخرین جنگ اسرائیل علیه حزب الله در سال 2006 به بن بست ختم شد. «مقاومت» همه را شگفت زده کرد.

بسته به بازار؛ بخش‌هایی از گزارش به شرح زیر است: سلمان زرکا، مدیر بیمارستان زیو، که تنها مرکز درمانی در شمال اسرائیل، در نزدیکی مرز لبنان و سوریه و بلندی‌های جولان است، می‌گوید: بیمارستان ما به حالت تعلیق درآمده است و مدیریت از کارکنان خواسته است در صورت لزوم اهدای خون را در نظر بگیرند. […]

بسته به بازار؛ بخش‌هایی از گزارش به شرح زیر است:

سلمان زرکا، مدیر بیمارستان زیو، که تنها مرکز درمانی در شمال اسرائیل، در نزدیکی مرز لبنان و سوریه و بلندی‌های جولان است، می‌گوید: بیمارستان ما به حالت تعلیق درآمده است و مدیریت از کارکنان خواسته است در صورت لزوم اهدای خون را در نظر بگیرند. بیماران نیز به زیر زمین منتقل شده اند.

اگر ارتش اسرائیل نیروهای بیشتری را به جبهه جنگ لبنان بفرستد، وضعیت بدتر از آنچه هست خواهد شد.

ما در یک سال گذشته در شرایط جنگی بودیم، اما پس از شروع عملیات برای ورود زمینی ارتش به لبنان، متاسفانه همه کارکنان ما برای موج بعدی تلفات آماده هستند. زیرا وقتی در میدان جنگ قدرت بیشتری داشته باشید، کشته و مجروح بیشتری خواهید داشت.

در ادامه گزارش سی ان ان از وضعیت جبهه لبنان چنین آمده است:

زمانی که ارتش اسرائیل حمله زمینی خود را به لبنان آغاز کرد، فرماندهان اسرائیلی تأکید کردند که این عملیات هم از نظر زمانی و هم از نظر گستره جغرافیایی «محدود» خواهد بود، اما واقعیت میدان نبرد کنونی نشان می‌دهد که «آنها برای یک جنگ گسترده‌تر آماده می‌شوند.

ارتش روز سه شنبه اعلام کرد که “یگان هایی از چهار لشکر در حال حاضر در جنگ علیه لبنان مشغول هستند.” اگرچه آنها هرگز تعداد دقیق نیروهای درگیر را اعلام نکردند، اما اعتقاد بر این است که هر لشکر از 10000 تا 20000 سرباز تشکیل شده است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان تقریباً یک چهارم خاک لبنان هشدار داده است که این کشور را تخلیه کنند و بر اساس آمار سازمان ملل هم اکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در این کشور آواره شده اند.

ایده تهاجم زمینی بزرگ به لبنان نگران کننده است زیرا خاطرات آخرین جنگ اسرائیل علیه لبنان همچنان باقی مانده است. درگیری سال 2006 در اسرائیل به عنوان “جنگ دوم لبنان” شناخته می شود، اگرچه این سومین بار بود که اسرائیل آشکارا پس از حمله به لبنان در سال های 1978 و 1982 اعلام کرد که وارد خاک لبنان شده است. این جنگ پس از 34 روز بن بست پس از کشته شدن حدود 1100 لبنانی و حدود 170 اسرائیلی از جمله 120 سرباز پایان یافت.

سی ان ان: مقاومت حزب الله در میدان نبرد همه را شگفت زده کرده است

زارکا (مدیر بیمارستان زیو) به CNN گفت که این بیمارستان تنها در چند روز اول بیش از 100 سرباز (مجروح) را پذیرفته است.

CNN در ادامه نوشت:

میزان مقاومت حزب الله، حتی پس از ترور دبیرکل جنبش توسط اسرائیل، بسیاری از ناظران را شگفت زده کرده است.

حملات آنها علیه اسرائیل ادامه دارد و روز چهارشنبه دو اسرائیلی در چند کیلومتری مرز لبنان پس از حمله موشکی حزب الله جان باختند.

چندین سرباز که در حال حاضر در لبنان می جنگند به سی ان ان گفتند که زمین وسیع و کوهستانی عملیات را دشوار می کند.

یک سرباز که از اکتبر تا مارس و در ماه های ژوئیه و اوت در غزه مستقر بود و اکنون در جنوب لبنان می جنگد، گفت که جنگ در امتداد مرز شمالی با آنچه او در غزه تجربه کرد بسیار متفاوت است.

به گفته وی، چالش اصلی آنها در نبرد با حزب الله این است که پس از ماه ها جنگ در یک منطقه بسته شهری، اکنون باید در یک منطقه باز بجنگند. بنابراین، حتی ابتدایی ترین وظایف، از جمله نحوه حرکت سربازان در ستون، کاملاً متفاوت است.

به گزارش سی ان ان، ارتش اسرائیل بر روی کاغذ بسیار برتر از جنگجویان حزب الله است زیرا سلاح های پیشرفته تر و پیشرفته تر، نیروهای بسیار بیشتر، اطلاعات بهتر و متحدان قوی تر دارد، اما سربازی که با این شبکه صحبت کرد و خواست نامش فاش نشود. گفت این مزایا در نوع جنگی که در تپه های جنوب لبنان رخ می دهد، جایی که سلاح های برتر اهمیت کمتری دارند، اهمیت چندانی ندارد.

اگرچه رژیم صهیونیستی در حملات اخیر خود به لبنان با انفجار پیجرها و حمله به اعضای بلندپایه حزب الله توانست خساراتی را به این گروه وارد کند، اما ارتش اسرائیل همچنان در جنوب لبنان با مقاومت شدیدی مواجه است. زیرا حزب الله نیز برای این جنگ آماده است.

دانیل سابلمن، کارشناس امنیت بین‌المللی در یکی از دانشگاه‌های اورشلیم، می‌گوید: «انتظار این است که اسرائیل بدون پرداخت بهای گزاف در این جنگ پیروز شود، اما در مورد جنگ‌های چریکی هرگز چنین نمی‌شود». اسرائیل در سرزمینی می جنگد که حزب الله خیلی بهتر می داند و حریفش مصمم است تا جایی که ممکن است به ارتش اسرائیل خسارت وارد کند.

آنها در تأسیسات زیرزمینی مستقر هستند و یک بازی تدافعی انجام می دهند و مهم نیست که چند نفر از آنها را بکشید، باز هم خواهند کشت. [در یک جنگ چریکی] طرف ضعیف‌تر در نهایت با تحمیل هزینه‌های مستمر برنده می‌شود.

به گفته این کارشناس، این دقیقاً همان اتفاقی است که در سال 2006 رخ داد، زمانی که اسرائیل با وجود توانایی های برتر خود نتوانست پیروز شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.