افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

آخرین آمار بازپرداخت 350 میلیون وام مسکن روستایی افزایش سقف نصب 400 میلیون تومانی چه شد؟

  • کد خبر : 361085
آخرین آمار بازپرداخت 350 میلیون وام مسکن روستایی افزایش سقف نصب 400 میلیون تومانی چه شد؟

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: طبق قانون 200 هزار فقره مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت شد و از اوایل دهه 80 دولت تصمیم گرفت خدمات بانکی کم هزینه را به متقاضیان نوسازی مسکن روستایی ارائه کند. سال گذشته برای اولین بار وام مسکن روستایی از 200 هزار به 350 هزار رسید و این […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: طبق قانون 200 هزار فقره مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت شد و از اوایل دهه 80 دولت تصمیم گرفت خدمات بانکی کم هزینه را به متقاضیان نوسازی مسکن روستایی ارائه کند.

سال گذشته برای اولین بار وام مسکن روستایی از 200 هزار به 350 هزار رسید و این موضوع بی نظیر بود و برای بانک ها تامین مالی و پرداخت به موقع آن بسیار سخت بود.

به همین منظور، رویه اداره ضمانت وام 350 میلیون تومانی در سال گذشته مشکلات زیادی را برای متقاضیان و حتی 9 بانک عامل ایجاد کرد، اما آنطور که مسئولان بنیاد مسکن مدعی هستند، آمار مراجعه به بانک ها و ارائه پرونده ها کافی و آمار خوب

با روی کار آمدن دولت چهاردهم و تاکید مسعود مزکیان رئیس جمهور بر برنامه هفتم توسعه، به نظر می رسد برخی تصمیمات خلق الساعه برای پرداخت وام مسکن تا حدودی از بین برود.

اکنون با روی کار آمدن دولت چهاردهم و تاکید مسعود مزکیان رئیس جمهور بر برنامه هفتم توسعه، به نظر می رسد برخی تصمیمات خلق الساعه در خصوص پرداخت وام مسکن تا حدودی از بین برود.

در برنامه هفتم توسعه به تمدید سالانه 200 هزار فقره اشاره شده است و تاکیدی بر سقف وام مسکن و میزان افزایش آن نشده است.

به نظر می رسد یکی از این تصمیمات افزایش سقف سقف وام مسکن روستایی و تعداد خانه های روستایی برای نوسازی باشد. زیرا در برنامه هفتم توسعه به تمدید سالانه 200 هزار واحد اشاره شده است و تاکیدی بر سقف وام مسکن و میزان افزایش آن نشده است.

غلامرضا صالحی، مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این سوال که آخرین آمار پرداختی مسکن روستایی تا سقف 350 میلیون تومان از کشور در چه وضعیتی است. 9 بانک عملیاتی؟ وی گفت: پس از تشکیل کمیسیون زیربنایی دولت به ریاست فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی باید گزارشی از آخرین وضعیت و شرایط موجود نوسازی و ساخت منازل روستایی به این کمیسیون ارائه کنیم. و به نوعی باید از اقدامات انجام شده و نیاز به این برنامه ها دفاع کرد.

در قانون برنامه هفتم توسعه درباره وضعیت مقاوم سازی مسکن روستایی مقرر شده است که سالانه 200 هزار مسکن نوسازی و ساخته شود.

وی ادامه داد: همانطور که در قانون نیز مشخص و تاکید شده است، نوسازی و ساخت مسکن روستایی به نفع کشور است. به هر حال تاکید دولت چهاردهم بر برنامه هفتم توسعه است و در قانون برنامه هفتم توسعه آمده است که سالانه 200 هزار واحد مسکونی باید نوسازی و ساخته شود.

در برنامه هفتم توسعه به تعداد و سقف وام مسکن روستایی اشاره نشده است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور مسعود بیزیکیان مبنی بر اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، به نظر می رسد برخی تصمیمات در خصوص برنامه های مسکن روستایی از نظر تعداد نوسازی تغییر کند. اما آنچه مشخص است این است که تعداد و حداکثر سقف وام مسکن روستایی در برنامه هفتم توسعه ذکر نشده است.

صالحی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی برای افزایش سقف وام مسکن روستایی که در حال حاضر 350 میلیون تومان است به 400 میلیون تومان ارائه می شود؟ وی تاکید کرد: به هر حال همانطور که در برنامه هفتم توسعه هم اشاره کردم تعداد خانه هایی که نیاز به نوسازی دارند 200 هزار خانه است اما برای سقف سقف وام مسکن روستایی تعداد مشخصی وجود ندارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: به هر حال تلاش ما این است که گزارشی از وضعیت موجود به کمیسیون زیربنایی دولت ارائه کنیم. تلاش ما بر این خواهد بود که گزارشی واقعی از احیای منازل روستایی و سایر امور مربوط به روستا به این کمیسیون ارائه کنیم.

در حال حاضر 54 درصد خانه های روستایی مقاوم سازی و مناسب سازی شده اند

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از خانه های روستایی کشور مقاوم سازی شده اند؟ وی گفت: درصد نوسازی خانه های روستایی با سرعت خوبی افزایش یافته است چرا که در سال های اخیر سقف تسهیلات تا حدودی بهتر شده است. در حال حاضر 54 درصد از خانه های روستایی نوسازی و مناسب سازی شده است.

برای 300 هزار تقاضای وام از 350 میلیون مورد، برای بانک های عامل پوشش نامه صادر شده و برای 140 هزار درخواست قرارداد منعقد شده است.

صالحی درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات 350 میلیون تومانی روستایی نیز گفت: در حال حاضر 300 هزار درخواست وام 350 میلیون تومانی به بانک های عامل صادر شده و برای 140 هزار درخواست نیز قرارداد بسته شده است.

سازوکار مسکن روستایی از بهمن ماه سال گذشته پس از طی مراحل اداری برای اخذ ضمانت نامه بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به 9 بانک عملیاتی ابلاغ و آغاز شد. اما از اول دی ماه 1402 پرداخت 350 میلیون تومان اعتبار آغاز شد و در این مدت 1000 درخواست وام 350 میلیونی برای بانک های عامل صادر و برای حدود 140 هزار درخواست قرارداد منعقد شد.

همانطور که آمار نشان می‌دهد استقبال خوبی از متقاضیان ساخت مسکن بوده و طبق پیش‌بینی مسئولان بنیاد مسکن، قرار بود تخصیص 350 میلیون تومبه در سال 1402 و معرفی به بانک‌های عملیاتی در خرداد 1402 به پایان برسد. امسال و سپس پیشنهاد وام 400 میلیون تومانی برای تصویب به دولت ارائه شود و با شهادت آیت الله رئیسی و تشکیل دولت چهاردهم باید منتظر ماند و دید که وضعیت مسکن روستایی چگونه پیش می رود و چگونه خواهد شد. مقدار درپوش

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=361085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.