افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

تاخیر دولت در انتصاب استانداران مضر است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 379941
تاخیر دولت در انتصاب استانداران مضر است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

محمد امیر در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص ویژگی های استاندار خوزستان و اعلام انتخابات پیشنهادی نمایندگان به رئیس جمهور اظهار داشت: اعلام پیشنهاد به رئیس جمهور منع قانونی ندارد و منع قانونی ندارد. مثال تداخل . این یک مشاوره است و مشورت مدیر با نماینده عملا مصداق عزل و نصب نیست. […]

محمد امیر در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص ویژگی های استاندار خوزستان و اعلام انتخابات پیشنهادی نمایندگان به رئیس جمهور اظهار داشت: اعلام پیشنهاد به رئیس جمهور منع قانونی ندارد و منع قانونی ندارد. مثال تداخل . این یک مشاوره است و مشورت مدیر با نماینده عملا مصداق عزل و نصب نیست.

امیر تصریح کرد: اگر نماینده اصرار بر گزینه ای داشته باشد مصداق تداخل در جداسازی و نصب است. در جلسه ای که نمایندگان استان در مجلس با رئیس جمهور داشتند به ما گفتند گزینه ای را برای استانداری خوزستان پیشنهاد کنید، در دیدار با وزیر کشور هم همین اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه ملاک ما استاندار بومی است، تصریح کرد: باید ویژگی های استاندار بومی را مشخص کنیم به همین دلیل ما نمایندگان سه جلسه بین خود داشتیم و با دانشگاهیان و کارشناسان نیز جلسه ای برگزار کردیم تا خوزستان از چالش ها عبور کند. و شرایط . . که در آن قرار می گیرد تا آن را حذف کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون ادامه داد: یکی از شاخص های استاندار این است که باید ظرفیت اقتصادی داشته باشد و بتواند ظرفیت اقتصادی استان را فعال کند. باید از ظرفیت های استان اعم از اقتصاد دریایی، مرزها، روابط با کشورهای همسایه مانند عراق، ظرفیت بازار عراق و حتی بازار عمان، ظرفیت گمرک و ظرفیت نفت آگاه باشد و بتواند آنها را فعال کند. .

امیر با اشاره به اینکه دولت چهاردهم با شعار «همگرایی ملی، همدلی و وحدت» شروع به کار کرد، تصریح کرد: استاندار باید بتواند از همه نیروی انسانی به صورت بین قومی و بین گروهی و توانمندی های علمی خوزستان استفاده کند. باید فعال شود، به همین دلیل معیارهای ما معرف بود.

به گفته وی، معیار دیگر این بود که ظرفیت فرد نشان داده شود.

استاندار جدید باید چابک باشد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون افزود: در جلسه ای که 18 نماینده با هم داشتیم، در روز انتخابات حدود 30 گزینه روی میز مذاکره بود که یک به یک بررسی شد، تعدادی از آنها حذف شدند. به دلیل کهولت سن چون خوزستان به استاندار جوان سپرده شد و نیاز به چابکی دارد. برخی به دلیل نظرات غیراقتصادی و دلایل دیگر حذف شدند که باعث شد بسیاری از مردم رای نیاورند.

امیر با اعلام اینکه در نهایت برای تصدی استانداری خوزستان به پنج نفر رسیدیم که به نظر ما می توانند توانمندی ها را فعال کنند، گفت: اگر دولت به غیر از این افراد برسد اسامی این افراد را به دولت ارائه می کنیم. . ، حتما مشورت خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال استانداری هستیم که خوزستان را متحول کند، تصریح کرد: خوزستان با توجه به ظرفیتی که دارد از بسیاری از استان های توسعه یافته کشور عقب مانده است بنابراین لازم است وی از حزب دور شود. ، قومی و غیره باید فردی انتخاب شود که واقعاً بتواند استان را متحول کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون افزود: ممکن است پیشنهاد ما مورد قبول واقع نشود و به شخص دیگری ارائه شود. اگر متقاعد شویم که او واقعاً می تواند خوزستان را متحول کند، از آن استقبال خواهیم کرد.

امیر تعلل در انتخاب استانداران را یکی از مشکلات دولت برشمرد و گفت: اگر فرصتی در این هفته فراهم شود این تذکر را به دولت می دهم که البته قبل از آمدن استاندار این موضوع را تسریع کند. ممکن است جابه‌جایی‌های زیادی صورت نگیرد، به این معنا که مسئولیت‌پذیری در بلاتکلیفی نوعی بلاتکلیفی است، البته مسئولان تا آخرین لحظه موظف به انجام وظایف خود هستند، اما متأسفانه این امر در استان انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید در امر استانداری تسریع کند، گفت: یا به استانداران فعلی می گویند باید با جان و دل کار خود را انجام دهند و یا اگر قرار است جابجایی صورت گیرد باید تسریع شود تا خوزستان هم انجام دهد. کار چون یک روز تاخیر ضرر است. با توجه به عقب ماندگی این استان این تاخیر قابل قبول نیست.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: به نظر من استاندار بومی می تواند بهتر عمل کند و حتی توقعات از او بیشتر است که باعث افزایش تقاضا می شود و می تواند تغییرات و تحولاتی را در استان ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.