افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

آتش سوزی به 2.5 هکتار از باغات زیتون سرپل ذهاب خسارت وارد کرد

  • کد خبر : 281177
آتش سوزی به 2.5 هکتار از باغات زیتون سرپل ذهاب خسارت وارد کرد

آفتاب نیوز: ایرج بهرامی افزود: در 2 روز گذشته 2 مورد آتش سوزی در این شهرستان رخ داد و طی این حادثه به 2 باغ زیتون در روستای نافرا و زله رش از توابع شهرستان سرپل ذهاب خسارت وارد شد. بر اساس بازدید و گزارش کارشناسان جهاد کشاورزی به دلیل وجود علف های هرز فراوان […]

آفتاب نیوز:

ایرج بهرامی افزود: در 2 روز گذشته 2 مورد آتش سوزی در این شهرستان رخ داد و طی این حادثه به 2 باغ زیتون در روستای نافرا و زله رش از توابع شهرستان سرپل ذهاب خسارت وارد شد. بر اساس بازدید و گزارش کارشناسان جهاد کشاورزی به دلیل وجود علف های هرز فراوان در باغات زیتون و خشک شدن بوته ها به دلایل نامعلومی بوته ها و علف های خشک موجود در زمین باغ و اطراف آن دچار حریق شدند. از 400 اصله درخت زیتون مثمر در سطح حدود 2.5 هکتار آسیب دید.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب ادامه داد: به محض اطلاع از آتش سوزی خودروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند و با کمک نیروهای مردمی آتش مهار و از آسیب جدی به درختان جلوگیری شد.

بهرامی یادآور شد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده و آماده سازی کانون بحران، همراهی مردم، در دسترس بودن تعداد زیادی تراکتور با تجهیزات باربری و تانکر پر از آب آماده و همچنین حضور به موقع سازمان های مردم نهاد از زاگرس و همکاری همه جانبه سازمان آتش نشانی تاکنون بیشترین آتش سوزی هایی که در مناطق مختلف شهر کنتر رخ داده و خسارت جزئی در مزارع و باغات رخ داده است.

وی با بیان اینکه با وجود تعداد زیاد آتش سوزی ها حدود هشت هکتار از مزارع گندم آسیب دیده است، افزود: به دلیل تراکم پوشش گیاهی و علف ها و گرم شدن هوا و خشک شدن این گیاهان احتمال وقوع آتش سوزی در سال های پرباران وجود دارد. . در تمام مناطق جهان طبیعی است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب با بیان اینکه در اثر بی احتیاطی و بی توجهی، سطح وسیعی از منابع طبیعی دچار آتش سوزی و آسیب های جبران ناپذیری به طبیعت خواهد شد، بر رعایت توصیه ها و توصیه های ایمنی تاکید کرد.

بهرامی بیان کرد: برای جلوگیری از آتش سوزی در مناطق طبیعی از مردم و مسافران درخواست می شود هنگام بازدید از آتش افروزی، گذاشتن اشیای شیشه ای و ته سیگار و کمپینگ در مناطق بوته زار و جنگلی خودداری کنند.

وی زمین های کشاورزی سرپل ذهاب را مستعد آتش سوزی دانست و یادآور شد: مزارع کشاورزی به دلیل گرم شدن هوا در معرض آتش سوزی هستند و در این راستا لازم است کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش به طور جدی خودداری کنند. از مزارع، زیرا علاوه بر آسیب به خاک و ایجاد آلودگی های زیست محیطی، گاهی باعث سرایت آتش به مراتع نیز می شود.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار نفر جمعیت، 48 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، هشت روستا و 226 آبادی و دارای 310 کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

سرپل ذهاب دارای 55 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که حدود 150 تا 170 هزار تن محصول در 52 هزار و 700 هکتار از مزارع کشاورزی و حدود 14 هزار تن محصول در 2 هزار و 300 هکتار از باغات برداشت می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=281177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.