افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

آخرین اخبار از پرونده زهرا فکور صبور و داریوش مهرجویی

  • کد خبر : 405704
آخرین اخبار از پرونده زهرا فکور صبور و داریوش مهرجویی

به گزارش مانیبان، اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز گفت: مهمترین موضوع این روزها اتفاقاتی است که در فلسطین، لبنان و یمن شاهد آن هستیم. وی ضمن ابراز تاسف از شهادت یحیی سنور گفت: مقاومت جانانه او و مردم فلسطین و لبنان نشان داد که مردان حق مطالبه حق و بیان حقایق لحظه و زمان […]


به گزارش مانیبان، اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز گفت: مهمترین موضوع این روزها اتفاقاتی است که در فلسطین، لبنان و یمن شاهد آن هستیم.

وی ضمن ابراز تاسف از شهادت یحیی سنور گفت: مقاومت جانانه او و مردم فلسطین و لبنان نشان داد که مردان حق مطالبه حق و بیان حقایق لحظه و زمان را نمی دانند. این نشان می دهد که خط سرخ شهادت هر روز پررنگتر و عاشقان این راه بیشتر و دشمنان رسواتر و خاردارتر خواهند شد.

جهانگیر گفت: کسانی که در فلسطین هستند حتی افراد غیرمسلمان در دست صهیونیست ها گرفتار شده اند.

و افزود: امروز ایران اسلامی در وضعیت خاصی قرار دارد. ما از یک سو در اوج وحدت ملی هستیم، اوج این اقتدار را رزمندگان سپاه و ارتش در عملیات غرور آفرین صادق یک و دو نشان دادند.

جهانگیر تصریح کرد: دشمن در جبهه های نبرد با تحقیر و ظالمانه تلاش می کند با کودک کشی و انتقام گیری کور جریان مقاومت را به نفع خود برگرداند و با سوء استفاده از جنگ رسانه ای مردم را از ادامه مبارزه منصرف کند. ; بنابراین باید مراقب باشیم که با حرف و نظر خود آب به آسیاب دشمن نریزیم. نظارت بر رسانه ها برای شناسایی نقشه های دشمن برای فریب او مهم است.

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر حق حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه، گفت: با توجه به ادعاهای واهی برخی کشورها در این زمینه، لازم به یادآوری است که این مسائل در شرایطی مطرح می شود که دنیا نیاز به شناسایی جنایات دارد. رژیم صهیونیستی افکار عمومی خود را منحرف کند و نتیجه دیگری نخواهد داشت.

جهانگیر گفت: بنابراین به کشورهای همسایه توصیه می کنیم همانطور که جمهوری اسلامی ایران نشان داد اجازه ندهند که دشمن در طول 8 سال جنگ تحمیلی هیچ بخشی از خاک خود را تصرف کند. او به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد که بخشی از خاک این سرزمین را تصاحب کند.

وی گفت: هیچ کشوری حاضر نیست از حاکمیت ارضی خود دست بکشد و ایران با ادعاهای دروغین روبرو خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال ایسنا درباره جزئیات «عدم ارجاع پرونده‌های تصادفات رانندگی از آذرماه» از سوی علی فرهادی معاون وزیر دادگستری، گفت: در خصوص ترافیک پرونده‌های تصادفات آیین‌نامه‌ای در دستور کار قرار گرفت. اجرای برنامه هفتم ظرف مدت سه ماه توسط وزارت دادگستری تهیه می شود. در این راستا آیین نامه ای تنظیم شد که برای بررسی به معاونت حقوقی قوه قضاییه ارسال شد و پس از نهایی شدن به ریاست قوه قضاییه و پس از تصویب به دولت ارسال می شود.

وی افزود: پس از تصویب این آیین نامه در رابطه با مواد 716 و 717 مبحث کیفری قانون مجازات اسلامی که در خصوص آسیب های بدنی است، پرونده مستقیماً به بیمه و یا صندوق خسارت های بدنی ارسال می شود و بلافاصله. غرامت پرداخت خواهد شد که از تاخیر در روند جلوگیری می کند.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: بر اساس مواد 714 و 715 که قتل غیرعمد یا بیماری صعب العلاج است، در صورتی که مواردی در این زمینه به مرجع قضایی ارائه شود، پس از ارائه به مرجع قضایی در صورت عدم اعتراض، پرونده برای پرداخت مهریه بلافاصله به مرجع مربوطه ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت فعلی پرونده آذین خودرو آرامیس مهرشهر کرج گفت: این پرونده تیرماه سال گذشته در شعبه 19 بازپرسی کرج تشکیل شد. این پرونده 2200 شاکی و 88 متهم دارد. برآورد ریالی پرونده بیش از هزار میلیارد تومان بوده است. پس از ارجاع به دادگاه کیفری، پرونده به بازپرسی اعاده و پس از رفع ایرادات مجدداً به دادگاه اعاده شد. صبح امروز اولین جلسه دادگاه در شعبه مذکور تشکیل شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر شبهات مطرح شده در خصوص پرونده قتل داریوش مهرجویی و ادعای وکیل وی مبنی بر اینکه پای شخص دیگری در این پرونده دخیل است، گفت: آنچه شما گفته اید اظهارات وکیل پرونده است. ، و تاکنون هیچ دلیلی که به نفع دادگاه باشد وجود ندارد. مشخص نیست که شخص دیگری در آن دخیل بوده است. در این پرونده پلیس و دادسرا تحقیقات دقیقی را انجام داده و در سایه تحقیقات و اظهارات متهم تمامی جوانب پرونده روشن می شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت فعلی پرونده فرزندان نخست وزیران سابق قوه قضائیه گفت: قبلا اعلام کرده ایم که خط قرمزی برای رسیدگی به پرونده های مردم نداریم و نخواهیم داشت. متعلق به قوه قضائیه است و قوه قضاییه در این زمینه گامی رو به جلو برداشته است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: از زمان تشکیل پرونده و پیگیری های انجام شده در دادگاه، برای ۲۸ نفر اتهامات وارده صادر شد. پرونده برخی از متهمان همچنان در دادگاه مفتوح است. پس از ارسال بخشی از پرونده دادسرا به دادگاه و پس از تشکیل جلسات دادگاه و مشورت با کارشناسان و اعلام نظر کارشناسی، در نهایت چند متهم مجرم شناخته و محکوم شدند.

وی افزود: از 28 متهم، 24 نفر از جمله افرادی که نام بردید به حبس و مصادره اموال و عواید ناشی از جرم، مصادره مال، جزای نقدی و قمه محکوم شدند. 4 نفر از متهمان تبرئه شدند اما به دلیل غیر قطعی بودن و بدوی بودن حکم از ذکر جزئیات خودداری می کنیم. پس از تایید، اطلاعیه به تفصیل ارائه خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پرونده سارقان مسلح منازل شهروندان در تهران گفت: قوه قضائیه برای تامین امنیت جامعه تحمل مجرمان به ویژه سارقان مسلح را نخواهد داشت و به شدت با آنها برخورد می شود. از تلاش مستمر پلیس آگاهی فراجا در شناسایی و دستگیری سه سارق مسلح تشکر می کنیم. دو تن از مجرمان آزاد هستند و اسامی و عکس های آنها با دستور قضایی منتشر می شود.

وی افزود: این باندهای مسلح وحشیانه به منازل شهروندان تهرانی حمله کردند و ضمن حمله به بستگان آنها، آنها را زندانی و از اقدامات آنها فیلمبرداری کردند که بعضا در اینترنت منتشر می شد. اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سه تن از این سارقان مسلح روز گذشته با حضور 19 نفر از بستگان شاکیان در سالن 15 دادگاه انقلاب برگزار شد و جلسه بعدی امروز برگزار می شود. این سارقان با استفاده از سلاح گرم و چاقو رعب و وحشت گسترده ای را در جامعه ایجاد کردند و بسیاری از خانواده هایی که مورد سرقت قرار می گرفتند دچار آسیب های روحی و بعضاً جسمی می شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پس از دستگیری سارقان، برای سه نفر از آنها به اتهام محاربه کیفرخواست صادر شد. در میان دستگیرشدگان سرکرده این باند نیز دیده می شود.

در ادامه این دیدار فیلمی از سرقت های این افراد از منازل برخی شهروندان در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

جهانگیر در پاسخ به این سوال که سالانه حدود 30 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، دادستان در این خصوص چه کرده است؟ وی گفت: آلودگی هوا معضلی ترکیبی و چندوجهی است. نهادهای امانتداری در این زمینه وظایفی دارند و نقش مردم و نهادها در این امر بسیار مهم است. در خصوص هوای پاک فرهنگ سازی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسایل نقلیه شخصی و همچنین تعمیر به موقع خودروها و … و کمک به مردم در کاهش آلودگی هوا حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: هفته گذشته رئیس قوه قضاییه در این زمینه تاکید کرد که نظام باید به وظایف خود عمل کند و در صورت بروز غفلت فعلی در این زمینه باید اقدامات لازم انجام شود تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم. از این نظر دادستان کل کشور و سازمان بازرسی وظایفی دارند. سازمان بازرسی تاکنون بیش از 100 جلسه در این زمینه برگزار کرده و به 15 دستگاهی که به وظایف خود عمل نکرده اند تذکر داده است.

جهانگیر گفت: در خصوص اسقاط موتورسیکلت ها و خودروهای فرسوده برای کاهش آلودگی هوا، تذکرات مربوطه به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است. بسیاری از دستگاه ها به دلایل مختلف عملکرد خود را انجام نداده اند. علاوه بر این، مقامات چندین وزارتخانه متهم شده اند

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت فعلی پرونده ولی الله سیف و احمد عراقچی گفت: این افراد و هشت متهم دیگر در یک پرونده تخلف از نظام پولی محکوم شدند که مجددا رسیدگی و پذیرفته شد. در دیوان عالی کشور پرونده به بند «هم واره» ارجاع شد.

جهانگیر افزود: پرونده در بند پنج دادگاه ویژه جرائم اقتصادی در دست بررسی است و تاکنون جلسه دادگاه تشکیل شده و رسیدگی به آن ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر «اظهارات برخی افراد علیه جبهه مقاومت»، تصریح کرد: در این شرایط حساس، توافق با دشمن گناهی نابخشودنی است. نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی جرم است و پیگرد قانونی دارد و به رسانه ها هشدار می دهیم مراقب باشند دشمن را بهانه نگیرند. به همین دلیل به 16 نفر اخطار و 3 نفر بازداشت هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات پیشگیرانه دادستانی برای جلوگیری از حوادثی مانند آتش سوزی بازار آهن شادآباد، چرا با این اقدامات شاهد آتش سوزی مهیب بودیم؟ وی گفت: متاسفانه آتش سوزی هفته گذشته در بازار آهن شادآباد منجر به فوت سه نفر در جریان این حادثه و یک نفر نیز در بیمارستان جان خود را از دست داد. دادستان تهران بلافاصله به همراه دو نفر از دستیاران خود در محل حاضر شد و با مشخص شدن فوتی در این حادثه، بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شد. بلافاصله در این رابطه پرونده تشکیل و دو نفر دستگیر و شعبه ویژه برای رسیدگی به این پرونده تعیین شده است. 13 کارشناس رسمی در حوزه های مختلف برای تعیین علت حادثه و توزیع مقصران در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در خصوص بررسی ناامنی در بازار آهن، موضوع برای تعیین میزان ناامنی در این بازار به کارشناس ارجاع شده است که پس از نهایی شدن گزارش اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت در حوزه ارزهای رمزنگاری شده و نظر قوه قضاییه در این زمینه گفت: در خصوص ارزهای رمزنگاری شده بارها اعلام کرده ایم که سیاست قوه قضاییه در این زمینه این خواهد بود. بر اساس سیاست های دولت است و بانک مرکزی و دولت موظف به تعیین و ابلاغ سیاست ها هستند. اما قوه قضائیه هشدار داده و از وقوع جرایم احتمالی جلوگیری کرده است.

وی افزود: استخراج ارزهای رمزپایه پس از اخذ مجوزهای قانونی اشکالی ندارد و قوه قضائیه بر اساس قوانین موجود از آن حمایت می کند. با این حال، طبق قوانین کشور مانند مبارزه با پولشویی، مردم باید از خرید و فروش ارزهای رمزپایه پشتیبانی نشده خودداری کنند.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده زهرا فکور بازیگر سینما گفت: متهم پرونده متوفی فکور صبور تحت تعقیب بود و در این رابطه پرونده تشکیل شد. در این مورد بحث کلاهبرداری از متوفی مطرح شده است. متهم پس از پایان دادگاه به 4 سال حبس تعزیری محکوم شد.

منبع: ایسنا


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.