افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

«آبداران» کهگیلویه و بویراحمد بی نان/ معوقه خود را پرداخت نکرده اند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 404548
«آبداران» کهگیلویه و بویراحمد بی نان/ معوقه خود را پرداخت نکرده اند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – پژمان علیپور: کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی در جغرافیای پهناور ایران و زاگرس است که مدیریت منابع آب در سطح روستاها را در بحث کلرزنی، نگهداری و تعطیلی و روشن شدن پوشش می دهد. . پمپ ها در بخش آبخوان شرکت آب‌بر کهگیلویه و بویراحمد با حدود 190 نفر، […]

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – پژمان علیپور: کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی در جغرافیای پهناور ایران و زاگرس است که مدیریت منابع آب در سطح روستاها را در بحث کلرزنی، نگهداری و تعطیلی و روشن شدن پوشش می دهد. . پمپ ها در بخش آبخوان

شرکت آب‌بر کهگیلویه و بویراحمد با حدود 190 نفر، کنترل شبکه، کلرزنی و مراقبت از تجهیزات آب و فاضلاب روستایی و حاشیه‌ای را برعهده دارد.

مشکلات معوقات چند ماهه قضایی و عدم پایبندی به تعهدات باعث مشکلات آبدارها شده است.

متاسفانه بی توجهی به این قشر کشاورزان آب را با بدهی های هنگفت و از نظر درآمد و معیشت در تنگنا قرار داده است.

کسی نیست که صدای قایقرانان را بشنود.

پرداخت نشدن مطالبات آبداران موضوع را به تریبون های نماز جمعه و انتقادات تند یکی از ائمه جمعه کشاند.

آهنربای جمعه دهشت وی با انتقاد شدید از پرداخت نشدن مطالبات قایقرانان گفت: ظاهرا هیچکس در استان حاضر به شنیدن صدای قایقران نیست.

حجت الاسلام سید علی وحدانی فر افزود: 200 قایقران استان از ابتدای سال حقوق دریافت نکرده اند و قایقرانان بی نان حکایت کارگران شرکت آب و فاضلاب هستند که ماه هاست حقوق دریافت نکرده اند.

وحدانی فر تصریح کرد: به مسئولان ذیربط توصیه می کنم یک ماه را با حقوق معوق سپری کنند تا متوجه شوند در چنین شرایطی و در شرایطی که مشکلات اقتصادی به همه اقشار به ویژه کارگران فشار می آورد، زندگی سخت است، انجام ندادن آن چه توجیهی دارد. آن را؟ پرداخت دستمزد و مطالبات کارگران آب؟

آهنربای جمعه دهشت وی با تاکید بر اهمیت نقش قایقرانان در ارائه خدمات به مردم روستا تصریح کرد: قایقرانان در خط مقدم خدمات رسانی به مردم روستا هستند و علاوه بر تامین آب آشامیدنی رنگ شناسی و قرائت کنتور نیز نشان دهنده انشعاب های غیر مجاز است.

اختلافات داخلی نباید بر کارگر تأثیر بگذارد

وحدانی فر افزود: اختلافات درونی آنها نباید گریبان کارگر را بگیرد و در این شرایط خاص اقتصادی نباید فشار معیشت به پایان برسد.

آبدار در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: فراز و نشیب پرداخت ها در سال های اخیر معیشت آبداران را با چالش مواجه کرده است.

علی که بیش از 12 سال است در یکی از روستاها مشغول به کار است، افزود: متاسفانه پرداخت های سال جدید با شرایط بسیار بدتری مواجه شده و جان همه قایقرانان تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بارها مطالبات آبداران را در جلسات و برخوردهای حضوری فریاد زده ایم، گفت: متأسفانه حرف های زیادی در حد وعده می ماند و سفره خالی آبداران درد همه خانواده های این قشر بزرگوار است.

این آبدار خواستار حمایت صریح کارفرمایان و به روز رسانی کنید پرداخت ها و تعهدات بیمه ای.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح وضعیت پروژه های تعمیر و نگهداری تجهیزات و منابع آب و فاضلاب روستایی پرداخت و به مشکلات بودجه ای و تامین حق بهره برداران اشاره کرد.

براتعلی صالحی با اشاره به ادغام آب و فاضلاب و ابلاغ رئیس جمهور سابق و معاون اول رئیس جمهور در آن دوره اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف است کلیه ردیف های برنامه و بودجه روستایی را به طور کامل پرداخت کند.

192 قایقران مشغول کار هستند

صالحی بیان کرد: در پروژه نگهداری که شامل چندین ایستگاه پمپاژ است و هزار و 343 روستا را در بر می گیرد، اقداماتی را برای تامین آب پایدار، سالم و بهداشتی انجام می دهیم.

وی افزود: 192 قایقران در این پروژه فعالیت می کنند که علاوه بر وظایف اپراتور، پمپ ها و کلر زنی را نیز روشن می کنند.

صالحی گفت: کل قرارداد این پروژه 60 میلیارد تومان است و سازمان مدیریت سالانه 8 میلیارد تومان بودجه برای مواد ضدعفونی کننده و کلر پرداخت می کند که 5 میلیارد تومان آن مربوط به روستاها است. بخشی از این یک قرارداد است.

صالحی همچنین به مشکلات شبکه داخلی و حوادث تصادفی اشاره کرد و گفت: گاهی روستاهایی هستند که ممکن است در تمام طول سال تا 1800 متر مشکل شبکه داشته باشند و مجبوریم لوله ها را تعویض کنیم و این حوادث تصادفی بر عهده پروژه نگهداری است. .

دستگاه مدیریت موظف به پرداخت خط اعتباری است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف به اعطای این ردیف اعتباری است، افزود: کل اعتباری که در اختیار ماست 20 میلیارد تومان است که حتی پروژه 60 میلیارد تومانی را هم پوشش نمی دهد و 40 میلیارد آن باقی مانده است.

صالحی به جلسات آبداران نیز اشاره کرد و گفت: آبداران زیر نظر پیمانکار هستند اما سازمان مدیریت از 60 میلیارد قرارداد تنها 16 تا 20 میلیارد پرداخت می کند و قطعا در پرداخت ها مشکل خواهیم داشت.

بدهی 634 میلیارد تومانی

صالحی به بدهی های سالانه اشاره کرد و افزود: پروژه آبداران سالانه 120 میلیارد تومان از دوره قبل بدهی دارد و با بدهی 624 میلیارد تومان آب و فاضلاب را تحویل گرفتیم.

مدیر کل آبفای استان گفت: در این 16 ماه بیش از 300 میلیارد تومان از این بدهی ها را پرداخت کرده ایم و اگر قبلا سالانه 50 میلیارد تومان پرداخت می شد اکنون آب و فاضلاب این میزان بدهی نداشت.

صالحی همچنین افزایش اعتبار استرس را از 15 میلیارد تومان به 96 میلیارد تومان در سال گذشته برشمرد و تاکید کرد: در حال پیگیری مشکلات و افزایش حقوق کارکنان از 50 درصد به 100 درصد هستیم.

با توجه به شرایط سخت معیشتی آبزی پروران انتظار می رود علاوه بر پرداخت مطالبات، شرایط بیمه و خدمات نیز مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.