افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

آخرین اتفاق در پرونده فساد تیمی / احتمال سقوط مس به دسته دوم – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 286916
آخرین اتفاق در پرونده فساد تیمی / احتمال سقوط مس به دسته دوم – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین دوره لیگ یک فوتبال کشور با قهرمانی پرسپولیس در جام قهرمانی به پایان رسید. همچنین صنعت نفت آبادان و پکان تهران با قرار گرفتن در رده های پانزدهم و شانزدهم برای ادامه کار خود در لیگ آزادگان به لیگ دسته اول سقوط کردند. اما مهمترین اتفاق مربوط به […]

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین دوره لیگ یک فوتبال کشور با قهرمانی پرسپولیس در جام قهرمانی به پایان رسید. همچنین صنعت نفت آبادان و پکان تهران با قرار گرفتن در رده های پانزدهم و شانزدهم برای ادامه کار خود در لیگ آزادگان به لیگ دسته اول سقوط کردند.

اما مهمترین اتفاق مربوط به بازگشایی پرونده فساد فوتبال مربوط به فعالیت باشگاه مس رفسنجان در فصل 1401-1400 است که با ورود مقامات قضایی به مهدی همراه بود. تاج رئیس فدراسیون چاره ای جز برکناری خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران نداشت و از آن گذشته سهیل مهدی مسئولیتی در کمیته مسابقات سازمان لیگ ندارد.

موضوعی که باعث شد مقامات بین المللی فوتبال مانند AFC خواستار رسیدگی به پرونده رشوه و دستکاری قرارداد شوند.

موضوعی که باعث مداخله جدی کمیته های انضباطی و اخلاقی فدراسیون فوتبال برای پیگیری موضوع شده تا احتمال حذف مس رفسنجان از لیگ برتر و سقوط این تیم به لیگ برتر مطرح شود.

پرونده ای که مهدی تاج دستور رسیدگی و تصمیم انضباطی قبل از شروع فصل آینده لیگ برتر را صادر کرد.

اگر با حکم کمیته انضباطی باشگاه مس رفسنجان به لیگ های پایین سقوط کند، ابهام زیادی در اساسنامه سازمان لیگ وجود دارد. خبرنگار مهر کسب گزارش داد که در چنین مواردی هیات مدیره سازمان لیگ در مورد نحوه انتخاب تیم جایگزین به جای تیمی که حکم انضباطی دریافت کرده است، تصمیم گیری می کند.

سوالی که احتمال بازگشت یکی از دو تیم سقوط کرده رقابت های مقدماتی لیگ برتر فصل بیست و سوم یعنی پیکان تهران و صنعت نفت آبادان را مطرح می کند که به گزارش خبرنگار مهر، احتمال بازگشت آن ها به پانزدهم خواهد بود. تیم واجد شرایط پیکان در لیگ برتر باقی می ماند و مس به همراه صنعت نفت آبادان به مسابقات لیگ در سطوح پایین تر سقوط می کند.

اما هیات مدیره سازمان لیگ فوتبال در نظر دارد این موضوع را در دستور کار جلسه بعدی قرار داده و احتمالات را بررسی کند تا با حکم کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت مس رفسنجان به دلیل مفاسد مالی، تیم تعویضی معتبر باشد. برای انتخاب

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.