افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

تشریح و تشریح اقدامات قوه قضائیه برای دفاع از حقوق مردم در پرونده های چند جانبه.

  • کد خبر : 379884
تشریح و تشریح اقدامات قوه قضائیه برای دفاع از حقوق مردم در پرونده های چند جانبه.

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه. قضایی حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژی وی در ادامه سلسله نشست های خود با اعضای کمیسیون ها و فراکسیون های شورای اسلامی با اعضای کمیسیون «انرژی» شورای اسلامی دیدار کرد. رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در این جلسه با اشاره به شهادت مجاهد بزرگ و پرچمدار مقاومت، […]

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه. قضایی حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژی وی در ادامه سلسله نشست های خود با اعضای کمیسیون ها و فراکسیون های شورای اسلامی با اعضای کمیسیون «انرژی» شورای اسلامی دیدار کرد.

رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در این جلسه با اشاره به شهادت مجاهد بزرگ و پرچمدار مقاومت، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به دست جنایتکار رژیم صهیونیستی. ، اعلام کرد: سید حسن نصرالله روحانی مجاهدی به معنای واقعی کلمه بود که بیش از 30 سال از عمر خود را صرف جهاد با دشمنان اسلام و بشریت کرد و در نهایت اجر و ثواب دریافت کرد. جهاد خالصانه او با شهادت

رئیس قوه قضائیه با اشاره به موضوع عدم تعادل انرژی در کشور گفت: قوای سه گانه باید با تعامل و همفکری نسبت به رفع مشکل عدم تعادل انرژی در کشور اقدام عاجل کنند. اگر تدبیری اندیشیده نشود در آینده مشکلات ما در این زمینه چند برابر خواهد شد. از این نظر، سرمایه گذاری در حوزه انرژی ضروری است. ما در قوه قضائیه بر اساس وظایف و مسئولیت های خود حاضریم امنیت سرمایه گذاری ها را در همه زمینه ها به ویژه در حوزه انرژی کشور تضمین کنیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به موضوع فرار از خدمت که در سخنان یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد، گفت: باید توجه داشت که در قانون فعلی فرار از خدمت جرم محسوب نمی شود. و قوه قضائیه نمی تواند در آن دخالت کند. البته سازمان بازرسی به عنوان یکی از زیرمجموعه های نظام قضایی می تواند بر اساس ضوابطی به موضوع ترک فعل بپردازد و وضعیت را گزارش کند یا اقدامات مقتضی دیگر را انجام دهد؛ اما به طور کلی وقتی قوه قضائیه می تواند به عنوان قصور به موضوعی ورود کند، زمانی که قانون انجام آن عمل را الزامی کرده است و یا کوتاهی واقعی در اصطلاح حقوقی موجب نقض قانون شده است.

یکی از مهمترین اولویت های قوه قضائیه رفع مشکلات اسنادی مردم است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تلاش قوه قضاییه برای رفع مشکلات مزمن زمین و اسناد مالکیت مردم در نقاط مختلف کشور گفت: یکی از اولویت های کاری ما رفع مشکلات مزمن اسناد مالکیت زمین است. و مردم در سراسر کشور و اخیراً مشکلات چندین دهه مردم در نقاط مختلف کشور را در زمینه اسناد زمین و مالکیت مشخص کرده ایم و تلاش می کنیم این روند را با قوت ادامه دهیم.

هیچ استانی در کیشور نیست که مهلت قانونی سخت نداشته باشد، برخی از مهلت ها اسناد رسمی ندارند.

قاضی با اشاره به موضوع موقوفات گفت: اگر بخواهیم به پرونده های موقوفات زمین رسیدگی کنیم ممکن است سال ها طول بکشد تا در یک پرونده به نتیجه نهایی برسیم. به همین دلیل در حال گفت و گو و بررسی با مسئولان برای تسریع و تسهیل در رسیدگی به مقوله زمین های رهنی هستیم. ما مقامات دولتی هستیم و شایسته نیست که یک مشکل در دولت ما، گاهی برای چندین دهه، حل نشده باقی بماند. با توجه به مصالح مردم و کشور، باید هرچه سریعتر به همه این مشکلات مزمن رسیدگی و رفع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی با اشاره به موضوع قاچاق گفت: سال گذشته در سفری که به مازندران داشتم، شخصاً پیگیر پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق فروش آرد یارانه ای بودم. در بازار آزاد در آنجا مسئول مربوطه از مسئولیت خود طفره رفت، اما تاکید کردم که اگر شما مسئولیت نگهداری و توزیع آرد را نداشتید، چطور ممکن است مقدار قابل توجهی از آرد یارانه ای از بازار آزاد آمده باشد؟ به هر حال نگاه من از این مثال این بود که ما خودمان به عنوان کارگزاران دولت در قبال بسیاری از مسائلی که اکنون به معضلات مزمن تبدیل شده اند، مسئولیت و وظیفه داریم و باید برای رفع آن گام های عاجل برداریم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: حل این مشکلات و معضلات مزمنی که سالهاست گریبانگیر کشور شده و بعضاً چندوجهی است، با درد و دل من و شما قابل حل نیست و هر مرجع و نهادی را که تمکین نکرده است را وادار می کند. . وظایف و مسئولیت های آنها در اجرای قانون و مسئولیت های آنها. بر این اساس باید تاکید کنم که مشکلات قاچاق سوخت و غلات و مشکلات کوله بران و کوله بران از جمله مشکلات چند جانبه ای است که همه قوا باید با اقدامات عاجل و معقول برای رفع آن همکاری کنند.

وی بیان کرد: مایلم در این جلسه برخی از مشکلات اولویت دار کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهم و برای رفع آن چاره اندیشی کنم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نحوه رسیدگی به پرونده های چند شاکی در قوه قضائیه گفت: از آنجایی که این بستر در کشور ایجاد نشده است که مردم دارایی های خود را در مکانی امن سرمایه گذاری کنند، شاهد آن هستیم و یا کنار می گذارند. در صورت لزوم یا سهل انگاری سرمایه و دارایی خود را به شخصی بسپارند که سود غیرمعمولی برای آنها فراهم کند و هیچ تحقیقی در مورد روند کاری آن شخص انجام نداده باشد. همین امروز مشغول رسیدگی به پرونده چند شاکی بودم که متهم مبلغی بالغ بر 2 میلیارد دریافت کرده بود و وقتی با شکات صحبت می کردم به سؤالات من پاسخ دادند که آیا این سود غیرعادی که وعده داده شده شما را مشکوک می کند؟ “تو تحویل ندادی؟” یا “آیا روند کار متهم را بررسی کردید؟” جواب روشنی نداشتند!

دستور مهم رئیس قوه قضائیه که عرصه را برای متهمان پرونده‌هایی که دارای شاکی متعدد هستند، تنگ می‌کند. همه اعضای خانواده و دوستان متهمان پرونده های چند شاکی زیر ذره بین هستند

قاضی القدات خاطرنشان کرد: قوه قضائیه تمام تلاش خود را برای دستگیری متهمان پرونده های دارای چندین شاکی و شناسایی دارایی های آنها برای احقاق حقوق مردم و دارایی های از دست رفته انجام می دهد و در این راه تمام اقدامات لازم را از راه های قانونی موجود انجام می دهد. . برای رسیدن به این هدف، از دستگاه‌های مختلف کمک گرفته و حساب‌های متهم را به دقت پیگیری می‌کنیم. در ماه‌های اخیر دستور داده‌ام که در این زمینه حتی به سراغ سایر بستگان متهم یا متهمان این گونه موارد برویم تا بررسی کنیم که آیا افزایش سرمایه غیرعادی داشته‌اند یا خیر. و اگر این کار را کرده اند، منشأ این افزایش سرمایه آنها را بررسی و بررسی می کنیم; علاوه بر این، ما نظرات و سوالاتی را از متهمان در پرونده های چند شاکی درخواست می کنیم تا ببینیم آیا آنها اطلاعات و دیدگاه هایی در مورد شناسایی دارایی های متهم یا متهم دارند یا خیر.

رئیس قوه قضاییه درباره موضوع تخریب ساختمان ها و ساخت و سازهای غیرمجاز که توسط یکی از نمایندگان مجلس با ذکر مصادیق مطرح شد، گفت: به ویژه برخی در جاهای مختلف معتقدند که اگر ثروتمند و زورمند باشد. فردی ساختمانی غیر مجاز می سازد، هیچ کاری با آن نمی کند، ندارد، اما مثلاً سوله کشاورز زحمتکش را خراب می کند، باید بگویم که ما به شدت تاکید کرده ایم که تفاوت و تمایزی وجود نداشته باشد. در زمینه تخریب ساختمان ها و ساخت و سازهای غیر مجاز.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.