افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

این مقام سابق صندوق بین المللی پول، دلار را ارزی خطرناک خواند.

  • کد خبر : 379998
این مقام سابق صندوق بین المللی پول، دلار را ارزی خطرناک خواند.

پائولو نوگوئرا باوتیستا جونیور، نماینده سابق برزیل در صندوق بین المللی پول، روز جمعه در مصاحبه با شبکه راشاتودی هشدار داد که دلار آمریکا به ارز خطرناکی تبدیل شده است. وی تاکید کرد که اعتماد به دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی به طور پیوسته در حال کاهش است زیرا دلارزدایی افزایش یافته و کشورهای […]

پائولو نوگوئرا باوتیستا جونیور، نماینده سابق برزیل در صندوق بین المللی پول، روز جمعه در مصاحبه با شبکه راشاتودی هشدار داد که دلار آمریکا به ارز خطرناکی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد که اعتماد به دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی به طور پیوسته در حال کاهش است زیرا دلارزدایی افزایش یافته و کشورهای بیشتری به دنبال جایگزین هستند.

این رئیس سابق صندوق بین المللی پول با اشاره به بلوکه شدن حدود 300 میلیارد دلار از دارایی های حاکمیتی مسکو در غرب، تصریح کرد: دلار ارز خطرناکی است، این طور بگوییم، ببینیم چه بر سر ذخایر روسیه آمده است.

این اقتصاددان تاکید کرد که ایالات متحده “دشمن اصلی دلار” است زیرا به طور فزاینده ای از پول ملی خود به عنوان سلاح استفاده می کند و تعداد فزاینده ای از کشورها را مجبور می کند “به دنبال جایگزینی برای سیستم مالی غرب باشند.”

باتیستا تاکید کرد که استفاده از دلار به عنوان یک سلاح علیه کشورهایی که به عنوان دشمن غرب شناخته می شوند، به طور اجتناب ناپذیری باعث کاهش اعتماد به آن شده است.

باتیستا در رابطه با اقدامات تنبیهی علیه «کشورهایی که به عنوان دشمن غرب و منافع آن دیده می‌شوند»، نقش صندوق بین‌المللی پول را برجسته کرد که به گفته وی، به عنوان یک نهاد چندجانبه عمل نمی‌کند، بلکه به عنوان «ابزار سیاسی عمدتاً غربی عمل می‌کند. ” ایالات متحده آمریکا

او خاطرنشان کرد که “اوکراین مبالغ هنگفتی وام بدون برنامه مالی و اقتصادی محکم دریافت کرده است.” در همین حال، کشورهایی که سیاست‌هایشان با غرب همسو نیست، به این صندوق دسترسی ندارند و صربستان را مثال می‌زنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.