افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

مسجد شیعیان قطر را ببینید

  • کد خبر : 380022
مسجد شیعیان قطر را ببینید

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیقطر کشوری عربی در ساحل غربی خلیج فارس است که تقریباً 10 درصد از 900000 نفر جمعیت این کشور شیعه هستند. شیعه نیوز نوشت: شیعیان قطر عمدتاً از مردم بیهارنا هستند که بیشتر از بحرین و منطقه الاحساء عربستان به این کشور آمده اند و برخی از این […]

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیقطر کشوری عربی در ساحل غربی خلیج فارس است که تقریباً 10 درصد از 900000 نفر جمعیت این کشور شیعه هستند. شیعه نیوز نوشت: شیعیان قطر عمدتاً از مردم بیهارنا هستند که بیشتر از بحرین و منطقه الاحساء عربستان به این کشور آمده اند و برخی از این شیعیان نیز ایرانی هستند.

شیعیان قطری و غیرقطری فعالیت مستقلی دارند و علاوه بر مؤسسه جماعت ائمه و وعاظ، دارای دانشکده الهیات و معارف اسلامی نیز هستند. شیعیان قطر مساجد و حسینیه های زیادی دارند که به راحتی مراسم مذهبی خود را در آن برگزار می کنند، یکی از این مساجد مسجد امام صادق (ع) دوحه است.

مسجد امام صادق (ع) در منطقه اللولو در دوحه قطر قرار دارد که یکی از مساجد مهم دوحه است. این مسجد که در 28 می 1992 تأسیس شد، مکان مهمی برای عبادت و مراسم مذهبی است.

3.png

نمای این مسجد با گچ سفید پوشیده شده است که با وجود سادگی، تلفیقی از معماری سنتی و مدرن را ارائه می دهد. فضای داخلی این مسجد زیبا و بزرگ است و گنجایش صدها نمازگزار را دارد. از وسط سقف این مسجد یک لوستر بزرگ آویزان شده است.

4.png

این مسجد دارای مناره بلندی است که از دور دیده می شود و گنبدی در وسط بنای مسجد قرار دارد. صحن این مسجد ساده، زیبا و وسیع است. جلوی این مسجد یک پارکینگ تعبیه شده است تا نمازگزاران به راحتی برای انجام مناسک خود به این مسجد بروند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.