افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

سه نکته درباره ترور سید حسن نصرالله

  • کد خبر : 380095
سه نکته درباره ترور سید حسن نصرالله

به گزارش رکنا، رضا غبیشاوی در یادداشتی نوشت: جلسه حضوری برگزار کنید. سید حسن نصرالله و فرماندهان کلیدی حزب الله در منطقه ضاحیه، تصمیم و رفتار اشتباه راه را برای حمله موفقیت آمیز اسرائیل هموار کرد. این تصمیم و رفتار اشتباه احتمالا ناشی از نفوذ بوده است. 1. حزب الله لبنان یک گروه سازمان یافته […]

به گزارش رکنا، رضا غبیشاوی در یادداشتی نوشت: جلسه حضوری برگزار کنید. سید حسن نصرالله و فرماندهان کلیدی حزب الله در منطقه ضاحیه، تصمیم و رفتار اشتباه راه را برای حمله موفقیت آمیز اسرائیل هموار کرد. این تصمیم و رفتار اشتباه احتمالا ناشی از نفوذ بوده است.

1. حزب الله لبنان یک گروه سازمان یافته است که بیشتر به ساختار وابسته است تا افراد. هر نیرو برای شهادت آماده است و هر نیرو جایگزینی دارد که به محض رفتن آنها جایگزین می شود.

اما شخصیت مردم به ویژه در سطوح بالای فرماندهی بسیار قوی است، به ویژه سید حسن نصرالله که علاوه بر ویژگی های شخصیتی قوی و مهارت های فردی و رفتاری، در رهبری حزب الله نیز تأثیرگذار بود. حزب الله لبنان فعلی امتداد شخصیت نصرالله است. با ترور نصرالله نه تنها عمر نصرالله در این دنیا به پایان رسید، بلکه با «حزب الله نصرالله» خداحافظی خواهیم کرد و حزب اللهی جدید خواهیم داشت. حزب الله که قطعا رنگ رهبر جدید را خواهد داشت.

به خصوص که اسرائیل در ماه های اخیر فرماندهان کلیدی و عالی رتبه را در بالاترین سطوح واحدهای نظامی هدف قرار داده است. در نتیجه در حزب الله نه تنها با رهبر و رهبری جدید، بلکه با رهبری و ستاد فرماندهی جدید نیز روبرو خواهیم بود. تصویری که بسته به شرایط پس از نصرالله تغییرات عمده و جزئی خواهد داشت. سرعت حرکت حزب الله جدید ممکن است کندتر یا سریعتر باشد.

2. حتی اگر اسرائیل بتواند به تک تک اعضای حماس و حزب الله حمله کند و این دو گروه را کاملاً نابود کند، امنیت اسرائیل حفظ نخواهد شد زیرا با تولد گروه ها و چهره های جدیدی برای مقاومت و مقابله با اشغال سرزمین های فلسطینی مواجه خواهد شد. .

اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل یک واقعیت کامل است و تنها راه حل، خروج ارتش اسرائیل از خاک فلسطین، پایان اشغال نظامی و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و حاکمیت کامل آن است.

حماس و حزب الله در نتیجه اشغالگری اسرائیل ایجاد شدند و تا زمانی که این اشغال ادامه داشته باشد، گروه های مقاومت جدیدی برای مبارزه با اشغالگر متولد خواهند شد. مبارزه با اشغالگری مشروع و موجه است.

3. حمله اسرائیل به حسن نصرالله بار دیگر نفوذ اطلاعات اسرائیل را به نمایش گذاشت. نفوذی که پیش از این در حملات مشابه و غیرمشابه اسرائیل در بیروت و تهران دیده شده بود.

حملاتی که بدون نفوذ اطلاعات انجام آنها غیر ممکن است. از ترور کارشناسان هسته ای ایران به ویژه سردار فخری زاده تا خرابکاری هسته ای و ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر حماس در شمال تهران.

از انفجار مرگبار پیجرها و دستگاه های بی سیم در دست اعضای حزب الله گرفته تا حملات به فرماندهان ارشد تحت حمایت حزب الله در حملات هوایی اسرائیل در حومه بیروت، اینها صفحات دیگری از استقرار نفوذ اطلاعات است.

تأثیر نه تنها برای انتقال اطلاعات بلکه به تصمیمات و رفتارهای اشتباه نیز وارد شده است. اجرای برنامه دروغین و فریبنده فروش پیجرها و رادیوهای بمب گذاری شده به حزب الله و برگزاری دیدار چهره به چهره سید حسن نصرالله با مقامات کلیدی حزب الله در حومه بیروت علیرغم حضور نخبگان دشمن و حملات هوایی دو مورد است. نمونه هایی از خطاها در سطح تصمیم گیری و رفتار. نمونه هایی از نفوذ اسرائیل به لایه های بالایی وجود دارد که منجر به چنین خطاهای رفتاری شده است.

مقابله با حملات اسرائیل، توقف نفوذ اطلاعاتی و غیر اطلاعاتی اسرائیلی ها ضروری است. در غیر این صورت، آن حملات مخرب ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.